Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Han tjnar nog 10ggr mer n 3000S$... men han sa till mig att immigration numera ofta jklas med en del nationaliteter, bl.a vietnameser, och utan att ange orsak nekar visa.
Vietnameser, Burmeser och Thai har ibland problem men inte om de r gifta, srskilt inte om de r gifta med en vit expat med P1. De fall som ICA nekar inresa i Singapore r nr personen frn tidgare land varit i landet lite mnga gnger och r kvinna. Det r ett stt att "strypa" tillgngen p arbetande flickor i Geylang och OT.
r de gifta kan han utan problem anska om DP eller SP fr sin fru, det medges inom en vecka.
Citat:
Har en bekants bekant, frn Nepal, hon r mngmiljonr men fick under mnga mnga r inte visa till Singapore, trots att hela vriga slkten redan bor hr.
Inget jobb eller nra familj i Singapore, d kan det vara svrt, att ha nstkusinen i SGP hjlper inte.
Citat:
Min anskan tog bara tre mnader, en rekordkort tid, trots att jag d inte hade arbete och en del dokument var p svenska (som jag antar ingen kan lsa dr, de kan iofs bett svenska ambassaden ta en titt).
Om du anskte om en EPEC s kontaktade de nog ditt universitet, det r ganska lng tid dock, tre mnader...
Om universitetet existerar i MOM/ICA databasen och liknar dokument som de har bryr de sig inte s mycket, speciellt inte fr vita europeer. Singapore r knt fr att vara genersa med arbetstillstnd, det tog mig 12 timmar att f mitt EP.