2011-09-02, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av Bones666
Hm, nu är ju frågan om det ska vara realistiskt eller ej, med tanke på ovan svar med helikopter och skit

Realistiskt sett så är det nog svårare än man tror att komma undan med det. Bryr man sig inte om att man kommer åka fast, så är det ju jätteenkelt, valfritt vapen på öppen plats så är det klart.
Men att komma undan med det kräver nog en hel del planering, såsom att ej lämna spår på brottplatsen, flyktplan där man kan t.ex byta fordon utan vittnen osv.
Skulle nog försöka kartlägga personens liv och vanor lite för att se när det är optimalt att slå till.
Allt beror på omständigheterna helt enkelt.
Orealistiskt sett skulle jag fixa ett precisionsvapen och lägga mig i bakhåll och snipa his sorry ass.

Så klart att det ska vara realistiskt. Men din idé e ju inte för tolk fel. Förutsäger bara att man har licens och ett vapen så skulle det funka. Bara att tänka på är att du måste leta efter tomma hyslor.
Citera
2011-09-02, 20:31
Medlem
Försöka göra så att det såg ut som en olycka. Typ råka köra på någon eller råka knuffa ner någon. Eller råka krossa någon på ett eller annat sätt

eventuellt förgifta med något luktfritt/smakfritt gift. Ryssarna har säkert något att sälja
Senast redigerad av jp89 2011-09-02 kl. 20:33.
Citera
2011-09-02, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SlightDay
Jag skulle kidnappa personen med min helikopter och sen slänga ner honom/henne i en vulkan
hahahaahh fick mig ett gott skratt där
Citera
2011-09-02, 20:35
Medlem
Bones666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Så klart att det ska vara realistiskt. Men din idé e ju inte för tolk fel. Förutsäger bara att man har licens och ett vapen så skulle det funka. Bara att tänka på är att du måste leta efter tomma hyslor.

Jovisst, men det gäller ju att komma undan med. Skjuta någonstans där du inte blir sedd, dels på plats men även till och från skottplatsen. Utan att nåt vittne säger "Jo, jag såg en kille med en stor väska klättra upp på taket" etc.
Men även inte bli hörd. Även om man skulle lyckas få tag i en ljuddämpare så smäller det på rätt bra ändå. Inte som på film när det låter som en smygfis då de skjuter.
Som sagt, jag tror det är svårare än man tror.
Citera
2011-09-02, 20:35
Medlem
TheGamers avatar
Jag skulle nog köra "feg"-stilen, att förgifta personen eller kanske skulle jag köra över personen med dennes bil

// TheGamer
Citera
2011-09-02, 20:36
Medlem
Glaurungas avatar
Jag skulle nog satsa på pistolmord eller liknande, helst ute i bushen nånstans för att undvika kameror/folkmassor och sånt. Nu vet jag visserligen inte hur man får tag i vapen och sånt, men tycker mig ha hört att varje vapen har någon typ av unik tjolahopp som gör dem spårningsbara - eller är jag helt ute och cyklar nu?

I alla fall, hade väl förr försöka stjäla ett sådant vapen först och sedan pangar runt eller så...
Senast redigerad av Glaurunga 2011-09-02 kl. 20:44.
Citera
2011-09-02, 20:41
Medlem
Jag skulle följa personen och när natten utbryter så skulle jag hugga denne flertalet gånger med två små sylvassa knivar som gärna sitter fast i min hand, ungefär som ett knogjärn fast med knivar. Jag skulle sedan skära av halspulsådern och avlägsna mig från platsen. Givetvis så har jag på mig handskar.
Citera
2011-09-02, 20:47
Medlem
FETochFULs avatar
Lägga personen mitt på en asfalterad väg med 4 gjutna ringar i så man kan binda fast h*n i.
Sen kommer jag med min ångvält (en stor jävel)! Och bara kör över. En kamera ska placeras så man ser i profil. Eftersom jag knappt kan se ovanifrån.
Citera
2011-09-02, 20:48
Medlem
rankovs avatar
hur? i vredesmod antagligen.
Citera
2011-09-02, 20:49
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bones666
Jovisst, men det gäller ju att komma undan med. Skjuta någonstans där du inte blir sedd, dels på plats men även till och från skottplatsen. Utan att nåt vittne säger "Jo, jag såg en kille med en stor väska klättra upp på taket" etc.
Men även inte bli hörd. Även om man skulle lyckas få tag i en ljuddämpare så smäller det på rätt bra ändå. Inte som på film när det låter som en smygfis då de skjuter.
Som sagt, jag tror det är svårare än man tror.

Inte bra att ha licens på den bössa man äger då polisen kan kanske se vad för slags bössa som använts vid mordet och då kollar man upp alla i närheten/landet som har licens på sån bössa.
Citera
2011-09-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Inte bra att ha licens på den bössa man äger då polisen kan kanske se vad för slags bössa som använts vid mordet och då kollar man upp alla i närheten/landet som har licens på sån bössa.

Får man köpa en svart då
Citera
2011-09-02, 20:55
Medlem
Italiangirls avatar
Skulle göra som Dexter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem