Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-09, 10:14
Medlem
Luminares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
Var glad att han berättar något ditt bortskämda flicktyg. Inte nog med att han fjäskar för dig till den nivå att han måste lova saker. Du blir to m arg på honom! Han behöver läxa upp dig så det blir en människa av dig! Båda knävarna borde han använda.

Vad härligt det är med vuxna människor som kan föra vuxna diskussioner
Citera
2008-03-09, 10:15
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luminare
Jag blir inte förbannad för porren jag blir förbannad över att de tvunget ska ljuga om det.

Då är det något i din natur som gör att männen känner sig tvingade att ljuga.
Hade det känts okej för männen att titta på porr, och dom hade känt att du klarar av det så hade de inte behövt ljuga.
Men eftersom du uppenbarligen har problem med det så ljuger dom.

Det är ditt fel att dom ljuger alltså.
Citera
2008-03-09, 10:17
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Jag blir bara så besviken över att de tvunget måste ljuga mig rakt upp i ansiktet, finns det inte ärliga män?
Är porr så förbannat svårt att låta bli?
Är det ett löfte som är ok att bryta?

Så frågan flashbackmän, varför gör män såhär?
Varför tycker du dig ha rätt att ens ifrågasätta din pojkväns sexliv?
Varför avtvingar du honom ett löfte om att sluta med något han för det första gillar att göra, för det andra mår bra av och för det tredje inte har det minsta med dig att göra?
Anledningen till att folk ljuger om det här är för att slippa diskussioner och försvara sin egen sexualitet!

Jag blir fan förbannad på kvinnor (oftast) som försöker kväva sin partners sexlust!
Citera
2008-03-09, 10:18
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Hade det känts okej för männen att titta på porr, och dom hade känt att du klarar av det så hade de inte behövt ljuga.

Så man ska ljuga om allt som inte partnern gillar? Gäller det bara porr eller gäller det även t ex nazism, otrohet, pedofili och lustmord?
Citera
2008-03-09, 10:18
Medlem
Luminares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski

Så det är ok att ljuga för husfriden skull då?
Om han nu tror att jag inte klarar av det men det är en livsnödvändighet med porr, varför inte göra slut då?
Citera
2008-03-09, 10:20
Medlem
Luminares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Varför tycker du dig ha rätt att ens ifrågasätta din pojkväns sexliv?
Varför avtvingar du honom ett löfte om att sluta med något han för det första gillar att göra, för det andra mår bra av och för det tredje inte har det minsta med dig att göra?
Anledningen till att folk ljuger om det här är för att slippa diskussioner och försvara sin egen sexualitet!

Jag blir fan förbannad på kvinnor (oftast) som försöker kväva sin partners sexlust!

Jag har inte avtvingat de någonting ( bör inflika att detta inte har med min nuvande pojkvän att göra, frågan är ställd av tidigare erfarenheter)
har varit väldigt tydlig med att jag är obekväm med att de ger löften.
Citera
2008-03-09, 10:24
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Hur tänker du här? Om hon frågar om han gillar porr, och han säger att han skiter i porr så ljuger han ju faktiskt. Det är inte detsamma som att förbjuda någonting, utan hon blir förd bakom ljuset. Om man inte är ärlig med sina åsikter så bygger förhållandet på lögner. Det finns ingenting rätt i att presentera en falsk bild av sig själv.

Sant egentligen, men många män drar ju vita lögner till deras tjejer om just porr och sånt just pga att dom vill ha lite frid hemma i sitt hus.
Citera
2008-03-09, 10:24
Medlem
Jag tippar på att det kan bero på hur du lägger fram ditt ogillande. Det är en viss skillnad på att säga "jag personligen gillar inte porr men jag bryr mig inte ett skvatt om du kollar på det eller inte" jämfört med att säga "jag tycker inte om när killar kollar på porr. varför gör ni det?" Det där var bara ett exempel. Det jag menar är att om du lägger fram ditt ogillande på ett sådant sätt att det skapar skuldkänslor hos honom är det nog större risk att han ljuger om det. Om du tycker att ärligheten är viktigast så betona det, och gör det från början, istället för att betona att porren är dålig. Då kanske han bättre förstår vad som är viktigt i sammanhanget. Även om det är trist att han inte har stake nog att stå upp för sitt porrsurfande.
Citera
2008-03-09, 10:26
Medlem
Luminares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Jag tippar på att det kan bero på hur du lägger fram ditt ogillande. Det är en viss skillnad på att säga "jag personligen gillar inte porr men jag bryr mig inte ett skvatt om du kollar på det eller inte" jämfört med att säga "jag tycker inte om när killar kollar på porr. varför gör ni det?" Det där var bara ett exempel. Det jag menar är att om du lägger fram ditt ogillande på ett sätt så att det skapar skuldkänslor hos honom är det nog större risk att han ljuger om det. Om du tycker att ärligheten är viktigast så betona det, och gör det från början, istället för att betona att porren är dålig. Då kanske han bättre förstår vad som är viktigt i sammanhanget. Även om det är trist att han inte har stake nog att stå upp för sitt porrsurfande.

Du har en väldigt bra poäng där!
Tyvärr tror jag dessutom att de som gett löftet oftast försökt imponera på mig. Att de inte är som alla andra eller nått.
Citera
2008-03-09, 10:28
Medlem
BryggareBobs avatar
Har flickvännen frågat 'Vad gör du?' så har jag aldrig varit oärlig. Svarat helt enkelt: Tittar på porr.

Skulle aldrig ljuga om någonting sånt
Citera
2008-03-09, 10:30
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Jag har inte avtvingat de någonting ( bör inflika att detta inte har med min nuvande pojkvän att göra, frågan är ställd av tidigare erfarenheter)
har varit väldigt tydlig med att jag är obekväm med att de ger löften.
Kanske inte med de orden men du har tydligen fått honom att känna sig tvungen att göra det "för husfriden".
Vad får dig i första hand att ifrågasätta om eller varför de kollar på porr (i förlängningen att de masturberar)?
Är inte det en väldigt personlig grejj, även om man är i ett förhållande?
Citera
2008-03-09, 10:30
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Så man ska ljuga om allt som inte partnern gillar? Gäller det bara porr eller gäller det även t ex nazism, otrohet, pedofili och lustmord?

Det kan väl vara så att man i ett förhållande bör ha ungefär samma och någorlunda övergripande liknande åsikter. En nazist kanske hellre blir tillsammans med en nazist än med en ultra-kommunist. Otrohet är väl också en sak som man kanske bör bedöma ungefär lika i ett förhållande. Ett par kanske tycker gränsen går vid kyssar medan ett annat par tycker att det går vid gränsen om man skaffar familj på annat håll.

Mord och pedofili förstår jag inte hur du får in i debatten

Citat:
Så det är ok att ljuga för husfriden skull då?
Om han nu tror att jag inte klarar av det men det är en livsnödvändighet med porr, varför inte göra slut då?

Ja det är okej med vita lögner.
Varför skulle han göra slut om han (förhoppningsvis) älskar dig?

Om du inte klarar av att han tittar på porr så undrar jag om du hatar porr därför att det är såååå förnedrande för ALLA kvinnor (och män) som medverkar.
Eller är det för att du har så dåligt självförtroende och självkänsla att du blir lite svartsjuk på de erotiska kvinnorna?

Nej, se till dig själv först innan du dömer andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in