Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-03-26, 22:54
Medlem
king hippos avatar
ja har dom lyckats hejda ngra vansiniga frslag eller har dom till och med lyckats driva igenom ngra egna??

han jimmie verkar ju inte vara allt fr smart om man sger s kommer det lna sig att rsta in dom i nsta val??
Citera
2008-03-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av king hippo
ja har dom lyckats hejda ngra vansiniga frslag eller har dom till och med lyckats driva igenom ngra egna??

han jimmie verkar ju inte vara allt fr smart om man sger s kommer det lna sig att rsta in dom i nsta val??

Nejdu, Jimmie r en av tv vgar som SD kan g. Finns inte ett enda argument han inte har fktat bort. Det som r bra r nu p senare tid att han ven tar strre plats sjlv i debatterna.

Det r antingen Jimmie eller ngon riktigt giftig jvel som frsker frklara situationer istllet genom debatterna.
Citera
2008-03-26, 22:58
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:

nnu en riktigt bred SD-trd. Precis vad PI behver. P frga ett svara jag pass. P tv: Jimmie r d rakt inte dummare n andra partiordfranden eller politiker. Mannen har t.ex. klarat av att ta bde gymnasie och hgskoleexamen vilket r mer n man kan sga om mnga andra. Inte ett bevis p intelligens iofs, men jmfrt med personer som Mona Sahlin, Beatrice Ask, Maud Olofsson, Lars Lejonborg osv. framstr han definitivt som rena nobelpristagaren.
Citera
2008-03-26, 23:03
Medlem
Realizts avatar
Vad har Jimmie tagit fr examen?
Jag tycker frresten inte att han gjort ett dligt intryck i de ftaliga massmediaframtrdanden som jag har sett at than gjort.

Och den hr trden kan vl lmpligen begrnsas till SD:s grning i sitt starkaste fste. Vad har de att visa upp fr resultat nu efter ett och ett halvt r? Har de frresten stigit eller fallit i den lokala opinionen? Har ngon Landskrona-SD:are hamnat i skandal?
Citera
2008-03-26, 23:05
Medlem
king hippos avatar
jag r inte helt insatt i sd men 12% fick dom vll i Landskrona?? jag vill verkligen veta om dom lyckats utrtta nnting?

kan vll inte tnka mig att dom sitter helt tysta har dom lagt fram ngra frslag??

r sd smmre n liknade partier i nord Europa och skandinavien?
Citera
2008-03-26, 23:09
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Vad har Jimmie tagit fr examen?
Jag tycker frresten inte att han gjort ett dligt intryck i de ftaliga massmediaframtrdanden som jag har sett at than gjort.

Och den hr trden kan vl lmpligen begrnsas till SD:s grning i sitt starkaste fste. Vad har de att visa upp fr resultat nu efter ett och ett halvt r? Har de frresten stigit eller fallit i den lokala opinionen? Har ngon Landskrona-SD:are hamnat i skandal?

Han ska vl vara socionom som jag frsttt det. Hoppa jag inte har fel nu, i s fall rttar nog ww mig snart .
Citera
2008-03-27, 00:11
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Han ska vl vara socionom som jag frsttt det. Hoppa jag inte har fel nu, i s fall rttar nog ww mig snart .

Pol. Mag. Tror jag...
Citera
2008-03-27, 00:19
Medlem
Realizts avatar
Pol mag fr man hoppas. Socionom r vl en slags yrkesutbildning fr handlggare i kommunal frvaltning... Det mste frresten vara intressant att vara kursansvarig i statsvetenskap med en partiledare i klassen!

On topic s r det ju vldigt svrt att utrtta ngonting nr man har majoriteten mot sig. Det r ju bara som vgmstare mellan blocken som man har chans. En stor vgmstare har bara lite fler mjligheter n en liten. Det kanske rcker att komma verens med tre istllet fr fyra borgerliga partier, men den skillnaden blir sllan aktuell.

Det man kan gra vare sig man r vgmstare eller inte, r att lgga frslag som blir populra hos folk i gemen, men som majoriteten rstar ned. P s stt kan man vxa sig stor nog att hota f egen majoritet, och infr ett snt scenario s lr isen brytas upp och man kan komma in i verkligt samarbete med andra partier.

Det skulle frvna mig om SD ftt igenom ngonting vsentligt i Landskrona, men vem vet. Nr problemen r s ptagliga som de r dr, s kan tminstone kommunala politiker leva tillrckligt nra verkligheten fr att ta tag i det nr det finns ptagligt opinionstryck i form av ett starkt SD nrvarande.
Citera
2008-03-27, 00:33
Medlem
-TnT-s avatar
Det spelar inge roll vilket frslag SD lgger det rstas ara ner.
Citera
2008-03-27, 00:38
Medlem
the_dude82s avatar
Studier stod det p wiki s ingen examen d kan vi ju sluta oss till.
Citera
2008-03-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TnT-
Det spelar inge roll vilket frslag SD lgger det rstas ara ner.
Visst r det s. Se detta exempel:

Citat:
Politisk fars i Perstorp

Onsdagen den 19 mars var det dags fr kommunfulmktige i den sknska kommunen Perstorp, dr Sverigedemokraterna har tre mandat. Bland andra renden hade man att ta stllning till ett eventuellt infrande av vrdnadsbidrag i kommunen.
Sverigedemokraterna var, genom sin fre detta medlem Peter Trsch, frst med att lgga en motion i denna frga. Det fanns fler partier som var intresserade av ett kommunalt vrdnadsbidrag, men problemet fr dessa var att Sverigedemokraterna hade rkat lgga motionen som freslog detta! S vad skulle de gra. Jo, centern och moderaterna beslt att skriva en likadan motion i frgan. Den enda skillnaden motionerna emellan r av redaktionell karaktr, syftet och mlet r exakt likadant.
S nr motionerna i onsdags togs upp till behandling i fullmktige resulterade detta i att Sverigedemokraternas motion sgades vid fotknlarna, medan centerns och moderaternas stddes av Kristdemokraterna och Sveriges pensionrers intresseparti, SPI. Fr alla dessa partier var det allts inte innehllet som var det intressanta, det enda som var av vrde var vem som hade skrivit motionerna.
Men den borgerliga motionen gick nd inte igenom, p grund av att centern inte var fulltaliga.

http://www.sdkuriren.se/blog/index.p...ars_i_perstorp
Citera
2008-03-27, 01:05
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
jag r inte helt insatt i sd men 12% fick dom vll i Landskrona?? jag vill verkligen veta om dom lyckats utrtta nnting?

kan vll inte tnka mig att dom sitter helt tysta har dom lagt fram ngra frslag??

r sd smmre n liknade partier i nord Europa och skandinavien?

22.26% fick de allt i landskrona
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in