Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-09, 10:31
Medlem
Balthazaer-s avatar
Det hela är väldigt enkelt. Du deklarerar tydligt att du inte gillar att han tittar på porr. Han har då tre alternativ:

1. Göra dig till viljes och sluta med porr
2. Göra dig ledsen och fortsätta med porr
3. Säga att han slutat och ändå kolla porr

Vilket alternativ gör alla inblandade nöjda?
Citera
2008-03-09, 10:33
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Det hela är väldigt enkelt. Du deklarerar tydligt att du inte gillar att han tittar på porr. Han har då tre alternativ:

1. Göra dig till viljes och sluta med porr
2. Göra dig ledsen och fortsätta med porr
3. Säga att han slutat och ändå kolla porr

Vilket alternativ gör alla inblandade nöjda?

Alternativ 3 gör ju uppenbarligen INTE TS nöjd, så det sprack. Men jag håller med dig.
Citera
2008-03-09, 10:34
Medlem
Luminares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Kanske inte med de orden men du har tydligen fått honom att känna sig tvungen att göra det "för husfriden".
Vad får dig i första hand att ifrågasätta om eller varför de kollar på porr (i förlängningen att de masturberar)?
Är inte det en väldigt personlig grejj, även om man är i ett förhållande?

Jag gillar inte porr överhuvudtaget, men jag bryr mig eg inte om pojvännen glor på det. Så länge han sköter det snyggt.
Jag skulle aldrig acceptera att han satt i vardagsrummet och glodde på det när jag är hemma.
Dock är jag väldigt känslig för lögner och vill inte ha ett förhållande där det är ok att ljuga för varandra.
Det som stör mig är att trots jag har sagt detta så har exen envisats med att säga
-Jag lovar att jag inte kommer att titta på porr.

Jag vill inte ha löftet, behöver inte det heller så varför ger de det?
Citera
2008-03-09, 10:37
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luminare
Jag gillar inte porr överhuvudtaget, men jag bryr mig eg inte om pojvännen glor på det. Så länge han sköter det snyggt.
Jag skulle aldrig acceptera att han satt i vardagsrummet och glodde på det när jag är hemma.
Dock är jag väldigt känslig för lögner och vill inte ha ett förhållande där det är ok att ljuga för varandra.
Det som stör mig är att trots jag har sagt detta så har exen envisats med att säga

Öööhh..eeehhh... Varför startar du tråden överhuvudtaget?
Varför bryr du dig om att ens fråga dina killar om porr?

Varför sa du inte direkt att du var ett troll? Vi är många som svarat seriöst här och så är du ett jävla hoax.
Citera
2008-03-09, 10:38
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:

Det besvarar inte mina frågor.
"Vad får dig i första hand att ifrågasätta om eller varför de kollar på porr (i förlängningen att de masturberar)?
Är inte det en väldigt personlig grejj, även om man är i ett förhållande?"
Du har väl inte med det att göra?

Lögnen från hans sida kommer ju genom ditt starka ogillande.
Citera
2008-03-09, 10:38
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Alternativ 3 gör ju uppenbarligen INTE TS nöjd, så det sprack. Men jag håller med dig.
Lätt att vara efterklok, men man skulle ju inte ljuga om man visste att det skulle avslöjas.
Citera
2008-03-09, 10:39
Medlem
Luminares avatar
Citat:
Öööhh..eeehhh... Varför startar du tråden överhuvudtaget?
Varför bryr du dig om att ens fråga dina killar om porr?

Varför sa du inte direkt att du var ett troll? Vi är många som svarat seriöst här och så är du ett jävla hoax.

Frågan är varför män tycker det är ok att ljuga om just porr, jag har aldrig sagt att jag krävde ett löfte.
De ger mig ett löfte som de vet att de inte kommer hålla, frågan är varför de ger det då?
Citera
2008-03-09, 10:40
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Det kan väl vara så att man i ett förhållande bör ha ungefär samma och någorlunda övergripande liknande åsikter. En nazist kanske hellre blir tillsammans med en nazist än med en ultra-kommunist. Otrohet är väl också en sak som man kanske bör bedöma ungefär lika i ett förhållande. Ett par kanske tycker gränsen går vid kyssar medan ett annat par tycker att det går vid gränsen om man skaffar familj på annat håll.

Hur ska man kunna veta om man har samma värderingar om motparten ljuger? Det är inte OK att ljuga.
Citera
2008-03-09, 10:40
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Frågan är varför män tycker det är ok att ljuga om just porr, jag har aldrig sagt att jag krävde ett löfte.
De ger mig ett löfte som de vet att de inte kommer hålla, frågan är varför de ger det då?
Så från ingenstans en vacker dag kom killen fram till dig och lovade att aldrig mer kolla på porr? Ursäkta mig men det låter mycket märkligt i mina öron. Jag tror att du påverkat honom till löftet!
Citera
2008-03-09, 10:43
Medlem
Luminares avatar
Citat:
Det besvarar inte mina frågor.
"Vad får dig i första hand att ifrågasätta om eller varför de kollar på porr (i förlängningen att de masturberar)?
Är inte det en väldigt personlig grejj, även om man är i ett förhållande?"
Du har väl inte med det att göra?

Lögnen från hans sida kommer ju genom ditt starka ogillande.

Det är inte så att jag sätter mig ner och tar upp ämnet porr, oftast har det handlat om att vi rmlat in på ämnet och jag har sagt min åsikt och han har (förmodligen) kännt sig träffad och sagt en massa saker som skulle låta bra.
Jag fattar bara inte varför man tycker att just detta ämnet är ok att ljuga om.
Citera
2008-03-09, 10:46
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Det är inte så att jag sätter mig ner och tar upp ämnet porr, oftast har det handlat om att vi rmlat in på ämnet och jag har sagt min åsikt och han har (förmodligen) kännt sig träffad och sagt en massa saker som skulle låta bra.
Jag fattar bara inte varför man tycker att just detta ämnet är ok att ljuga om.
För att du angripit (medvetet eller omedvetet) deras personliga sexliv. Om du uttryckt ditt starka ogillande för porr så känner sig mannen självklart lite i underläge och "lovar" saker för att få ditt gillande igen.

Du kunde ju förklarat efter hans "löfte" att du inte vill att han ska sluta titta på porr utan bara hålla dig omedveten om det.
Citera
2008-03-09, 10:46
Medlem
Luminares avatar
Citat:
Så från ingenstans en vacker dag kom killen fram till dig och lovade att aldrig mer kolla på porr? Ursäkta mig men det låter mycket märkligt i mina öron. Jag tror att du påverkat honom till löftet!

Jo jag inser nu att jag defenetivt påverkat deras sätt att reagera men jag skulle själv aldrig avge ett löfte som jag inte med 100% säkerhet vet att jag kommer hålla. Det är oavsett hur mycket den andra partne hade velat. Jag ljuger inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in