2000-09-04, 23:12
Medlem
gränsen för grovt narkotikabrott?

100 gram är grovt, under är ringa. Enligt vad jag hört.
Citera
2000-09-04, 23:17
Medlem

DJ Ekorre är tyvärr grovt kriminell..
Citera
2000-09-05, 06:03
äldre konto (old)
Ej medlem

ehhh, nja inte riktigt gränsen för ringa tror jag är vid ca 60g.
Sen grovt är ca 1kilo, så du kan lugnt smuggla med dig ett gäng med frodiga klumpar :)
Citera
2000-09-05, 16:46
Medlem

Ingen människa som bara ägnar sig åt s k sensible drug use behöver oroa sig för något värre än 1-2000 kr i postgiroböter. Inget stort problem för någon, tror jag.
Citera
2000-09-05, 17:44
äldre konto (old)
Ej medlem

Jag åkte dit med 1 joint i fickan på sträckan Köpenhamn - Malmö.
Jag erkände inte och jag väntar åtal.
De sa att det skulle kosta mig mellan 5000-10000 kronor.
Finns det något område du inte ljuger om?

>Ingen människa som bara ägnar sig åt s k sensible drug use behöver oroa sig för något värre än 1-2000 kr i postgiroböter.

Tror du på det där själv? Sen har vi folk som köper in till sig och sina polare som ska ha fest. Blir man tagen då åker man in rejält. Du ljuger så att du tror dig själv. Tant borde skämmas.

Citera
2000-09-05, 21:57
Medlem

För en enda joint? *skakar på huvet* I så fall är du miljonär...om det skulle kosta så mycket. Med vilken motivering nekade du? Domstolen behöver en övertygande berättelse, särskilt om du åkt fast förut.

Du vet väl att du kan få åtalsunderlåtelse om du går med på att söka rådgivning under en tid? Träffa en behandlare alltså...

Den som åker över sundet för att köpa ett parti för sina polare är bara...dum. Eller som bär ett lager på sig eller förvarar. Det går inte rättsligt att skilja en kompislangare från en kommersiell langare. Inte med mindre än att alla kompisarna ställer upp för en i domstolen och erkänner.
Citera
2000-09-05, 22:45
Medlem

MenTal... det är väl inte så att man kommer undan med "bara" böter. Man kommer väl också med i det ökända registret?
Citera
2000-09-06, 00:02
Medlem

1000-2000kr i böter - inget problem för de flesta? Det är böter vi talar om Gunnel - du får med andra ord inget tillbaka för pengarna. Påstår du att du inte skulle se det som något stort problem om du blev rånad, alternativt tappade eller fick böta 2000 kronor?
Citera
2000-09-06, 00:09
Medlem

Ja, ett par år...Vet inte riktigt hur bestämmelserna är nuförtiden för utplockande ur registret. Vet du?

Själv finns/fanns jag i flera pinsamma register. Jag har aldrig märkt något av det...eftersom jag inte återkommit. Jag har vänner och bekanta som suttit inne länge för grovt narkotikabrott. Inte heller de märker något...om de inte återkommer. Eller söker skyddsklassat jobb. Eller körtkort snart efteråt.

Allt beror på...
Citera
2001-07-05, 22:36
Medlem

Ja, allt beror på... Är man medlem i KPML(r) får man inte göra lumpen ... Säpo har oss alla i register. Värt att veta är att dagsböter beräknas efter din ekonomiska situation, så att om Wallenberg åker fast med en joint så kan vi slippa skatt för flera år... Stoppa ner en i fickan på honom nästa gång ni träffas och ring kommisionen...
Själv har jag gigantiska studielån så jag landar nog på det i mina kretsar ganska ordinarie 1200kr;)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in