Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-05, 08:39
Medlem
Frågeställningen handlar ju om det är ok att ljuga om att man tittar på porr, inte om det är ok att titta på porr. Många killar har svårt att se skillnaden. Verkar istället som att de är beredda att offra sin morsa för rätten att se på porrfilm. Visst kan det vara trevligt att se på porrfilm någon gång ibland men att den i princip var livsnödvändig för många killar, även de som får ligga regelbundet, hade jag ingen aning om.
Citera
2009-03-05, 10:27
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyLucy
Frågeställningen handlar ju om det är ok att ljuga om att man tittar på porr, inte om det är ok att titta på porr. Många killar har svårt att se skillnaden. Verkar istället som att de är beredda att offra sin morsa för rätten att se på porrfilm. Visst kan det vara trevligt att se på porrfilm någon gång ibland men att den i princip var livsnödvändig för många killar, även de som får ligga regelbundet, hade jag ingen aning om.

Det behöver väl inte vara livsnödvändigt för att man skall hävda sin rätt, eller?
Citera
2009-03-05, 10:39
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyLucy
Frågeställningen handlar ju om det är ok att ljuga om att man tittar på porr, inte om det är ok att titta på porr. Många killar har svårt att se skillnaden. Verkar istället som att de är beredda att offra sin morsa för rätten att se på porrfilm.

Visst kan det vara trevligt att se på porrfilm någon gång ibland men att den i princip var livsnödvändig för många killar, även de som får ligga regelbundet, hade jag ingen aning om.

För att verkligen förstå porrens betydelse för en man, måste man kanske vara man?
Gällande onani:
Det påstås att visuella intryck är viktiga för mäns lust.
För kvinnor skall det i större utsträckning räcka med fantasier.

För många män är kanske ett porrförbud detsamma som att förbjuda en kvinna att fantisera (vilket givetvis inte är möjligt utförbart).

Jag tror fö inte att porren är livsnödvändig utan att det för många killar handlar om principer.
Citera
2009-03-05, 11:39
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Varför är dina personliga preferenser giltiga som dealbreakers, men inte porr?

Så du ser inte skillnad på att surfa porr och att skaffa barn? Du ser inte skillnad på att stjäla ett tuggummi och ha ihjäl en annan människa?
Citera
2009-03-05, 11:48
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Så du ser inte skillnad på att surfa porr och att skaffa barn? Du ser inte skillnad på att stjäla ett tuggummi och ha ihjäl en annan människa?

Har du lyckats börja se nyanser nu? Grattis!!!

Poängen, som du inte har greppat, men som det nu börjar bli sida upp och sida ner i tråden som faktiskt lyckats greppa utan problem, är att man inte har rätt att medvetet ljuga för sin partner i en fråga som är en dealbreaker för partnern.

Och att även om alla dina tankar utgår ifrån dig själv som rättesnöre, så innebär det inte att du i verkligheten innehar gudspositionen att avgöra vilka frågor som får räknas som dealbreakers eller inte.

Om hon ljuger om sitt slampförflutna så är det en dealbreaker för dig. Men om du ljuger om ditt porrbehov så är det din personliga sfär? Yeah right. Varsågod, här är är mössan - du behöver den:
Citera
2009-03-05, 11:49
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Det är du som ger dig ut på irrspår när du får svårt att förklara det ädla i att ljuga för någon man borde älska.

Jag har aldrig skrivit något i närheten av att det skulle vara ädelt att ljuga inför sin partner. Men om det är din specialitet att lägga ord i folks mun så är det bara ytterligare ett bevis på din prepubertala debatteknik.
Citera
2009-03-05, 12:11
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Har du lyckats börja se nyanser nu? Grattis!!!

Poängen, som du inte har greppat, men som det nu börjar bli sida upp och sida ner i tråden som faktiskt lyckats greppa utan problem, är att man inte har rätt att medvetet ljuga för sin partner i en fråga som är en dealbreaker för partnern.

Om hon ljuger om sitt slampförflutna så är det en dealbreaker för dig. Men om du ljuger om ditt porrbehov så är det din personliga sfär? Yeah right. Varsågod, här är är mössan - du behöver den:

Jag har alltid sett nyanser

Anledningen till att det blivit sida upp sida ner är för att du inte inser att vissa saker som porrsurfande är väldigt svagt att ha som dealbreaker. Hade det varit att skaffa barn som MC nämde eller att flörta med andra så hade jag förstått det.

Och det är även en gradskillnad mellan att ha knullat halva stan och surfa porr. Dock är slampighet inte en så stor dealbreaker för mig som du verkar tro.
Det skulle i så fall vara i extremfall. Men många killar ser slampighet som en väldigt stor dealbreaker, det räcker ju att kolla här på FB.
Citera
2009-03-05, 12:24
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Jag har alltid sett nyanser

Anledningen till att det blivit sida upp sida ner är för att du inte inser att vissa saker som porrsurfande är väldigt svagt att ha som dealbreaker. Hade det varit att skaffa barn som MC nämde eller att flörta med andra så hade jag förstått det.

Och det är även en gradskillnad mellan att ha knullat halva stan och surfa porr. Dock är slampighet inte en så stor dealbreaker för mig som du verkar tro.
Det skulle i så fall vara i extremfall. Men många killar ser slampighet som en väldigt stor dealbreaker, det räcker ju att kolla här på FB.

Nej, det är skam-luvan som gäller för dig. Du har inte rätt att anse att ljuga om f d slampighet är en dealbreaker, medan att lögner om porrkonsumtion är tramsigt att må dåligt av.

Nej, jag vet förstås inte hur mycket f d slampighet betyder för dig just idag, när du vill slingra dig ur din epic failure. Jag måste ju bara utgå ifrån att ämnet vanligen ligger dig varmt om hjärtat, och att du själv drog in det i ditt tidigare inlägg:

Citat:
Men många tjejer ljuger ju om hur många de legat med trots att det är en dealbreaker. Precis som killar ljuger om deras porrsurfande.

Det här med dealbreaker kan man ju lägga helt olika nivåer på. Att ljuga om viljan att skaffa barn är nog för de allra flesta inklusive mig helt oacceptabelt. Jag skulle kunna ta att tjejen drog några vita lögner för mig ibland så länge hon höll sig inom vissa ramar i övrigt. Vilket också är mitt personliga svar på topic.

Att du just den här gången älskar att bli ljugen för om att hon är en ex-slampa, är faktiskt lite väl svårt att hänga med i.

Varför är det så otroligt svårt för dig att ta greppa att vi pratar om lögner här? Jag förstår inte hur många varv vi ska köra detta, och jag blev less på ditt svammel redan för många sidor sedan.

Man ska inte ljuga för att få närhet av en annan person. Man ska bara inte göra det, även om det förekommer. Det är fel. Inte rätt.

Däremot så har man rätt att välja bort någon som pressar en i frågor där man inte vill ge med sig. Ingen tvingar dig att vara ihop med en porrmotståndare. Det finns tonvis med tjejer! Men man har aldrig, aldrig rätten på sin sida att förleda någon. Det är hårresande usel respekt, och ett bra förhållande innehåller inte lögner. Diskuterar du ifrån något slags skolgårdsperspektiv, istället för riktiga förhållanden?
Citera
2009-03-05, 13:14
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Nej, det är skam-luvan som gäller för dig. Du har inte rätt att anse att ljuga om f d slampighet är en dealbreaker, medan att lögner om porrkonsumtion är tramsigt att må dåligt av.

Nej, jag vet förstås inte hur mycket f d slampighet betyder för dig just idag, när du vill slingra dig ur din epic failure. Jag måste ju bara utgå ifrån att ämnet vanligen ligger dig varmt om hjärtat, och att du själv drog in det i ditt tidigare inlägg:

Att du just den här gången älskar att bli ljugen för om att hon är en ex-slampa, är faktiskt lite väl svårt att hänga med i.

Man ska inte ljuga för att få närhet av en annan person. Man ska bara inte göra det, även om det förekommer. Det är fel. Inte rätt.

Jag har inte nämt ordet tramsigt. Dock är det ett bevis på svag självkänsla om man tar illa vid sig av att killen kollar porr. Jag har inte skrivit att det är en dealbreaker i alla lägen för mig om tjejen är en slampa.

Det går inte att dela in tjejer i slampor och icke slampor på var sin sida om en mur. Den diskussionen har jag haft aldeles för många ggr här på FB. Om jag ska tycka att slampighet är en dealbreaker för mig så skulle det vara i EXTREMFALL. Notera det.

Även om du tycker det är fel att ljuga i relationer så kommer du inte ifrån det faktum att det ljugs väldigt mycket i relationer hela tiden. Vilket jag nämt flera ggr tidigare. Tänk om alla var ärliga hela tiden. Hur skulle det se ut då? "Var maten god älskling?" "Nej, den var jätteäcklig"
Citera
2009-03-05, 13:15
Medlem
Lavas avatar
Citat:
skaffa barn som MC nämde eller att flörta med andra så hade jag förstått det.

Och det är även en gradskillnad mellan att ha knullat halva stan och surfa porr. .

Säger vem?

Jag skiter i om min partner knullat halva stan och jag skiter i om han surfar porr.

Skulle något vara av mindre intresse än det andra, så är det antagligen att han knullat halva stan då det fakto är historia. Till skillnad från hans porrsurfande vilket är pågående.
Citera
2009-03-05, 13:17
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Jag har inte nämt ordet tramsigt. Dock är det ett bevis på svag självkänsla om man tar illa vid sig av att killen kollar porr. "

Kan även handla om ideal och politisk övertygelse.
Citera
2009-03-05, 13:21
Medlem
Snorlyktans avatar
Undrar om det inte är så enkelt att män har högre libido än kvinnor har (i genomsnitt, jag är medveten om att det inte alltid stämmer).
Kvinnor har "ont i huvudet", och då gör killen något annat för att få sitt libido tillfredställt.

Har ofta sett diskussioner där kvinnor frågat: "Räcker det inte med mig då?". Svaret på den frågan är: "Har inte du lust varenda gång han har det, så nej, du räcker inte till".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in