Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-20, 01:46
Medlem
Kickexs avatar
Beror på vem personen är.
Någon som jag har betalat mig för att döda någon? Då skulle jag mörda personen snabbt.
Men på någon riktigt ond så skulle jag använda samma teknik som snubben gjorde i Law Abiding Citizen, ta gift från en blåsfisk så personen blir paralyserad men ändå känner allt man gör mot honom.
.. Då jävlar
Citera
2012-05-20, 03:08
Medlem
Ilimitados avatar
Jag skulle förgifta en kaviarmacka ty kaviarmackor äro oemotståndliga.
Citera
2012-05-20, 03:27
Medlem
Jag hade först tagit personen till fånga och placerat denne i ett bad därefter fyllt karet med svavelsyra samt lite andra mysiga syror.
Citera
2012-05-20, 08:20
Medlem
Mr.Kutumbus avatar
Gift är nog rätt bra. Det gäller att hitta någon växt man kan plocka själv och tillreda utan specialutrustning med internetinstruktioner. Sedan förgifta någons mat eller dricka. Helst med en liten fördröjningseffekt. Då kan man vara långt borta när offret faller över och man har ett alibi precis som 10,000 andra människor. Bäst är om det är en slumpmässig person man inte har någon anknytning till då det blir svårare att spåra.
Citera
2012-05-20, 13:50
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighHitler
Vad använder du bil A till?

Byter fordon ifall det finns vittnen. Sen kör jag hem med den.
Citera
2012-05-20, 14:02
Medlem
Hyddan92s avatar
Smäll till dem i bakhuvudet med ett basebollträ eller liknande och ta dem till bilen på kvällen lite fint kamouflerad, kör till Norrland eller ett område minst 10 mil ifrån där du bor och gräv ner dem, alternativt
att ha en båt och dumpa dem med en sten fäst vid fötterna i mitten av någon djup sjö.

Har man en egen båt vid havet är det bara att köra ut tills ingen kan se vad du gör och dumpa dem i havet välförsedda med en tyngd vid fötterna.
Citera
2012-05-20, 15:48
Medlem
Offret skulle av olika skäl vara någon utan anknytning på något plan. Mitt på ljusa dagen posera som kommunal/myndighet/elbolag och samtala sig in i bostaden. Fortsätta konversationen för att invagga offret i en falsk säkerhet samtidigt som man studerar beteéndet hurvida det är nervöst, ängsligt, muntert osv. Sedan ber man offret visa var vattenmätare/elmätare finns och i samma ögonblick som offret vänder sig om tar man skalpellen och skär djup in i sidan av halsen för att träffa halspulsådern. Medan offret förtvivlat kämpar för att stoppa blödningen tar man ett par steg tillbaka och njuter av föreställningen.
Citera
2012-05-20, 15:54
Medlem
TheBurdens avatar
Skulle skjuta skallen av personen med en pistol och sedan bränna upp kroppen och strö askan i havet. Låter smidigast. Om jag nu skulle mörda någon, vill säga. Vilket jag naturligtvis inte vill.

Kan någon förresten förklara varför man oftast gräver ner/dumpa hela kroppen som den är, istället för att bränna upp den? Är det någonting jag inte fattar? Ursäkta om man är korkad, men har alltid undrat detta.
Senast redigerad av TheBurden 2012-05-20 kl. 15:57.
Citera
2012-05-20, 17:05
Medlem
TheBITs avatar
Det finns alldeles för många variabler för att man ska kunna vara säker nog att utföra nån sån plan.
Citera
2012-05-20, 17:52
Medlem
111827111s avatar
Lite cyanid i en kanyl och sedan spruta detta på personen i fråga på allmän men inte övervakad plats, sedan är det bara att vänta..
Citera
2012-05-20, 20:28
Medlem
dwgs avatar
Skulle nog ligga som sniper på långt håll med en barretta
och ta nån som går med tjej, hon blir förvånad när hans huvud bara försvinner
Senast redigerad av dwg 2012-05-20 kl. 20:31.
Citera
2012-05-20, 20:45
Medlem
jäjgs avatar
En lite annorlunda metod, hittills inte nämnd, tror jag. Allt är såklart bara ett hypotetiskt tankeexperiment, men jag tror att man kan lära sig mycket om hur sårbart samhället är när man tänker över sånt här.

Om kriteriet är att man mördar någon, men att det inte spelar någon roll vem det är, och om man inte vill bli påkommen (Risken att bli påkommen ska vara så liten som möjligt), skulle jag säga att det bästa sättet är att hobby-kemia fram något gift hemma. Nikotin är en bra kandidat, enkelt att få tag på och ett cigarettpaket räcker för att ta ihjäl rätt många (har jag hört). Det går säkert att hitta andra bättre kandidater om man gräver runt lite på nätet, man borde exempelvis kunna få fram något ur vit flugsvamp, tycker jag.

Hursomhaver, man extraherar fram ett bra, smakfritt, dödligt gift, sådär en tre-fyra doser. Man tar giftet i sin kanyl (som man beställt på internet, eller nått) och går till en större matvarubutik, vid en tid då det är ganska folktomt. Man bör kanske reka några butiker i förväg för att hitta en utan många kameror, förslagsvis gör man det här på vintern, så att huvtröja + halsduk är accepterar klädsel. Är det sommar får man köra på keps och stora solglasögon eller nått. Men, kom ihåg att det inte ska se misstänkt ut.

Medan man uträttar sin vanliga vecko-storhandling passar man på att sticka kanylen i en lämplig vara. Här är det viktigt att ingen ser en och att inga kameror filmar. Lämplig måltavla är saker som är flytande, konsumeras av en person ganska snabbt och som har en lämplig förpackning. På rak arm skulle jag säga mindre jos/läskflaskor, enportions-yougurtburkar eller kanske meloner/andra frukter, men fantasin sätter gränser. Spruta in ditt gift, handla vidare som vanligt, och läs tidningen i någon vecka. Har ingenting hänt är det bara att upprepa tills man har mördat någon.

Kritik? Det här är trots allt ett diskussionsforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in