2010-12-24, 16:04
Medlem
Grandiosos avatar
Är det någon mer än jag som har reflekterat över vilka påfallande likheter som existerar mellan
den nu fullständigt urspårade Palmehataren Alf Enerström och trådens oslagbare
humörhöjare Svenonius?

Paranoida galenpannor utan all verklighetsförankring båda två.

En är förföljd av KGB och polska läkare med mera och den andre har fått Palme på hjärnan
och numera också Göran Persson (Palme är det föga lönt att ägna hattid åt).

"Persson vill döda mig. Han har lejt folk."

Skratta eller gråta?

Ytterligare något som är gemensamt för dem är att båda har haft sin utkomst i läkaryrken.
Rinner det lättare över för folk i den yrkesgruppen? Svårt att veta.

Så vitt jag vet är Enerström fortfarande omhändertagen av mentalvården efter att det brast
för honom totalt för en del år sedan då han lyckades skadeskjuta en kvinnlig polis när dom
gjorde ett ingripande mot honom.

Svenonius går fortfarande lös tydligen. Men allt kan ändra sig...

Själv har jag ännu inga tomtar på loftet så vitt jag vet även om det är såna tider just nu...

GOD JUL på er.
Senast redigerad av Grandioso 2010-12-24 kl. 16:07.
Citera
2010-12-24, 21:53
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Det är ingen som tycker synd om honom. Men killen är inte tillräknelig och nu lever han med största säkerhet i en skyddad värld där han inte kan hitta på några dumheter. Därför finns det ingen anledning att jaga efter honom enligt mitt förmenande. Dessutom satt han 15 år på rättspsyk, vilket förmodligen har gjort honom gott.

Om du läser tråden så får du fram att han sysslar med enklare monteringsarbeten. Jag skulle gott kunna tänka mig nått i Samhall väg.

Det finns långt mer obehagliga mördare som går lösa jämfört med AH, t ex den här figuren.
Han är fri då krävs det upplysning till folket. Information wants to be free!

Och han kommunchefen, tycker inte man kan jämföra morden med varandra, liv går nämligen inte att värdera men en del skulle nog tycka att 16 mord med att tvinga offren att dricka syra för att få beröm och uppmärksamhet är värre än ett mord i ilska i ett relationsdrama.
Citera
2010-12-25, 04:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungargsvartman

Och han kommunchefen, tycker inte man kan jämföra morden med varandra, liv går nämligen inte att värdera men en del skulle nog tycka att 16 mord med att tvinga offren att dricka syra för att få beröm och uppmärksamhet är värre än ett mord i ilska i ett relationsdrama.

Instämmer till fullo!

Anders Hansson är inte vilken vanlig mördare som helst.
Citera
2010-12-25, 10:27
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Sen kan vi också filosofera över ifall det är rättsväsendet och den psykiatriska vården som ska ansvara för AH, eller om det är mobben som du för tillfället representerar?
Citera
2010-12-25, 14:20
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Sen kan vi också filosofera över ifall det är rättsväsendet och den psykiatriska vården som ska ansvara för AH, eller om det är mobben som du för tillfället representerar?
Jag menar inte att han ska skadas fysiskt men om medborgare som vi agerar och granskar sådana här personer så görs det i ett journalistiskt syfte.
Citera
2010-12-25, 15:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Jag menar inte att han ska skadas fysiskt men om medborgare som vi agerar och granskar sådana här personer så görs det i ett journalistiskt syfte.

Vad har du i så fall tänkt att få ut genom att busringa hos honom?
Citera
2010-12-25, 18:59
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vad har du i så fall tänkt att få ut genom att busringa hos honom?
Jag har inte tänkt att busringa honom, vad har du fått det ifrån? Jag har eftelyst nya bilder, hans familjestatus, var han arbetar osv...det är uppgifter som bör tas fram i journalistiskt syfte. Journalistik är viktigt för demokratin.
Citera
2010-12-26, 11:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Jag har inte tänkt att busringa honom, vad har du fått det ifrån? Jag har eftelyst nya bilder, hans familjestatus, var han arbetar osv...det är uppgifter som bör tas fram i journalistiskt syfte. Journalistik är viktigt för demokratin.
Läs igenom tråden istället så får du svar på din "jounalistik"..
Citera
2010-12-26, 11:53
Medlem
månss avatar
Citat:
Jag förstår inte vad denna tråden har med journalistik att göra? Inget, eller ytterst lite, här skulle väl platsa i en någorlunda anständig tidning.
Däremot kan jag väl kanske hålla med om att fallet är för lite belyst idag men det kan man ju knappast lasta Anders för.

Ingen av oss här kan eller ska ställa diagnos på honom men han släpptes väl av en anledning.
Rätt eller fel? Ingen aning men jag tror knappast att han varit ute om han tagit livet av yngre människor.

"Så sjukt blir aldrig mer friskt." skrev Grandioso och jag är i princip benägen att hålla med. Jag tror inte heller att man på några år i vuxen ålder kan lära sig basala känslor och empati men jag är säker på att han faktiskt ångrar sig. På sitt eget lilla konstiga sätt.
Man får faktiskt inte glömma att han verkar ha klarat sig alldeles utmärkt sedan utskrivningen!

Han är fri idag och klarar sig fint sålänge inte människor trakasserar honom. Han var inte den blodtörstiga dåre man först trodde.
Det är bara att önska honom fortsatt lycka till!
Citera
2010-12-26, 16:40
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Jag förstår inte vad denna tråden har med journalistik att göra? Inget, eller ytterst lite, här skulle väl platsa i en någorlunda anständig tidning.
Svenska medier består av syltryggar.
Citat:
Däremot kan jag väl kanske hålla med om att fallet är för lite belyst idag men det kan man ju knappast lasta Anders för.
Man kan visst lasta honom för att han inte sitter kvar inom psykvården. Hade han ångrat sina brott så hade han valt att sitta kvar där för att inte såra de anhöriga.
Citat:
Ingen av oss här kan eller ska ställa diagnos på honom men han släpptes väl av en anledning.
Rätt eller fel? Ingen aning men jag tror knappast att han varit ute om han tagit livet av yngre människor.
Han släpptes pga en slapphänt kriminal- och psykvårdspolitik. Och nej han hade nog suttit än idag om han dödat yngre människor vilket gör hans frigivning ännu mer vidrig.
Citat:
"Så sjukt blir aldrig mer friskt." skrev Grandioso och jag är i princip benägen att hålla med. Jag tror inte heller att man på några år i vuxen ålder kan lära sig basala känslor och empati men jag är säker på att han faktiskt ångrar sig. På sitt eget lilla konstiga sätt.
Man får faktiskt inte glömma att han verkar ha klarat sig alldeles utmärkt sedan utskrivningen!
Vem vet vad han kommit och kommer undan med....dessutom handlar det hela om att han inte fått något straff!
Citat:
Han är fri idag och klarar sig fint sålänge inte människor trakasserar honom.
Vad han klarar och inte klarar är ointressant i sammanhanget. Vad som är intressant är att människor i hans närhet får reda på vem han är så de kan varnas. Det är viktigt att hans person belyses för så många som möjligt och så ingående som möjligt.
Citat:
Han var inte den blodtörstiga dåre man först trodde.
Nehejdå, skitmysigt med mördare som tvingar folk att dricka frätande lösningsmedel.
Citat:
Det är bara att önska honom fortsatt lycka till!
Mördarkramare.
Citera
2010-12-26, 18:07
Medlem
månss avatar
Citat:
Svenska medier består av syltryggar.
Sant.
Citat:
Man kan visst lasta honom för att han inte sitter kvar inom psykvården. Hade han ångrat sina brott så hade han valt att sitta kvar där för att inte såra de anhöriga.
Det är väl knappast den intagne som bestämmer om frigivning? Skyll på läkarna isåfall.
Citat:
Han släpptes pga en slapphänt kriminal- och psykvårdspolitik. Och nej han hade nog suttit än idag om han dödat yngre människor vilket gör hans frigivning ännu mer vidrig.
Vadå "nej"? Det var ju det jag skrev.
Citat:
Vem vet vad han kommit och kommer undan med....dessutom handlar det hela om att han inte fått något straff!
Vad mer skulle han vara skyldig till?
Citat:
Vad han klarar och inte klarar är ointressant i sammanhanget. Vad som är intressant är att människor i hans närhet får reda på vem han är så de kan varnas. Det är viktigt att hans person belyses för så många som möjligt och så ingående som möjligt.
De få människorna i hans närhet vet garanterat redan om vad han gjort men visst, skriv en insändare!
Citat:
Nehejdå, skitmysigt med mördare som tvingar folk att dricka frätande lösningsmedel.
Inte alls, tvärtom! Men hade han varit en riktigt blodtörstig psykopat så hade han fortsatt med det även efter frigivningen.
Citat:
Mördarkramare.
Trams.

Har du överhuvudtaget läst tråden från början? Vad vill du veta som ännu inte kommit fram?
Var han arbetar? Ring 0771524524, de kan svara på det.
Ska vi säga att du ringer imorgon och återkommer med svar här senast onsdag?
Utmärkt, vi litar på dig!
Citera
2010-12-26, 19:17
Medlem
MaxWalters avatar
Citat:

Du verkar fixerad vid journalistik, men om du vill bli tagen på allvar som blivande journalist bör du intaga en mer ödmjuk attityd.

En undersökande journalist skall vara objektiv och inte bara redogöra för sina egna reaktionära åsikter.

Nu har du ett gyllene tillfälle att göra lite journalistisk research och sedan publicera dina resultat så att vi kan få nya kunskaper och öka vårt vetande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in