2014-04-24, 19:38
Medlem
sommarlovs avatar
Om förövare och offer inte känner varandra, skulle jag säga att det är väldigt svårt att hitta förövaren.

Du och jag på en random plats, oddsen för jag eller du åker dit är minimala...
Citera
2014-04-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinnparne
Då kan de ju se vad man sökt på via nätet, bevis..
Nähä du.. Darknet sa jag, dit komemr du via tor.. Väldigt svårt att spåra
Citera
2014-04-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Nähä du.. Darknet sa jag, dit komemr du via tor.. Väldigt svårt att spåra

Okej..

Men fan vad elakt att mörda någon egentligen.. Man måste tänka på personens anhöriga och närmaste. Många som dödar andra tänker inte på den biten..
Citera
2014-04-24, 19:49
Medlem
Om jag hade velat mörda en viss person så hade jag även tagit livet utan ca 5 personer som inte har någon koppling till varandra, tror att det skulle försvåra för de som försöker lösa fallet.
Citera
2014-04-24, 19:57
Medlem
RiverStyxs avatar
Polisen tar i princip alla mördare de tar för att dådet sker i affekt och gärningsmannen känner offret. Om någon, rent teoretiskt, bara skulle vilja mörda för sakens skull skulle de ju:

1. Inte välja ett offer med anknytning till sig själv.
2. Välja ett tillfälle utan vittnen.
3. Välja ett ställe utan övervakning.

Bortsett dessa faktorer är det ju i det närmaste omöjligt för polisen att få fatt i gärningsmannen. Men det sker så sällan för #1 ovan är nästan alltid inblandat när det kommer till mord. Det finns oftast ett tydligt motiv och därmed en given misstänkt.

Det är först då polisen har en misstänkt som fingeravtryck, DNA och annat spelar roll. De kan ha en mördares DNA säkerställd, men vet de inte vem de ska matcha DNA:t mot spelar det ingen roll. Det finns inga register över vare sig fingeravtryck eller DNA - än. Så de kan bara använda den sortens teknisk bevisning mot misstänkta, och blir mördaren inte misstänkt faller det platt.
Citera
2014-04-24, 20:03
Medlem
Titta på Dexter, om man gör som honom, gör sig av med kroppen permanent och inte tar sig vatten över huvudet så är det nog relativt enkelt.
Citera
2014-04-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Du säger att det är svårt att få tag i en pistol? Finns att beställa på internet.
Sen kan man surfa in på darknet och beställa en hitman

FBIs hemsida lol Darknet altså. Riktigt smarta människor som exempelvis har högsta betyg i gymnasiet (ej svenska gymnasier)...kan kriminologi, forensik, biologi, logik,statistik..mm mm kommer med viss enkelhet undan.
Citera
2014-04-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Polisen tar i princip alla mördare de tar för att dådet sker i affekt och gärningsmannen känner offret. Om någon, rent teoretiskt, bara skulle vilja mörda för sakens skull skulle de ju:

1. Inte välja ett offer med anknytning till sig själv.
2. Välja ett tillfälle utan vittnen.
3. Välja ett ställe utan övervakning.

Bortsett dessa faktorer är det ju i det närmaste omöjligt för polisen att få fatt i gärningsmannen. Men det sker så sällan för #1 ovan är nästan alltid inblandat när det kommer till mord. Det finns oftast ett tydligt motiv och därmed en given misstänkt.

Det är först då polisen har en misstänkt som fingeravtryck, DNA och annat spelar roll. De kan ha en mördares DNA säkerställd, men vet de inte vem de ska matcha DNA:t mot spelar det ingen roll. Det finns inga register över vare sig fingeravtryck eller DNA - än. Så de kan bara använda den sortens teknisk bevisning mot misstänkta, och blir mördaren inte misstänkt faller det platt.
Jodå det finns tex DNA register från och med 1973 som tas i foten på alla nyfödda barn - det användes tex för att sätta dit Anna Linds mördare.

Man daktar alla kriminella...register. Och tack vare att folket är idioter även i pass. Så det finns massor av register.
Senast redigerad av AsellusBorealis 2014-04-24 kl. 20:23.
Citera
2014-04-24, 20:24
Medlem
Säger som de andra, det är nog näst intill omöjligt att komma undan med det. Idag finns det även DNA-spårning vilket är en stor succè eftersom det har hjälpt polisen att lösa många näst intill omöjliga fall.
Citera
2014-04-24, 20:24
Medlem
Cubicles avatar
Orkar inte läsa hela tråden men de flesta mord idag är väl ganska impulsstyrda så att säga, att man tjafsar så spårar det eller liknande. Om man däremot bestämmer sig för att den 14 november ska han dö tror jag det blir betydligt lättare bara där iochmed att polisen inte har nån konflikt att följa på senare tid. Sen finns det ju teknisk bevisning osv men om du följer efter personen och kartlägger dens vanor och planerar noga tror jag ärligt talat inte det är så svårt.
Raka hela kroppen så man inte kan tappa några hårstrån på platsen, bränn bort eller limma fingertopparna och köp en overoll (stavning?) flera månader innan som du sen bränner på en förbered plats tillsammans med alla andra bevis. Vänta tills personen är på en plats utan kameror dit du kan ha ett alibi för att vara (du vet detta efter månader av kartläggning) och stryp den med en fiskelina eller banka in huvudet på den med en skiftnyckel köpt utomlands. Ta sen på dig extrakläder så blodet på overollen inte syns (fördelen med att kväva) och cykla till den förbereda brännplatsen med en cykel stulen flera månader innan som du sen slänger i havet. Hur ska man bevisa nånting utan vittnen eller teknisk bevisning? Sen finns ju slumpen att man blir stoppad påvägen ifrån brottsplatsen men hur ofta blir man stoppad på random liksom? Skulle sannolikt fungera tror jag
Citera
2014-04-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle
Orkar inte läsa hela tråden men de flesta mord idag är väl ganska impulsstyrda så att säga, att man tjafsar så spårar det eller liknande. Om man däremot bestämmer sig för att den 14 november ska han dö tror jag det blir betydligt lättare bara där iochmed att polisen inte har nån konflikt att följa på senare tid. Sen finns det ju teknisk bevisning osv men om du följer efter personen och kartlägger dens vanor och planerar noga tror jag ärligt talat inte det är så svårt.
Raka hela kroppen så man inte kan tappa några hårstrån på platsen, bränn bort eller limma fingertopparna och köp en overoll (stavning?) flera månader innan som du sen bränner på en förbered plats tillsammans med alla andra bevis. Vänta tills personen är på en plats utan kameror dit du kan ha ett alibi för att vara (du vet detta efter månader av kartläggning) och stryp den med en fiskelina eller banka in huvudet på den med en skiftnyckel köpt utomlands. Ta sen på dig extrakläder så blodet på overollen inte syns (fördelen med att kväva) och cykla till den förbereda brännplatsen med en cykel stulen flera månader innan som du sen slänger i havet. Hur ska man bevisa nånting utan vittnen eller teknisk bevisning? Sen finns ju slumpen att man blir stoppad påvägen ifrån brottsplatsen men hur ofta blir man stoppad på random liksom? Skulle sannolikt fungera tror jag

Bra plan men vad tror du om att gräva ner en plasttunna fylld med syra som man dumpar kroppen i, istället för att bränna ?
Citera
2014-04-24, 20:31
Medlem
Man kan framkalla en "olycka" med dödlig utgång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här