Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-27, 02:48
Medlem
Fremmys avatar
Tänk hur 'roligt' det skulle vara om man hade 2 giljotiner med ett par placerade i en giljotin var. Twisten är dock att de skullle hålla varandras rep till bladet. Till slut måste de ju bli trötta.

Planerar ej detta.
Citera
2012-05-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jäjg
En lite annorlunda metod, hittills inte nämnd, tror jag. Allt är såklart bara ett hypotetiskt tankeexperiment, men jag tror att man kan lära sig mycket om hur sårbart samhället är när man tänker över sånt här.

Om kriteriet är att man mördar någon, men att det inte spelar någon roll vem det är, och om man inte vill bli påkommen (Risken att bli påkommen ska vara så liten som möjligt), skulle jag säga att det bästa sättet är att hobby-kemia fram något gift hemma. Nikotin är en bra kandidat, enkelt att få tag på och ett cigarettpaket räcker för att ta ihjäl rätt många (har jag hört). Det går säkert att hitta andra bättre kandidater om man gräver runt lite på nätet, man borde exempelvis kunna få fram något ur vit flugsvamp, tycker jag.

Hursomhaver, man extraherar fram ett bra, smakfritt, dödligt gift, sådär en tre-fyra doser. Man tar giftet i sin kanyl (som man beställt på internet, eller nått) och går till en större matvarubutik, vid en tid då det är ganska folktomt. Man bör kanske reka några butiker i förväg för att hitta en utan många kameror, förslagsvis gör man det här på vintern, så att huvtröja + halsduk är accepterar klädsel. Är det sommar får man köra på keps och stora solglasögon eller nått. Men, kom ihåg att det inte ska se misstänkt ut.

Medan man uträttar sin vanliga vecko-storhandling passar man på att sticka kanylen i en lämplig vara. Här är det viktigt att ingen ser en och att inga kameror filmar. Lämplig måltavla är saker som är flytande, konsumeras av en person ganska snabbt och som har en lämplig förpackning. På rak arm skulle jag säga mindre jos/läskflaskor, enportions-yougurtburkar eller kanske meloner/andra frukter, men fantasin sätter gränser. Spruta in ditt gift, handla vidare som vanligt, och läs tidningen i någon vecka. Har ingenting hänt är det bara att upprepa tills man har mördat någon.

Kritik? Det här är trots allt ett diskussionsforum.
fyfan verkar ju kunna funka det där! nästa gång ja handlar ska jag fan undersöka varorna
Citera
2012-05-28, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av Fremmy
Tänk hur 'roligt' det skulle vara om man hade 2 giljotiner med ett par placerade i en giljotin var. Twisten är dock att de skullle hålla varandras rep till bladet. Till slut måste de ju bli trötta.

Planerar ej detta.

Om den ena släpper kommer den andra släppa. Om det inte någon slags spärr som gör att den som förlorar inte kan släppa
Citera
2012-05-29, 18:46
Medlem
Fremmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Om den ena släpper kommer den andra släppa. Om det inte någon slags spärr som gör att den som förlorar inte kan släppa
Det är det som är det roliga
Citera
2012-05-29, 19:41
Medlem
Det ultimata vore att köra på en snubbe för att sedan fort som fan sätta senildementa mormor vid ratten. Sen när polisen förhör mig kan man ju säga att mormor inte har accepterat att hon är oförmögen att köra bil och smög ut.
Citera
2012-05-30, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jäjg
En lite annorlunda metod, hittills inte nämnd, tror jag. Allt är såklart bara ett hypotetiskt tankeexperiment, men jag tror att man kan lära sig mycket om hur sårbart samhället är när man tänker över sånt här.

Om kriteriet är att man mördar någon, men att det inte spelar någon roll vem det är, och om man inte vill bli påkommen (Risken att bli påkommen ska vara så liten som möjligt), skulle jag säga att det bästa sättet är att hobby-kemia fram något gift hemma. Nikotin är en bra kandidat, enkelt att få tag på och ett cigarettpaket räcker för att ta ihjäl rätt många (har jag hört). Det går säkert att hitta andra bättre kandidater om man gräver runt lite på nätet, man borde exempelvis kunna få fram något ur vit flugsvamp, tycker jag.

Hursomhaver, man extraherar fram ett bra, smakfritt, dödligt gift, sådär en tre-fyra doser. Man tar giftet i sin kanyl (som man beställt på internet, eller nått) och går till en större matvarubutik, vid en tid då det är ganska folktomt. Man bör kanske reka några butiker i förväg för att hitta en utan många kameror, förslagsvis gör man det här på vintern, så att huvtröja + halsduk är accepterar klädsel. Är det sommar får man köra på keps och stora solglasögon eller nått. Men, kom ihåg att det inte ska se misstänkt ut.

Medan man uträttar sin vanliga vecko-storhandling passar man på att sticka kanylen i en lämplig vara. Här är det viktigt att ingen ser en och att inga kameror filmar. Lämplig måltavla är saker som är flytande, konsumeras av en person ganska snabbt och som har en lämplig förpackning. På rak arm skulle jag säga mindre jos/läskflaskor, enportions-yougurtburkar eller kanske meloner/andra frukter, men fantasin sätter gränser. Spruta in ditt gift, handla vidare som vanligt, och läs tidningen i någon vecka. Har ingenting hänt är det bara att upprepa tills man har mördat någon.

Kritik? Det här är trots allt ett diskussionsforum.

Bra idé men om du sticker hål på en produkt så kommer den läcka och då kastas varan eller så är det ingen som köperden. Men annars kan det nog funka!
Citera
2012-05-30, 16:09
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KravallBroder
Bra idé men om du sticker hål på en produkt så kommer den läcka och då kastas varan eller så är det ingen som köperden. Men annars kan det nog funka!
beror på varan, tror det hade fungerat på kött som inte är vakumförpackat.

Eller frukt? Ingen märker ett kanylstick i ett äpple eller en melon.
Citera
2012-05-30, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
beror på varan, tror det hade fungerat på kött som inte är vakumförpackat.

Eller frukt? Ingen märker ett kanylstick i ett äpple eller en melon.
Köttprodukter ligger ju alltid inpackat och man märker snabbt om det är hål i packet (både under och ovansidan) sen när man steker köttet borde inte giftet försvinna?

Frukt ruttnar ju ganska snabbt också men frukt kan nog funka.
Citera
2012-06-23, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KravallBroder
Köttprodukter ligger ju alltid inpackat och man märker snabbt om det är hål i packet (både under och ovansidan) sen när man steker köttet borde inte giftet försvinna?

Frukt ruttnar ju ganska snabbt också men frukt kan nog funka.

Eller så går man undercover på donken eller annan snabbmat kedja. Sen så när ingen ser så förgiftar man humbugarna helst de frysta så att folk dör när ditt skift är avslutat.
Citera
2012-06-25, 14:47
Medlem
Bassplays avatar
förföljelse genom facebook till att börja med.. genom inloggningarna de flesta sysslar med.. lufta ur personens däck på bilen.. avföring i brevlådan, mörda katten.. skapa terror i månader innan det skulle vara dags..

finalen skulle nog vara ljuddämpat prickskyttegevär från en avlägsen plats - en kula rakt in i hjärnan så dess substans och blodet målas upp över hela rummet , lämna geväret kvar.. sedan antagligen fly landet några år..
Senast redigerad av Bassplay 2012-06-25 kl. 15:30.
Citera
2012-06-29, 20:49
Medlem
Jag skulle först och främst sänka personen, basebollträ i huvudet typ, kasta in han i bakluckan på bilen tejpa händer och fötter med silvertejp. Sen skulle jag åka ut i skogen (förbestämt och förberedd plats) där ja skulle plocka ut han ur bilen och slänga han på backen. Där skulle ja berätta för personen att ja tänker döda honom, och att det kommer vara smärtsamt och de kommer inte gå snabbt. Börjar med att dra ut tänderna på grabben, gör han det för svårt för mig med sprattel och sånt så får ja väla klappa till han igen med basebollträt en gång till. När ja dragit ut hans tänder så klipper ja fingrarna och tårna på honom. Därefter så misshandlar jag hans ansikte så brutalt, jag skulle lägga huvudet på sidan och krossa hans käkben med ett stamp. Sen skulle ja sätta mig och titta på det lilla svinet ett tag, höra han ge ifrån sig ljud som tyder på att han lider. När jag anser att han lidit klart så skär jag halsen av han. Kastar ner han i en grop som ja vart och förberett tidigare på dagen eller dagen innan, där heller ja bensin på han och tänder på och låter de brinna ut. Därefter så fyller ja gropen igen, dumpar tår, fingertoppar och tänder på någon bra plats.

Många av er tycker kanske detta låter lite överdrivet osv med allt krångel ist för att bara göra det lättaste och sätta en kula i bröstet eller pannan på personen, men detta som ja skrev är en hämndgrejj jag känner så därav plågandet och lidandet.
Citera
2012-06-29, 20:57
Medlem
SidTheKids avatar
Okej, vill bara säga att jag Aldrig skulle kunna döda någon hur mkt jag än skulle vilja.

Borde det inte gå att söva ner offret och typ pumpa i han/hon massvis med knark igenom en spruta så att det sett ut som offret dog av överdOs?

Tror ni det skulle gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in