• 1
  • 2
2008-02-28, 15:51
Medlem
Calico Jacks avatar
Det har säkerligen varit uppe igen, men jag hittar inte några trådar om det. Hur som helst...
Några av mina kvinnliga bekanter verkar ibland lite väl flörtiga och kan kommentera med att man är så manlig, snygg, välklädd även sexig har man hört. Men dessa "komplimanger" kommer oftast när vi skämtar, men kan de betyda något?

Tjejer är faktiskt väldigt komplicerade varelser, man vet aldrig var manhar dem! Men som sagt, hur vet man att hon kanske är sugen? (De vet även att jag har tjej)!
Citera
2008-02-28, 15:53
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Det har säkerligen varit uppe igen, men jag hittar inte några trådar om det. Hur som helst...
Några av mina kvinnliga bekanter verkar ibland lite väl flörtiga och kan kommentera med att man är så manlig, snygg, välklädd även sexig har man hört. Men dessa "komplimanger" kommer oftast när vi skämtar, men kan de betyda något?

Tjejer är faktiskt väldigt komplicerade varelser, man vet aldrig var manhar dem! Men som sagt, hur vet man att hon kanske är sugen? (De vet även att jag har tjej)!

Enligt mina erfarenheter så är det just det det handlar om: att du är upptagen.
Då känner de sig säkrare och kan testa lite gränser utan att det blir farligt på samma sätt som om du varit singel.
Sen kan det säkert ha med uppmärksamhet att göra också, att du som upptagen kille ändå ser dem, lite flummigt uttryckt.
Citera
2008-02-28, 15:56
Bannlyst
Jag tänker inte tala för alla tjejer. Men bara för att man ger en komplimang till en manlig vän betyder det inte att man flirtar. Men att säga ordet sexig om en upptagen kille som man är vän med är överdrivet enligt mig.
Citera
2008-02-28, 15:57
Medlem
ErikJs avatar
Citat:

Svaret är enkelt!

Man vet ALDRIG det. Om du är tillräckligt gammal så borde du lärt dig de efter alla dina förhållanden och tjejer du mött under livets gång.

Ibland drar dom utan att ens förklara varför och att försöka tolka signaler dom sänder ut är således helt meningslöst...

Men en hyfsat bra tumregel: tänk alltid att de tjejer säger och menar egentligen är tvärtom. Är hon dissig vill hon ligga, är hon mysig och ger dej komplimanger vill hon inte något speciellt med dig.
Citera
2008-02-28, 16:03
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Svaret är enkelt!

Man vet ALDRIG det. Om du är tillräckligt gammal så borde du lärt dig de efter alla dina förhållanden och tjejer du mött under livets gång.

Ibland drar dom utan att ens förklara varför och att försöka tolka signaler dom sänder ut är således helt meningslöst...

Men en hyfsat bra tumregel: tänk alltid att de tjejer säger och menar egentligen är tvärtom. Är hon dissig vill hon ligga, är hon mysig och ger dej komplimanger vill hon inte något speciellt med dig.

Jå då, jag är 30+ och har haft en del kvinnor och förtsår mig fortfarande inte riktigt på dem. Vi män är ganska enkla på så sätt, tycker vi att en kvinna är sexig eller snygg då är vi rätt så sugna på dem oavsett, men det är här som jag tror att tjejer inte fungerar riktigt som oss!
Citera
2008-02-28, 16:06
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnutten
Jag tänker inte tala för alla tjejer. Men bara för att man ger en komplimang till en manlig vän betyder det inte att man flirtar. Men att säga ordet sexig om en upptagen kille som man är vän med är överdrivet enligt mig.

Sant, men om det görs lite då och då? Jag menar, jag kommenterar sällan tjejers utseende även om det skulle vara innocent. Det är här som kruxet ligger! Jag gör inte det, varför de gör det?
Citera
2008-02-28, 16:10
Bannlyst
Citat:
Sant, men om det görs lite då och då? Jag menar, jag kommenterar sällan tjejers utseende även om det skulle vara innocent. Det är här som kruxet ligger! Jag gör inte det, varför de gör det?

Dina tjejkompisar kanske är intresserade utav dig. Tycker inte att du ska tänka för mycket på det. Var glad att du får sådana fina komplimanger.
Citera
2008-02-28, 16:16
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnutten
Dina tjejkompisar kanske är intresserade utav dig. Tycker inte att du ska tänka för mycket på det. Var glad att du får sådana fina komplimanger.

Det är det att jag har tjej sedan några år, men börjar bli lite sugen jag med.
En sak till, två av de har killar också!
Citera
2008-02-28, 16:17
Medlem
Kromatozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ

Mja.. för min del har det snarare varit tvärt om.. dissar hon så dissar hon verkligen.. vill hon mysa så myser vi verkligen Känns bättre, och framförallt mycket tydligare..

Individuellt kanske?
Citera
2008-02-28, 16:27
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromatoze
Mja.. för min del har det snarare varit tvärt om.. dissar hon så dissar hon verkligen.. vill hon mysa så myser vi verkligen Känns bättre, och framförallt mycket tydligare..

Individuellt kanske?

Ja, jag är mer på din linje också!

Jag har sagt till en av dem att inte ringa mig när jag är hemma, men likförbaskat så har hon ringt mig och skickar onödiga sms.

Min tjej tycket inte om att hon ringde, och det sade jag till henne. Så nu ringer hon inte, men är fortfarande lika flirtig.

Den andra har aldrig ringt, men jag känner att hon verkar sugen och hon är den som ger de lite mer stilrena kommentarerna! Att hon inte ringt kanske kan förklaras med att hon har kille faktiskt men verkar jävligt sugen!
Citera
2008-02-28, 16:43
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromatoze

Individuellt kanske?

Japp!

Själv möter jag bara stolpskott haha. Ibland märker jag det direkt, ibland efter några knull, ibland efter några veckors dejtande, ibland efter några månaders förhållande...

Jag börjar se mönstrena, tror jag Men ändå blir jag alltid konfunderad när jag inleder något med nästa tjej
Citera
2008-02-28, 17:00
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Just därför det är svårt att träffa någon då man sällan är mottaglig.
Syftar alltså på att man sällan helt kan lita på och ta till sig kommentarer. Gör det och höj dig själv till skyarna. Varför inte?

Jag tvekar på fnutten. Man ger sällan komplimanger utan att mena dom. Sen att dom inte vill falla pang bom och bli påknullade sekunden efter är en annan sak. Men visst signalerar dom tydligt att du är knullbar genom att flika in dylika kommentarer om dom inte har en allvarlig utvecklingsstörning och inte begriper enkla sociala signaler.

Alltså. Dom menar vad dom säger. Dom vill mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in