2000-08-28, 12:15
I "Haschboken" som de flesta tonringars frldrar kan man lsa detta: "Att musiker tycker sig gra bttre musik nr de rkt cannabis beror p att man fr bttre sjlvknsla av cannabis och drfr upplever att de gr bttre musik"... Jag citerar ur huvudet nu, men budskapet stmmer iaf. Detta r bland det fnigaste jag har lst vad det gller myter kring cannabis. Jag tror inte personen som skrev det stycket ngonsin prvat att rka sjlv, eftersom alla med det minsta musikalisk lggning jag pratat med upplever musiken MYCKET starkare nr de varit pverkade av cannabis. De jag knner som producerar musik upplever ven att iderna flyter p bra... Kort och gott att de GR bttre musik nr de rkt.
Jag har ingen aning om varfr det fungerar shr... Sjlv mlar och tecknar jag mycket. Att rka ger mig bttre frstelse fr frger och former... Goda ider dyker ofta upp i mitt huvud. Ni fr inte misstolka mig hr nu. Jag rker bara ngon gng ibland, oftast med ver en mnads mellanrum.
Det finns ven ett stort antal knda musiker att ta som exempel. Vldigt mnga av den morderna musikens stora skapare brukar/brukade cannabis (i vissa fall ven andra hallucinogener). Bob Dyland, Led Zeppelin, Beatles... Orb... Alla har de varit mycket betydande och listan kan gras hur lng som hellst... Vad r det fr dragning kreativa mnniskor verkar ha till cannabis? Nu menar jag givetvis inte alla! I Sverige r det ju inte alls lika vanligt...
r det ngon som kan frklara detta fenomen??
Jag har ingen aning om varfr det fungerar shr... Sjlv mlar och tecknar jag mycket. Att rka ger mig bttre frstelse fr frger och former... Goda ider dyker ofta upp i mitt huvud. Ni fr inte misstolka mig hr nu. Jag rker bara ngon gng ibland, oftast med ver en mnads mellanrum.
Det finns ven ett stort antal knda musiker att ta som exempel. Vldigt mnga av den morderna musikens stora skapare brukar/brukade cannabis (i vissa fall ven andra hallucinogener). Bob Dyland, Led Zeppelin, Beatles... Orb... Alla har de varit mycket betydande och listan kan gras hur lng som hellst... Vad r det fr dragning kreativa mnniskor verkar ha till cannabis? Nu menar jag givetvis inte alla! I Sverige r det ju inte alls lika vanligt...
r det ngon som kan frklara detta fenomen??