• 1
  • 2
2008-03-17, 21:44
Medlem
!Durden!s avatar
Svar från lesbiska eller bisexuella tjejer uppskattas extra!=)

Jo, såhär ligger det till.
Jag och min flickvän har varit ihop i ett halvår nu och vi har haft det jätte bra.
Kort och smått om min flickvän:

- Snusar
- Spelar fotboll i klubb
- Går på hockeymatcher
- Har en syster som är bisexuell och haft förhållande med en tjej i 2 år

Min flickvän har en tjej kompis hon lärde känna för ca ett halvår sedan..och de umgås mycket. Det hela började med att hennes kompis ville ha ett foto av min flickvän i ram..men det påverkade inte mig alls i tänkandet...men sedan så sov de hos varandra ofta..speciellt under en period. Då började jag fundera lite och kom att tänka på:
Kort och smått om min flickväns kompis:

- Stora svårigheter att ha förhållande med killar
- Snusar
- Helt galen i ett hockeylag, har hockey tatueringar
- Och brukar jämt skriva om hur mycket hon älskar min flickvän(de har umgåtts i ett halvår)

Självfallet så rubbade det här mitt tänkande och jag började undra så jag ställde frågan till min flickvän på ett moget sätt.
Hon blev riktigt upprörd och tog illa vid sig..och sa att hon var straight.
Det jag reagera på var att hon tog så illa upp....
men jaja, det hela slutar inte här haha..
I julklapp fick min flickvän ett par skor för 4000kr av henne....då började jag tänka ännu mer.

En till sak jag tänkt på att ca 1 månad efter jag fråga henne om hon var bi börja hon snacka om att hon tyckte det va så konstigt att jag trodde hon var bi med hennes kompis och inte någon annan av hennes kompisar.

Hoppas jag får någon hjälp...fråga gärna på om det är några frågor
Citera
2008-03-17, 21:53
Medlem
Nahibos avatar
fråga om ni kan ha en trekant?

eller så är hennes kompis snorrik ( spelar ingen roll om du inte har märkt det, hon är slug så hon gömmer sina pengar väl ) och har inte speciellt många andra kompisar, så hon köper din flickvän.

dem kanske vill dela snusdosa?

din flickvän kanske vill skaffa tatueringar så hon far hem till sin kompis för rådgivning?

hennes kompis kanske har en skönare säng än vad ni har?

hennes syster hotar henne till att bli bi, så att dom kan ha ett förhållande.. I FAMILJEN!

hennes fotbollslag vill träna hockey på vintern, därför så går hon på hockeymatcher och vill komma hennes kompis närmare då hon är mer "hardcorehockeyfan"

kanske..kanske
Citera
2008-03-17, 21:55
Medlem
!Durden!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
fråga om ni kan ha en trekant?

eller så är hennes kompis snorrik ( spelar ingen roll om du inte har märkt det, hon är slug så hon gömmer sina pengar väl ) och har inte speciellt många andra kompisar, så hon köper din flickvän.

dem kanske vill dela snusdosa?

din flickvän kanske vill skaffa tatueringar så hon far hem till sin kompis för rådgivning?

hennes kompis kanske har en skönare säng än vad ni har?

hennes syster hotar henne till att bli bi, så att dom kan ha ett förhållande.. I FAMILJEN!

hennes fotbollslag vill träna hockey på vintern, därför så går hon på hockeymatcher och vill komma hennes kompis närmare då hon är mer "hardcorehockeyfan"

kanske..kanske

Hade hoppats på mer seriösare svar...menmen
Citera
2008-03-17, 21:57
Medlem
foshoos avatar
Jag är bi, om det är till någon hjälp.
Och jag fattar inte. Du baserar dina misstankar på att hon har lite "okvinnliga" vanor och att det skulle vadå, gå i familjen?
Det låter som att din tjej och hennes kompis står så nära varann just eftersom de liknar varann. Tjejer med liknande intressen, attityd och problem hittar ofta varann och blir successivt mer lika varann ju mer de umgås. Har man en riktigt nära vän är det inget konstigt med det du beskriver. Klart man vill ha foton på sina bästa vänner, precis som på pojk/flickvänner och familj, dem man älskar. Mänskors vänskapsrelationer ser olika ut, vissa har väldigt svårt för att sätta ord på känslorna och andra är väldigt verbala. Inget konstigt med det heller.

Jag undrar hur du ställde frågan? För om du grundade med vad du lagt märke till kring henne och hennes kompis, blir hon förmodligen mer stött av att du antyder att det skulle vara något mellan dem snarare än om hennes läggning i sig. Vad du frågar är ju isåfall inte egentligen om hon är bisexuell, utan ifall hon ligger med sin kompis, och det vore en rätt obekväm fråga oavsett om det var en tjej- eller killkompis.

Skorna - och? Folk köper jävligt dyra julklappar ibland, det betyder ingenting.

Att hon tyckte det var konstigt att du misstänkte det om just den kompisen är förmodligen eftersom det är konstigt. Tanken är så långt borta för henne att hon inte märker att hon uppför sig annorlunda med henne än med sina andra kompisar, så att hon reagerar så tyder mer på att det hela är väldigt främmande för henne än att det faktiskt skulle ligga någonting i det. Klart att det kan vara nån sorts undanmanöver eller nåt också, men utifrån vad du sagt låter det bara som att du känner dig hotad av att hon inte är klassiskt feminin på alla tänkbara sätt. Vilket är löjligt.
Om ni har en bra relation fysiskt och emotionellt har du nog ingenting att oroa dig för. Och om hon nu är bi, än sen? Det är dig hon är ihop med.
Citera
Medlem
!Durden!s avatar
Men asså min flikckvän var ej hockeyintresserad tidigare...utan blivit det..haha undra varöfr
Citera
Medlem
För det första: Att en tjej snusar, spelar fotboll, går på hockey, har en syster som är bi, har problem med relationer till killar, etc. ska du inte hänga upp dig på. Det har ingenting med sexualiteten att göra. Det finns både flator och straighta tjejer som är väldigt feminina eller maskulina. Det är bara onödigt att generalisera, det blir antagligen fel oftare än vad det blir rätt...

Hur gammal är du/hon? Inte konstigt bland iaf yngre tjejer att hålla på och tjafsa om hur mycket de älskar varandra och ge varandra presenter och så vidare. Om hennes kompis har mycket pengar är ett par skor för 4000 kanske ingen big deal. Nej, du får lita på din flickvän. Gör du inte det kanske inte ett förhållande är en så bra idé i alla fall!

EDIT: Jag är bisexuell ifall det spelar någon roll. Ja, även i nyktert tillstånd och med andra än mina tjejkompisar!
Senast redigerad av Liithium 2008-03-17 kl. 22:01.
Citera
2008-03-17, 22:01
Medlem
!Durden!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Jag är bi, om det är till någon hjälp.
Och jag fattar inte. Du baserar dina misstankar på att hon har lite "okvinnliga" vanor och att det skulle vadå, gå i familjen?
Det låter som att din tjej och hennes kompis står så nära varann just eftersom de liknar varann. Tjejer med liknande intressen, attityd och problem hittar ofta varann och blir successivt mer lika varann ju mer de umgås. Har man en riktigt nära vän är det inget konstigt med det du beskriver. Klart man vill ha foton på sina bästa vänner, precis som på pojk/flickvänner och familj, dem man älskar. Mänskors vänskapsrelationer ser olika ut, vissa har väldigt svårt för att sätta ord på känslorna och andra är väldigt verbala. Inget konstigt med det heller.

Jag undrar hur du ställde frågan? För om du grundade med vad du lagt märke till kring henne och hennes kompis, blir hon förmodligen mer stött av att du antyder att det skulle vara något mellan dem snarare än om hennes läggning i sig. Vad du frågar är ju isåfall inte egentligen om hon är bisexuell, utan ifall hon ligger med sin kompis, och det vore en rätt obekväm fråga oavsett om det var en tjej- eller killkompis.

Skorna - och? Folk köper jävligt dyra julklappar ibland, det betyder ingenting.

Att hon tyckte det var konstigt att du misstänkte det om just den kompisen är förmodligen eftersom det är konstigt. Tanken är så långt borta för henne att hon inte märker att hon uppför sig annorlunda med henne än med sina andra kompisar, så att hon reagerar så tyder mer på att det hela är väldigt främmande för henne än att det faktiskt skulle ligga någonting i det. Klart att det kan vara nån sorts undanmanöver eller nåt också, men utifrån vad du sagt låter det bara som att du känner dig hotad av att hon inte är klassiskt feminin på alla tänkbara sätt. Vilket är löjligt.
Om ni har en bra relation fysiskt och emotionellt har du nog ingenting att oroa dig för. Och om hon nu är bi, än sen? Det är dig hon är ihop med.

Ja, ger mig en klarare bild. tack.
Men jag tvivlar ändå..ärligt talat..jag har varit med när min flickvän fått sms av henne där hos skrivit " kan inte du sova hos mig inatt, känner mig ensam "
mitt på natten när de har studier dagen efter!!

Kan tillägga att jag haft ett förhållande som varit " fysiskt bra och emontionellt bra....fast ändå där mitt ex varit otrogen utan jag vetat det föräns långt senare..så det är inget bra argument du har"

Ja hon är ihop med mig=) det är jag glad över..fast det kanske är bra om man vet vilken läggning ens partner har...är hon bi vill jag veta det=)
Citera
2008-03-17, 22:03
Medlem
Abortivas avatar
kan mycket väl vara så att hennes kompis är bi men inte din flickvän.. kanske ser henne bara som kompis men hennes kompis kanske försöker ragga på henne men att din flickvän inte fattar det eller något.. om hon nu skulle vara bi så hoppas jag att det löser sig för er
(jag är en bi tjej)
Citera
2008-03-17, 22:05
Medlem
!Durden!s avatar
Jag är 21 och hon är 19
Citera
2008-03-17, 22:05
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av !Durden!
Ja hon är ihop med mig=) det är jag glad över..fast det kanske är bra om man vet vilken läggning ens partner har...är hon bi vill jag veta det=)

Hon kanske inte vet det själv än.
Citera
2008-03-17, 22:06
Medlem
Citat:
Men jag tvivlar ändå..ärligt talat..jag har varit med när min flickvän fått sms av henne där hos skrivit " kan inte du sova hos mig inatt, känner mig ensam " mitt på natten när de har studier dagen efter!! ...
Att sova över hos någon är inte detsamma som att ha sex eller ens fundera på att ha sex med någon. Hennes kompis kanske bara.. känner sig ensam?

Citat:
... fast det kanske är bra om man vet vilken läggning ens partner har...är hon bi vill jag veta det=)
Är hon det berättar hon det tids nog om hon litar på och älskar dig, du kommer aldrig kunna tvinga fram det. Särskilt inte genom att misstänkliggöra hennes relationer till sina tjejkompisar, eller anmärka på hennes intressen och val av aktiviteter!
Citera
2008-03-17, 22:08
Medlem
!Durden!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liithium
Att sova över hos någon är inte detsamma som att ha sex eller ens fundera på att ha sex med någon. Hennes kompis kanske bara.. känner sig ensam?

Är hon det berättar hon det tids nog om hon litar på och älskar dig, du kommer aldrig kunna tvinga fram det. Särskilt inte genom att misstänkliggöra hennes relationer till sina tjejkompisar, eller anmärka på hennes intressen och val av aktiviteter!

Okej, sakta i backarna..börja inte med mig nu?
Vart skrev jag att jag är missnöjd med hennes aktiviteter?
Ta mig för fan inte för en man som är sådan..jag respekterar vad än hon gillar..
jag älskar henne för den hon är..problemet är bara den att jag har svårt att sova om nätterna för alla faktorer, punkter och paraleller kommer upp i skallen.
har haft flickvän som supit mer öl än mig och rapat och fisit som fan och ofta kollat på baseboll matcher...då hade jag inga misstankar för det fanns inga..
nu med min nuvarande flickvän är det såååå många faktorer som gör mig galen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in