Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-04, 00:09
  #1
Medlem
Jo, som rubriken antyder. Proppa skiten full med kändisar som snusar, och gärna vad dom snusar. Mitt bidrag är:


Nordman - Ettan Lös
Citera
2008-03-04, 01:22
  #2
Medlem
antonfs avatar
Mikael Persbrandt - Ettan lös, Ettan Portion.
Citera
2008-03-04, 01:50
  #3
Medlem
giggitys avatar
Aleksandr Ovetjkin (Alexander Ovechkin)

Han snusar Göteborgs Rapé som han specialbeställer ifrån Göteborg och som skepppas över Atlanten.
Citera
2008-03-04, 10:52
  #4
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Mikael Persbrandt - Ettan lös, Ettan Portion.

Haha snacka om dubbelmoral ifrån Swedish Match som har med honom i reklamen för Onico, trots att han är snusare. Men jag förstår tanken, kändisar förmedlar känslor, i synnerhet Persbrandt till manligheten.
Citera
2008-03-04, 12:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Haha snacka om dubbelmoral ifrån Swedish Match som har med honom i reklamen för Onico, trots att han är snusare. Men jag förstår tanken, kändisar förmedlar känslor, i synnerhet Persbrandt till manligheten.


Jo, så jävla sant. Det värsta är ju att det FÖRMODLIGEN fungerar. Han är känd som halvidioten Gunvald Larsson, mansgrisarnas mansgris, och stoltserar med sin grova och manliga röst. Det luktar manlighet ändå upp till Norrbotten, och jag tror att innerst inne vill vi alla betraktas som hårdingar Men Onico...aeee...dessutom gör han reklam för en produkt han själv säkert tycker är skit, för så vitt jag vet snusar karln sitt gamla ettan som vanligt.
Citera
2008-03-04, 13:42
  #6
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreHP
Jo, så jävla sant. Det värsta är ju att det FÖRMODLIGEN fungerar. Han är känd som halvidioten Gunvald Larsson, mansgrisarnas mansgris, och stoltserar med sin grova och manliga röst. Det luktar manlighet ändå upp till Norrbotten, och jag tror att innerst inne vill vi alla betraktas som hårdingar Men Onico...aeee...dessutom gör han reklam för en produkt han själv säkert tycker är skit, för så vitt jag vet snusar karln sitt gamla ettan som vanligt.


Håller med, men han tjänar ju pengar på reklamen

Har dessutom för mig att Persbrandt röker?
Citera
2008-03-04, 13:44
  #7
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreHP
Jo, så jävla sant. Det värsta är ju att det FÖRMODLIGEN fungerar. Han är känd som halvidioten Gunvald Larsson, mansgrisarnas mansgris, och stoltserar med sin grova och manliga röst. Det luktar manlighet ändå upp till Norrbotten, och jag tror att innerst inne vill vi alla betraktas som hårdingar Men Onico...aeee...dessutom gör han reklam för en produkt han själv säkert tycker är skit, för så vitt jag vet snusar karln sitt gamla ettan som vanligt.

Swedish Match har ju trots allt patent på snuset i stor utsträckning och är den ledande konsernen inom branschen så varför skulle dom inte kunna göra så börjar man ju undra, samtidigt som det är ett fult och illaluktande grepp att ta kring snusarna. Knappast alla vi som snusar gillar Persbrandt eller Beck-filmerna, så varför inte ta någon som är mer folklär och som inte snusar till exempel. Vettefan om nu t.ex Ulf Lundell hade fungerat då han har ju en del missbruk bakom sig men någon annan folkkär artist eller kändis skulle ju funka mer än en hycklande skådespelare som kör rattfull och gör dåligt intryck på företaget SM. Sen att Onico smakar rostad tranbarr och inte hjälper ett skit är ju en annan sak, lika mycket hyckleri där med.
Citera
2008-03-04, 13:47
  #8
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Håller med, men han tjänar ju pengar på reklamen

Har dessutom för mig att Persbrandt röker?

Men du måste ju ändå medge att han inte är med i reklamen enbart för pengarna, tror att Dramatenuppställningarna med Fröken Julie, tjugosex Beck-filmer och en del skandaler med Lundells dotter gjort sitt för plånboken. Sen är han ju bioaktuell nu med b.la Jakob Eklund i Simon Stahos nya film som han jobbat med tidigare i Dag och Natt såväl Bang, Bang Orangutang. Tror faktiskt att jag skymtade en cigarett i Dag och Natt men tror inte han röker, borde ju ge dåligt intryck till alla barn som gillar Beck.
Citera
2008-03-04, 14:04
  #9
Medlem
Rakiis avatar
Kan lägga till Filip Hammar som jag har för mig snusar General, hans dosa har dykt upp i ett antal avsnitt av High Chaparall och Grattis Världen!...
Citera
2008-03-04, 19:14
  #10
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Men du måste ju ändå medge att han inte är med i reklamen enbart för pengarna, tror att Dramatenuppställningarna med Fröken Julie, tjugosex Beck-filmer och en del skandaler med Lundells dotter gjort sitt för plånboken. Sen är han ju bioaktuell nu med b.la Jakob Eklund i Simon Stahos nya film som han jobbat med tidigare i Dag och Natt såväl Bang, Bang Orangutang. Tror faktiskt att jag skymtade en cigarett i Dag och Natt men tror inte han röker, borde ju ge dåligt intryck till alla barn som gillar Beck.


Jag har sett nån bild från honom på stan där han går med en cigarett i mellan fingrarna.

Tillägg:
Mikael Tornving - Vet ej vilket märke.
Robert Gustavsson - Samma där.
Sven Wollter - Samma igen.

Citera
2008-03-04, 21:48
  #11
Medlem
dempss avatar
Citat:
Aleksandr Ovetjkin (Alexander Ovechkin)

Han snusar Göteborgs Rapé som han specialbeställer ifrån Göteborg och som skepppas över Atlanten.

Du måste skämta? skulle aldrig kunna tänka mig att den ryssen snusar !
__________________
Senast redigerad av demps 2008-03-04 kl. 21:50.
Citera
2008-03-04, 21:55
  #12
Medlem
Corazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demps
Du måste skämta? skulle aldrig kunna tänka mig att den ryssen snusar !

Verkar faktiskt stämma.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Ovetjkin

Jäkligt oväntat!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback