En lite annorlunda metod, hittills inte nämnd, tror jag. Allt är såklart bara ett hypotetiskt tankeexperiment, men jag tror att man kan lära sig mycket om hur sårbart samhället är när man tänker över sånt här.
Om kriteriet är att man mördar någon, men att det inte spelar någon roll vem det är, och om man inte vill bli påkommen (Risken att bli påkommen ska vara så liten som möjligt), skulle jag säga att det bästa sättet är att hobby-kemia fram något gift hemma. Nikotin är en bra kandidat, enkelt att få tag på och ett cigarettpaket räcker för att ta ihjäl rätt många (har jag hört). Det går säkert att hitta andra bättre kandidater om man gräver runt lite på nätet, man borde exempelvis kunna få fram något ur vit flugsvamp, tycker jag.
Hursomhaver, man extraherar fram ett bra, smakfritt, dödligt gift, sådär en tre-fyra doser. Man tar giftet i sin kanyl (som man beställt på internet, eller nått) och går till en större matvarubutik, vid en tid då det är ganska folktomt. Man bör kanske reka några butiker i förväg för att hitta en utan många kameror, förslagsvis gör man det här på vintern, så att huvtröja + halsduk är accepterar klädsel. Är det sommar får man köra på keps och stora solglasögon eller nått. Men, kom ihåg att det inte ska se misstänkt ut.
Medan man uträttar sin vanliga vecko-storhandling passar man på att sticka kanylen i en lämplig vara. Här är det viktigt att ingen ser en och att inga kameror filmar. Lämplig måltavla är saker som är flytande, konsumeras av en person ganska snabbt och som har en lämplig förpackning. På rak arm skulle jag säga mindre jos/läskflaskor, enportions-yougurtburkar eller kanske meloner/andra frukter, men fantasin sätter gränser. Spruta in ditt gift, handla vidare som vanligt, och läs tidningen i någon vecka. Har ingenting hänt är det bara att upprepa tills man har mördat någon.
Kritik? Det här är trots allt ett diskussionsforum.