• 2
  • 3
2008-03-26, 14:18
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Japp. Vi är ett gäng män i 30-års åldern som lägger ner ca. en tusenlapp i månaden på warhammer. Blir inte så mycket spelande, men väldigt mycket målande/moddande och snack om vad vi håller på med.

Det är alltid lika underhållande att se andra kunders reaktioner i games workshop. Finniga tonåringar som köper enstaka figurer från en lång önskelista, Barn med föräldrar som tvekar om det är något de vill köpa till ungen etc.
Så kommer 3 grabbar i 30-årsåldern, flirtar lite med ungarnas morsor, köper ett par stora lådor och häver fram kreditkortet. Folk glor som fan

Personalen älskar oss, våra fruar skäms. Men va fan. Man ska ha en hobby man kan bränna lite pengar på.

HAHA! Då ska du ser när jag, som punkare går in affären. Personalen är helt okej med det och bryr sig inte men resten av kunderna. Lika kul varje gång
Citera
2008-03-26, 17:24
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
HAHA! Då ska du ser när jag, som punkare går in affären. Personalen är helt okej med det och bryr sig inte men resten av kunderna. Lika kul varje gång

Jamen jag tror att de alltid reagerar när man som annat än tolvårig nörd kommer in i butiken. Om jag arbetade på en GW-affär skulle jag bli helt överlycklig om det kom in någon som verkligen gillar hobbyn på en mognare nivå än att man beter sig som ett hjon.
Citera
2008-03-26, 17:26
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocaineduck
Detta gäller till stor del endast för 40k då det är mycket mer strategiskt tänkande i fantasy battles som gör att uppsättningen inte spelar så stor roll.

Hur menar du här? Uppställningen spelar enorm roll beroende på vilket lag man spelar. Visst, Wood Elves, Lizardmen (med skinkbas) eller liknande kanske det inte spelar så stor roll för eftersom de är mobila arméer, men för mig som dvärgspelare är det enormt viktigt hur man ställer upp. Det är ju lika mycket taktik som själva flyttandet, minst.
Citera
2008-03-27, 05:54
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Hur menar du här? Uppställningen spelar enorm roll beroende på vilket lag man spelar. Visst, Wood Elves, Lizardmen (med skinkbas) eller liknande kanske det inte spelar så stor roll för eftersom de är mobila arméer, men för mig som dvärgspelare är det enormt viktigt hur man ställer upp. Det är ju lika mycket taktik som själva flyttandet, minst.

Spelar Wood elves, så jag antar att det är en fråga om perspektiv. Men det stämmer ju säkert det du säger iom att jag som Wood elf vinner på att manövrera.

Jag håller med om att det är lika mycket taktik, men när man tar det i jämförelse med 40k blir det lite annorlunda iom att det i 40k spelar mycket mer roll över lag än i fantasy.
Citera
2008-03-27, 10:42
Medlem
Varulvs avatar
Citat:

Skulle dock säga att en Lizardmen armé med Saurus bas har lite mer problem på den fronten (Spelar Lizardmen).
Citera
2008-03-27, 17:00
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocaineduck
Spelar Wood elves, så jag antar att det är en fråga om perspektiv. Men det stämmer ju säkert det du säger iom att jag som Wood elf vinner på att manövrera.

Jag håller med om att det är lika mycket taktik, men när man tar det i jämförelse med 40k blir det lite annorlunda iom att det i 40k spelar mycket mer roll över lag än i fantasy.

Jag har aldrig spelat 40k, men där borde det väl ändå också finnas mindre mobila arméer som ändå har CC-fokus och således måste flytta sig taktiskt? Dessutom är det ju taktik vilket mål man ska skjuta på och sådär pckså
Citera
2008-03-27, 17:01
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Skulle dock säga att en Lizardmen armé med Saurus bas har lite mer problem på den fronten (Spelar Lizardmen).

Hehe, ja, saurusar är ju inte direkt jättemobila Fast de har i alla fall M4, till skillnad från mina Dvärgar. Turligt nog är ju "try outrunning a cannonball" precis lika sant som det alltid har varit!

Någon som var nere på LinCon och lirade i turneringen förresten?
Citera
2008-03-28, 23:50
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Jag har aldrig spelat 40k, men där borde det väl ändå också finnas mindre mobila arméer som ändå har CC-fokus och således måste flytta sig taktiskt? Dessutom är det ju taktik vilket mål man ska skjuta på och sådär pckså

Det finns ju grader av taktik inom 40k, men jämför man med fantasy är det inte mycket att nämna imo.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in