Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-28, 10:24
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Man behöver inte ljuga, bara berätta för flickvännen att man inte trodde hon vara en sådan kontrollerande skata att hon försöker förbjuda en samt att man ämnar titta på porr i fortsättningen också.
Varför skata? Varför så oresonlig? TS sade att hon och hennes vänner "inte gillar det". Är det verkligen så konstigt att ogilla?

Jag skulle inte önska att min tjej hade den inställningen men jag skulle ta en diskussion om det. Utan att kalla någon för skata och utan att deklarera mitt ställningstagande innan jag ens lyssnat på henne.

Tonårsfasoner
Citera
2009-02-28, 10:27
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Varför skata? Varför så oresonlig? TS sade att hon och hennes vänner "inte gillar det". Är det verkligen så konstigt att ogilla?

Jag skulle inte önska att min tjej hade den inställningen men jag skulle ta en diskussion om det. Utan att kalla någon för skata och utan att deklarera mitt ställningstagande innan jag ens lyssnat på henne.

Tonårsfasoner

Nja, läser du min post så är ju detta såvida "ett förbud" kommer från hennes sida.

Kanske tonårsfasoner att tolka som man vill?
Citera
2009-02-28, 10:30
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Fan, jag känner inte riktigt igen dig sen förr, Vekruset. Det här måste vara en hjärtefråga för dig som du går på.

Min flicka kollar själv på porr, så i vår relation är den biten inget problem. Ibland kollar vi ihop men vi har rätt olika smak. När vi älskar låter vi oss ibland inspireras av våra fantasier och drömmar, ibland älskar vi bara. Det är sällan vi inspireras av porr. Porren är mer en ensamgrej för min del. Det är skönt att runka även om man lever i en relation.

Jag tillhör de som inte tycker man måste berätta ALLT för sin partner. Jag kräver inte heller att min partner ska berätta ALLT för mig. Det kan bero på att jag passerat 30-strecket och insett att livet är tillräckligt komplicerat utan absoluta "sannings"krav. Jag skulle inte välja en partner som ville ha 100% tillgång till min kropp och själ 100 % av tiden. Man måste ha sina egna öar. En god relation bygger på tillit.

Om min partner hade absoluta hangups när det gällde porr, fotboll, motorcyklar, musik eller vad det än vara månde och ville att jag skulle dansa efter hennes pipa skulle jag inte palla ha en relation med henne särskilt länge, men under tiden vi var ihop skulle jag definitivt underlåta att berätta när jag kollat på porr eller fotboll etc.

Det här hysteriska tjatandet och gaggandet på partnerns vanor och egenskaper som vissa tjejer sysslar med leder bara till lögner. Live and let live. Om killen idkade strypsex med andra kvinnor i lönndom skulle jag förstå att det var ett problem, men att kolla på porr, sheesh.....

Vilka klagomål på mig? Åter igen så skriver jag bara för mig själv här på FB, det jag själv tycker, och inte för att försöka göra mig populär.

Det verkar bara vara arcoroc som har snappat att jag försvarar principen att inte ljuga om något som är viktigt för partnern. Det är inte alls så att alla tjejer hatar porr och alla killar älskar det. Vi har ju t o m på FB sett exotiska exempel på det helt motsatta förhållandet.

Nej, man måste inte vända ut och in på sig och berätta precis varje tanke man får i en ändlös ström av babbel, för att se om det finns någon liten grej någonstans i djupet av ens svarta själ som ens partner kanske möjligen inte gillar. Men det är aldrig någonsin rätt att ljuga för en tjej som hatar porr så mycket att hon inte skulle ha velat vara tillsammans med killen om han erkände vad han gjorde. Man får stå upp för sin sanna åsikt, och gå vidare isåfall, t ex till just en sån tjej som du själv har. Som inte har några problem med det.

Alla har rätt till sin åsikt. Att du drar gränsen vid strypsex betyder inte att alla gör det eller att du har dragit den korrekta gränsen som ska gälla för alla.
Citera
2009-02-28, 10:33
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Om din kille förbjöd dig att använda dildo skulle du sluta med det då eller skulle du använda den i smyg? Tror du alla tjejer skulle sluta använda den om deras killar sa till dem att sluta använda den?

Nej, jag skulle inte ljuga om att jag slutade med det, om det vore en aktuell fråga.

Du verkar ha väldiga problem med logik och korrekta jämförelser.
Citera
2009-02-28, 10:40
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Nej, jag skulle inte ljuga om att jag slutade med det, om det vore en aktuell fråga.

Nej ville du inte sluta hade du meddelat att du inte tänker göra så heller då... mkt bättre.
Citera
2009-02-28, 10:48
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Nej ville du inte sluta hade du meddelat att du inte tänker göra så heller då... mkt bättre.

Exakt.

Edit: Fast jag håller med Brandbil om att du lät inget-vidare-trevlig i ditt tidigare inlägg. Men det är ju inte heller mitt problem, eftersom vi två inte ska vara tillsammans.
Citera
2009-02-28, 11:50
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:

Jämförelsen är mitt i prick men din agenda gör att du inte vill svara på frågan.
Citera
2009-02-28, 12:56
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Vilka klagomål på mig? Åter igen så skriver jag bara för mig själv här på FB, det jag själv tycker, och inte för att försöka göra mig populär.

Jag uttrycker också mina egna åsikter. Du kallar det för att ljuga om man inte bekänner sina synder för sin överspända partner så att hon kan få skrika, böla och veva runt i ett par timmar på grund av ens "svek" av de spelregler hon enväldigt satt upp för förhållandet. Jag kallar det "undanhållande av sanning" och ser det som en rent strategisk manöver. Men när du kallar det för "omanlig ynkedom" tycker jag du börjar låta väl rabiat.

Citat:
Alla har rätt till sin åsikt. Att du drar gränsen vid strypsex betyder inte att alla gör det eller att du har dragit den korrekta gränsen som ska gälla för alla.

I lige måde. Så kontentan blir: välj en partner som accepterar dig som du är. Ett förhållande där den ena parten försöker ändra på den andra är inte ett förhållande, det är en maktkamp.
Citera
2009-02-28, 13:18
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Verkar?
Nej, nej, så enkel och självklart uppenbar notering från din sida kära Vekruset.
Du har rätt, så odiskutabelt rätt .
Citera
2009-02-28, 13:21
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Edit: Fast jag håller med Brandbil om att du lät inget-vidare-trevlig i ditt tidigare inlägg. Men det är ju inte heller mitt problem, eftersom vi två inte ska vara tillsammans.

Åh andra sidan kan jag säga att denna typ av förbud från min partner inte skulle locka fram min trevligaste sida heller
Citera
2009-02-28, 13:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Jag uttrycker också mina egna åsikter. Du kallar det för att ljuga om man inte bekänner sina synder för sin överspända partner så att hon kan få skrika, böla och veva runt i ett par timmar på grund av ens "svek" av de spelregler hon enväldigt satt upp för förhållandet. Jag kallar det "undanhållande av sanning" och ser det som en rent strategisk manöver. Men när du kallar det för "omanlig ynkedom" tycker jag du börjar låta väl rabiat.

.

Fast är du beredd på konsekvenserna som kan följa om du blir ertappad med din lögn?
Lögner har en tendens att ge minst lilla skitgrej häpnadsväckande proportioner.
Citera
2009-02-28, 14:01
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Jämförelsen är mitt i prick men din agenda gör att du inte vill svara på frågan.

Jämförelsen går till nöds att göra, och svaret är ju detsamma: Nej, jag skulle inte ljuga, ifall jag kände att jag måste ha en dildo i ett förhållande, och mannen ifråga av någon anledning kände ångest över det. Antingen skulle jag framhärda, och vi skulle gå skilda vägar, eller så var det inte viktigt för mig och viktigare för honom (kallas "att resonera") och då skulle jag följa hans linje. I vilken hypotetisk fråga som helst - från veganism - nazism - samla på bokmärken. Man ljuger inte. Man har ingen rätt att ljuga i en fråga som är viktig för ens partner.

Vad exakt är det som du inte lyckas förstå, och istället börjar yra om "agendor"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in