För länge sedan läste jag om en kvinna som tröttnade på att hennes man porrsurfade/laddade ner porr till deras gemensamma dator. Hon hade försökt få honom att förstå hur hon kände genom att beskriva sina känslor om att hon kände sig mindre värd, undrade om han inte tände på henne längre och allt det där. Och han sa samma sak som alla säger här, "nejdå gumman, det här har inget med dig att göra bla bla bla". Så hon började ladda hem en massa porr med monsterkukar, satt och porrsurfade på monsterkukar när han var hemma osv.
Reaktionen blev inte den som han förväntade sig att hon skulle ha inför hans porrsurfande, utan han blev tvärförbannad, besviken, kände sig sviken och mindre värd. Dög inte hans kuk längre, ville hon verklige ha sådär stora kukar osv. Och det var väll oxå där någonstans som poletten föll ner om hur hans fru hade känt sig. Slutet gott, allting gott.
Så min egna hemmasnickrade hypotes blir då att killars hätska försvarande av sin porrkonsumtion, beror på att det inte finns någon egentlig motsats till den samme, vilket gör det svårt att relatera till den andra personens känslor/syn på saken. (Härmed inte sagt att tjejer inte konsumerar porr, men jag kan tänka mig att i ett standardförhållande så är killen den största/enda porrkonsumenten.)
Såklart var jag tvungen att testa om mitt teoribygge höll måttet, så under tiden min kille var på jobbet laddade jag ner en massa bilder på normalstora fb-kukar, alltså monstercocks och la upp på skrivbordet.
Mina kukbilder möttes varken med jubel eller något "har du runkat älskling, vad härligt! och vilka fina normalstora fb-kukar du har hittat", utan av ett "vad fan är det här?!", "men fy faaan" och "jag slänger den här skiten nu".
1-0 till min teori alltså