Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-06, 20:27
Medlem
Undseendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Brandbil tror att jag skulle ljuga för en tjej om mitt porrsurfnade. Jag skulle aldrig bli ihop med en tjej där jag skulle behöva dra en sådan lögn.

*Pust* Stenis är kille.
Eller lesbisk, kanske?
Citera
2009-03-06, 20:28
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Så en man ska behöva ursäkta sitt privata sexliv nu också?

Huh?
Hur tänkte du nu?
Så här tänkte jag:
Om man ljuger så väljer man själv att ljuga. Det kan man inte skylla på någon annan så att denne blir ansvarig för att man ljuger (hot om våld undantaget).
Citera
2009-03-06, 20:29
Medlem
Undseendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermuppen
Vilka finns det mest av: Män som tittar på porr trots att det inte är "lagligt" för damen sin eller kvinnor som onanerar utan sin mans vetskap?

Är det inte lite samma princip som skulle kunna vara inblandad???

Att ens partner gör något bakom ens rygg som får en att känna sig otillräcklig?

Jo, lite.
I vissa fall.
Citera
2009-03-06, 20:39
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
När jag ger mina svar i denna tråden gör jag det inte när jag utgår från mig själv utan jag svarar bara hur jag tror killarna tänker.
Så dina argument kring lögnerna är inte dina utan TS pojkväns? Ska jag vara ärlig så låter det som att du nu ljuger för mig precis som du skulle ljuga för "subban". Eller var det TS kille som skulle ljuga..? Jag blir lite förvirrad bland alla lögner
Citera
2009-03-06, 20:41
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Aha. Du tänker så. Jag tänker att det är ryggradslöshet.

Wikipedia´s definition av vita lögner.

White lies are minor lies which could be considered to be harmless, or even beneficial, in the long term.

Du skrev att tjejen inte visste att han ljög då tar ju hon inte skada av det heller. Han får lätta på trycket i fred och alla blir nöjda och glada. Båda vinner på det i längden. Vit lögn.
Citera
2009-03-06, 20:50
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Så dina argument kring lögnerna är inte dina utan TS pojkväns? Ska jag vara ärlig så låter det som att du nu ljuger för mig precis som du skulle ljuga för "subban". Eller var det TS kille som skulle ljuga..? Jag blir lite förvirrad bland alla lögner

Här har du anledningen till att jag skrev som jag gjorde.

"Skillnaden mellan oss är att du ljuger och vaknar bredvid subban nästa morgon."

Jag skulle inte bli ihop med en tjej som man måste dra lögner för angående sitt porrsurfande. Dock förstår jag de killar som gör det.
Citera
2009-03-06, 20:57
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vilket ord man ger det. Det är ändå bara ett ord eller argument man använder som vapen för att skapa makt över sin partner eller manipulera denne att göra si och så. Jag kan dock hålla med om att det är föraktfullt, respektlöst, oacceptabelt etc etc att ljuga om viljan att skaffa barn och sådana saker som verkligen är fundamentalt viktiga i ett förhållande.

Och att ljuga för någon är inte att manipulera?

Jag funderar på varför du tycker det är acceptabelt att ljuga öht?

Har du mycket att dölja tar du den fega vägen ut och ljuger och sedan sitter du fast i lögnträsket, och vem kan lita på dig, vem kan lita på dina inlägg? Hur vet vi att du inte sitter och provocerar bara för att bli bekräftad?

Du som tycker lögner är acceptabelt bara motiveringen är Ok för dig verkar vara i stort behov av terapi, sunda människor ljuger inte för varandra, punkt.
Citera
2009-03-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luminare
Jag blir inte förbannad för porren jag blir förbannad över att de tvunget ska ljuga om det.

Yeah right
Citera
2009-03-06, 21:02
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Wikipedia´s definition av vita lögner.

White lies are minor lies which could be considered to be harmless, or even beneficial, in the long term.

Du skrev att tjejen inte visste att han ljög då tar ju hon inte skada av det heller. Han får lätta på trycket i fred och alla blir nöjda och glada. Båda vinner på det i längden. Vit lögn.

Jag skrev att det exempelvis är ett skäl till att vederbörande inte lämnar sin partner - att hon faktiskt inte vet om hur det ligger till pga att han ljuger. Dvs, du kan knappast klandra henne för att inte göra slut pga hans porrkonsumtion när hon inte känner till den.

Då svarar du att jag inte ska jämföra med otrohet, som du uppenbarligen inte tycker är så harmlöst att man inte tar skada av att inte veta om det. Jag menar då att det är upp till var och en vad man anser vara så viktigt för en att man tar skada av om partnern ljuger om det.
Citera
2009-03-06, 21:02
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter
Vekruset: Okej, men då är det väl bara att förklara för honom att du skiter i att han tittar på porr men att det är viktigt att han är ärlig? Eller är det så att du vill förändra honom?

Jag har ö h t inte nämnt något om "mitt" förhållande. Jag är singel. Jag tände till för sisådär 40 sidor sedan, då tråden var befolkad av en hel hop ryggradslösa killar som ansåg att de hade rätt att ljuga om tjejen mådde dåligt av porr, så att de inte skulle mista tillgången till sex och omtanke (på falska grunder).

Citat:
Men tänk lite själv hur diskussionen går hemma hos TS.

-Har du kollat porr nu igen?
-Nej jag har slutat
-Jag vet att du har kollat porr. Jag kollade cache minnet och såg vad du gjort
-Jag lovar att sluta älskling
-Du vet vad jag tycker om porr och jag vill att vi ska vara ärliga mot varandra bla bla.

Har du en hjärna så får du upp bilden av en rabiat subba med noll självförtroende som inte kan ta att killen har en sexulitet som inte går till 100% åt det hållet tjejen vill.

Varför ljuger han för att få stanna med en rabiat subba?

Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Ja, om vi ska vara lite (för-)dömande så jag ser samma subba med noll självförtroende. Skillnaden mellan oss är att du ljuger och vaknar bredvid subban nästa morgon. Jag lämnar henne och hittar nån jag trivs med och som trivs med mig för den jag är och inte för vad jag ljuger om.

Jepp. Så enkelt att förstå.
Citera
2009-03-06, 21:06
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
sunda människor ljuger inte för varandra, punkt.

Varför är lögner rörande porrsurfning så infekterat? Hade det handlat om något annat hade det aldrig blivit en sådan här kalabalik.
Citera
2009-03-06, 21:07
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Här har du anledningen till att jag skrev som jag gjorde.

"Skillnaden mellan oss är att du ljuger och vaknar bredvid subban nästa morgon."

Jag skulle inte bli ihop med en tjej som man måste dra lögner för angående sitt porrsurfande. Dock förstår jag de killar som gör det.
Aja, men då är alla överens om att det är illa att ljuga men att det finns de som ändå gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in