Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Jag har alltid sett nyanser
Anledningen till att det blivit sida upp sida ner är för att du inte inser att vissa saker som porrsurfande är väldigt svagt att ha som dealbreaker. Hade det varit att skaffa barn som MC nämde eller att flörta med andra så hade jag förstått det.
Och det är även en gradskillnad mellan att ha knullat halva stan och surfa porr. Dock är slampighet inte en så stor dealbreaker för mig som du verkar tro.
Det skulle i så fall vara i extremfall. Men många killar ser slampighet som en väldigt stor dealbreaker, det räcker ju att kolla här på FB.
Nej, det är skam-luvan som gäller för dig. Du har inte rätt att anse att ljuga om f d slampighet är en dealbreaker, medan att lögner om porrkonsumtion är tramsigt att må dåligt av.
Nej, jag vet förstås inte hur mycket f d slampighet betyder för dig just idag, när du vill slingra dig ur din epic failure. Jag måste ju bara utgå ifrån att ämnet vanligen ligger dig varmt om hjärtat, och att du själv drog in det i ditt tidigare inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Men många tjejer ljuger ju om hur många de legat med trots att det är en dealbreaker. Precis som killar ljuger om deras porrsurfande.
Det här med dealbreaker kan man ju lägga helt olika nivåer på. Att ljuga om viljan att skaffa barn är nog för de allra flesta inklusive mig helt oacceptabelt. Jag skulle kunna ta att tjejen drog några vita lögner för mig ibland så länge hon höll sig inom vissa ramar i övrigt. Vilket också är mitt personliga svar på topic.
Att du just den här gången
älskar att bli ljugen för om att hon är en ex-slampa, är faktiskt lite väl svårt att hänga med i.
Varför är det så otroligt svårt för dig att ta greppa att vi pratar om lögner här? Jag förstår inte hur många varv vi ska köra detta, och jag blev less på ditt svammel redan för många sidor sedan.
Man ska inte ljuga för att få närhet av en annan person. Man ska bara inte göra det, även om det förekommer. Det är fel. Inte rätt.
Däremot så har man rätt att välja bort någon som pressar en i frågor där man inte vill ge med sig. Ingen tvingar dig att vara ihop med en porrmotståndare. Det finns tonvis med tjejer! Men man har aldrig, aldrig rätten på sin sida att förleda någon. Det är hårresande usel respekt, och ett bra förhållande innehåller inte lögner. Diskuterar du ifrån något slags skolgårdsperspektiv, istället för riktiga förhållanden?