Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Fan, jag känner inte riktigt igen dig sen förr, Vekruset. Det här måste vara en hjärtefråga för dig som du går på.
Min flicka kollar själv på porr, så i vår relation är den biten inget problem. Ibland kollar vi ihop men vi har rätt olika smak. När vi älskar låter vi oss ibland inspireras av våra fantasier och drömmar, ibland älskar vi bara. Det är sällan vi inspireras av porr. Porren är mer en ensamgrej för min del. Det är skönt att runka även om man lever i en relation.
Jag tillhör de som inte tycker man måste berätta ALLT för sin partner. Jag kräver inte heller att min partner ska berätta ALLT för mig. Det kan bero på att jag passerat 30-strecket och insett att livet är tillräckligt komplicerat utan absoluta "sannings"krav. Jag skulle inte välja en partner som ville ha 100% tillgång till min kropp och själ 100 % av tiden. Man måste ha sina egna öar. En god relation bygger på tillit.
Om min partner hade absoluta hangups när det gällde porr, fotboll, motorcyklar, musik eller vad det än vara månde och ville att jag skulle dansa efter hennes pipa skulle jag inte palla ha en relation med henne särskilt länge, men under tiden vi var ihop skulle jag definitivt underlåta att berätta när jag kollat på porr eller fotboll etc.
Det här hysteriska tjatandet och gaggandet på partnerns vanor och egenskaper som vissa tjejer sysslar med leder bara till lögner. Live and let live. Om killen idkade strypsex med andra kvinnor i lönndom skulle jag förstå att det var ett problem, men att kolla på porr, sheesh.....
Vilka klagomål på mig?
Åter igen så skriver jag bara för mig själv här på FB, det jag själv tycker, och inte för att försöka göra mig populär.
Det verkar bara vara
arcoroc som har snappat att jag försvarar principen att
inte ljuga om något som är viktigt för partnern. Det är inte alls så att alla tjejer hatar porr och alla killar älskar det. Vi har ju t o m på FB sett exotiska exempel på det helt motsatta förhållandet.
Nej, man måste inte vända ut och in på sig och berätta precis varje tanke man får i en ändlös ström av babbel, för att se om det finns någon liten grej någonstans i djupet av ens svarta själ som ens partner kanske möjligen inte gillar. Men det är
aldrig någonsin rätt att ljuga för en tjej som hatar porr så mycket att hon inte skulle ha velat vara tillsammans med killen om han erkände vad han gjorde. Man får stå upp för sin sanna åsikt, och gå vidare isåfall, t ex till just en sån tjej som du själv har. Som inte har några problem med det.
Alla har rätt till sin åsikt. Att du drar gränsen vid strypsex betyder inte att alla gör det eller att du har dragit
den korrekta gränsen som ska gälla för alla.