2009-01-14, 02:25
Medlem
Mad Fer Its avatar
Jag har nu sträcläst denna monstertråd och söker DESPERAT folk som seedar domen. Please?

Fet cred till alla som slitit o luskat.
Citera
2009-01-14, 08:07
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3am
Hmm har hört att han jobbar genom samhall på Panduro Hobby i malmö

Då har du nog hört helt fel...
Citera
2009-01-14, 09:09
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Jag har nu sträcläst denna monstertråd och söker DESPERAT folk som seedar domen. Please?

Fet cred till alla som slitit o luskat.
Jag ska ladda upp domen på nytt. Har renoverat min dator och flyttat runt mina hårddiskar. Återkommer med ny adress för PDF:en.
Citera
2009-01-14, 21:34
Medlem
3ams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Intressant! Men i vilken butik? Finns väl ett par stycken iallafall

Det är inte i någon butik utan på deras lager ute i Fosie...
Citera
2009-01-14, 21:36
Medlem
3ams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Då har du nog hört helt fel...

och varför skulle jag gjort det min sambo jobbar på Panduro ute i Fosie
Citera
2009-01-14, 21:52
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3am
och varför skulle jag gjort det min sambo jobbar på Panduro ute i Fosie

Visste väl att jag sett det där någonstans! Grossist?
Hur som helst. Be din sambo ta ett foto på honom så blir du och hon/han trodda!
Svårare än så är det inte
Senast redigerad av måns 2009-01-14 kl. 21:57.
Citera
2009-01-15, 07:34
Medlem
Min mamma jobbade som avdelningsföreståndare på Mös när detta skedde. jag minns när det hela uppdagades och de ringde hem (en lördags-morgon), och mamma for iväg till jobbet. Jag minns det som igår. Hon har även berättat att han åkte samma buss som henne varje morgon. Han var tydligen speciell, enl. henne. Men "speciell" är man nog om man gör något sådant!
Citera
2009-01-15, 16:48
Medlem
lezas avatar
Värdefullt läsande det här.

En gedigen tråd - skolexempel på hur det funkar på FB när det sitter en användare i varje trapphus (nästan!) och om inte så i alla fall några trappor bort.

Några saker som Serung och kanske någon annan här vet men inte vill ge ut information om:

- Vart jobbar han egentligen? Rykten just nu om Panduro Hobby... Om ni vet så säg.

- Om någon har en bild på honom - publicera den här... det vi har är ju från en norsk tidning 1979.

Samtidigt anser jag att det naturligtvis bara är dumdristigt att ringa på dörren och trakassera snubben. Han har ju sonat för sitt brott.

Tack till Serung och CC som har lagt ner så mycket tid och energi på tråden. Cred cred cred
Citera
2009-01-15, 17:22
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leza
Värdefullt läsande det här.

En gedigen tråd - skolexempel på hur det funkar på FB när det sitter en användare i varje trapphus (nästan!) och om inte så i alla fall några trappor bort.

Några saker som Serung och kanske någon annan här vet men inte vill ge ut information om:

- Vart jobbar han egentligen? Rykten just nu om Panduro Hobby... Om ni vet så säg.

- Om någon har en bild på honom - publicera den här... det vi har är ju från en norsk tidning 1979.

Samtidigt anser jag att det naturligtvis bara är dumdristigt att ringa på dörren och trakassera snubben. Han har ju sonat för sitt brott.

Tack till Serung och CC som har lagt ner så mycket tid och energi på tråden. Cred cred cred
Hrrrrm, hrrrm...du glömde måns Han rotade fram dokumentären och artikeln från VG.
Citera
2009-01-15, 22:12
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Hrrrrm, hrrrm...du glömde måns Han rotade fram dokumentären och artikeln från VG.

Jag låter "Leza" komma undan med en skarp tillsägelse!

Han eller hon har dock rätt i att det hade varit intressant med en uppföljning såhär 30 år senare
Citera
2009-01-16, 13:55
Medlem
En sak jag kommer ihåg ganska klart från 79 är att många "på gatan" trodde att Svenonius var mördaren. Efter att han hade varit ute i TV och tidningar och visat upp sitt sjuka psyke så fattade många misstankar mot honom. Han var liksom mer trolig som den stora ondskan än en beredskapsarbetare som knappt var könsmogen.

Svenonius är visserligen galen och borde aldrig fått bli läkare eller jobbat alls men mördare var nog lite over the top. Kommer ihåg en dam som hade jobbat i Lund med honom som bestämt i ett samtal hävdade att han var mördaren.
Citera
2009-01-16, 14:02
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JubeliBusken
En sak jag kommer ihåg ganska klart från 79 är att många "på gatan" trodde att Svenonius var mördaren. Efter att han hade varit ute i TV och tidningar och visat upp sitt sjuka psyke så fattade många misstankar mot honom. Han var liksom mer trolig som den stora ondskan än en beredskapsarbetare som knappt var könsmogen.

Svenonius är visserligen galen och borde aldrig fått bli läkare eller jobbat alls men mördare var nog lite over the top. Kommer ihåg en dam som hade jobbat i Lund med honom som bestämt i ett samtal hävdade att han var mördaren.
Svenonius hävadade (står i PDF:en och tidigare itråden) att Ada Holub var mördaren. Han insisterade ju på att bli förhörd i tingsrätten ang. Holubs skumma (enligt honom) beteende. Samt att han dök upp hos polisen med 300 sidor (!) eget "bevismaterial".

Svenonius är nästan värd en egen tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in