• 1
  • 2
2008-03-06, 00:10
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Läs denna seriestripp:

http://www.chick.com/reading/tracts/0046/0046_01.asp

Ja, författaren som gjort den är inte ironisk eller rolig, det är en seriöst inbiten kristen.

Fan vad häftiga rollspelare framstår när man göra såna här serier om oss. Djävulsdyrkande kultmedlemmar och allt!
Citera
2008-03-06, 07:59
Medlem
Matches Malones avatar
Ah, jag minns en tid innan det världsomspännande datanätet Inter-Net fanns, då grumliga kopior av denna serie spreds för hand! Det var tider det...
Citera
2008-03-06, 10:33
Medlem
Fargoths avatar
Haha, detta var nog det värsta jag har läst Här är lite mer info om det satanistiska D&D: http://www.chick.com/articles/dnd.asp
Citera
2008-03-06, 12:16
Medlem
Wendigos avatar
Ja, hur fasen överlevde man egentligen sin ungdom. Inte nog med bristen på säkerhetsbälten, cykelhjälmar och Airbags™, vi var dessutom alltså utsatta för manipulation från Djävulen i egen hög person Voj voj.. sån tur att jag inte har några Dungeons & Dragons-prylar kvar då.. fast jag undrar vad de skulle säga om alla Kult-böcker jag har i hyllan.. något säger mej att våra kristna vänner inte skulle gilla dom så värst mycket
Citera
2008-03-06, 16:37
Medlem
__carls avatar
Haha, det där gjorde min dag
Citera
2008-03-06, 16:59
Medlem
Fargoths avatar
"THE INTENSE CULT TRAINING THROUGH D&D PREPARED DEBBIE TO ACCEPT THE INVITATION TO ENTER A WITCHES COVEN"

"NO, NOT BLACK LEAF! NO, NO, I'M GOING TO DIE!"

"It's my fault Black Leaf died. I can't face life anymore. //Marcie"

"Your spiritual growth through the game is more important than some lousy losers life."

".. Because I know what you're involved in. It's a spiritual warfare that you can't win without Jesus Christ."

"You guide me through life. I want YOU to be in charge of everything... Not that lousy D&D manual."

Kristna alltså. Vad tänker de med? Jag kan sätta min hatt på att gå med i en kristen församling i USA är värre än att spela rollspel
Citera
2008-03-06, 21:12
Medlem
__carls avatar
"Like the people who think they can play around with crack or pre-marital sex and not get burned by death, AIDS or pregnancy, the person who thinks they can mess with D&D without getting burnt is whistling in the dark. The evidence is definitely stacked against them! The game is too carefully crafted a trap for many people to elude."
Citera
2008-03-07, 07:36
Medlem
Onkel Gagels avatar
Fy, det var nästan lika illa som den svenska tokkärringen som skrev en bok om rollspelare, De Förlorades Armé tror jag den hette. Vilken smörja...
Citera
2008-03-07, 09:09
Medlem
herr_jojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Gagel
Fy, det var nästan lika illa som den svenska tokkärringen som skrev en bok om rollspelare, De Förlorades Armé tror jag den hette. Vilken smörja...
Haha ja, Didi Örnstedt och Björn Sjöstedts, vilka tomtar. Den här totalsågningen av den boken är rätt rolig läsning.

Didi verkar för övrigt fortfarande vara igång: http://nertus.se/
Citera
2008-03-07, 14:09
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Gagel

Den ja! Jag måste fan köpa den boken, den är ju bara ett "must have" för rollspelare.
Citera
2008-03-08, 09:56
Medlem
Matches Malones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Den ja! Jag måste fan köpa den boken, den är ju bara ett "must have" för rollspelare.

Den boken finns lite ironiskt(?) på rollspelshyllan i mitt lokala biblotek!
Själv köpte jag den på bokrea för en massa år sedan. Mycket underhållande!
Citera
2008-03-08, 10:36
Medlem
Varulvs avatar
Jag minns att jag hade en fröken i mellanstadiet som var en riktigt Bitch. Hon gillade inte rollspel eller rollspelare. Då våran lokala förening hade öppet hus så skulle jag bege mig dit, men fröken hade babblat med morsan för det intresse jag börjat bygga upp och hon var lite orolig (Förståeligt, hon visste ju faktiskt inget om vad det var).

Hur som helst, jag sa att jag ville dit för att ha möjlighet att gå med i föreningen. Federationen fick därmed sin första punkare och skejtare.

Fröken var däremot ihärdig! Försökte pressa mor och fars hjärna till hjärnjuice! Hon förlorade dock när det visade sig att hennes favoritbibliotekarie var ordförande för Federationen.

Jag är fortfarande med förövrigt, ville bara säga min lilla berättelse om motgångar :>
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in