2015-03-27, 15:24
Medlem
Enklast är väl ändå hyra någon att göra det och se till att man själv har ett alibi.

Sen att hyra någon kan man säkert göra på något bra sätt utan att det kan kopplas till dig.
Citera
2015-03-27, 15:29
Medlem
Hulls avatar
Du skall aldrig mörda själv. Du ordnar istället förutsättningarna för en händelse i andra eller tredje led. Detta är betydligt svårare att koppa till din person. Jag tänker inte ge exempel här och kommer inte ge fler tips eftersom det försvårar polisens arbete här på Flashback avsevärt.
Citera
2015-03-27, 15:54
Medlem
Voodooprastens avatar
Varför skulle ett handeldvapen eller en kniv vara det mest optimala att använda sig av som mordvapen?

Personligen hade jag valt att strypa mitt offer. Dels för att det inte leder till något bevis i form av blodstänk och att offret inte har någon möjlighet till att skrika och dra till sig uppmärksamhet.
Nu ligger det bara till så att jag inte är kapabel till att begå något sånt här avskyvärt mot en människa (tack och lov), men hypotetiskt anser jag detta vara det bästa.

Förresten så är du patetisk TS.
Citera
2015-03-27, 16:20
Medlem
Solglasögon i mörkret? Då ser man ju inget! Speciellt inte i nån skog. Och hur många går genom en skog på väg till eller från jobbet
Senast redigerad av Brizax 2015-03-27 kl. 16:31.
Citera
2015-03-27, 16:52
Medlem
jag har alltid tyckt att folk klantar till det vid mord, men det är nog så att man inte planerar ett mord utan det händer av ilska och lite slump spelar in vad som händer, men skulle någon planera ett mord och som TS var inne på att inte någon vet om motivet så är chansen att åka fast minimal bara man inte lämnar några spår.
Citera
2015-03-27, 16:52
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Du måste röra dig med ficklampa i skogsområdet, det får inte vara belyst område, det ska inte vara i närheten av en stig eller väg i skogen. En plats där ingen är. När du sedan byter om så kastar du ner sakerna i väskan. Gör dig av med kläderna, eldar upp de några timmar efter. Man måste vara metodisk och planerande. Allt måste finnas redo och man måste fundera kring hur man gör vid eventuella hinder som kan dyka upp. Till och med uppeldningsplatsen måste vara förutbestäms.
Att springa runt med en ficklampa är väl uppseendeväckande om något? Syns på långt avstånd i nattemörker.
Citera
2015-03-27, 17:25
Medlem
jag tror inte det hade gått så bra för mördare som följer dina råd. Om man tittar på Göteborg eller Malmö så verkar det bästa sättet att ta livet av folk vara att skjuta dom i ansiktet mitt på dagen bland massa folk och sedan springa från platsen. Står väl 15-0 till mördarna i Göteborg nu.
Citera
2015-03-27, 17:31
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Har inte tänkt att döda någon, men jag tycker att många mördare man sett på Efterlyst exempelvis är bra klantiga. Eller hon tyskan i Arboga exempelvis.

Härligt då att du kommer med en massa smarta tips så att uppklarningsprocenten för mord sjunker ytterligare i Sverige! Speciellt i dessa tider med skottlossningar på olika restauranger.
Senast redigerad av Theomania 2015-03-27 kl. 17:34.
Citera
2015-03-27, 17:36
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
5. Pistol eller kniv? Kniv! Undvik höga ljud. Kniv ska vara rengjord från grunden innan den används. Rengörs ännu en gång efter mordet och kastas därefter i havet. Om du ska ha pistol så använd ljuddämpare.
Man kan slå offret med ett hårt föremål (vad som helst, en hammare duger) i tinningen, eller nedanför & bakom örat, eller i bakhuvudet (längst ned på kraniet).

Överdos av morfin är bra. Man kan injicera det i någon som dricker mycket när han har somnat. Gift är inte lika bra och det är svårt att förklara att man innehar gift.

Det fungerar också bra att knuffa offret så att han faller minst 75 fot på en hård yta.

Bara ett urval. Källa: A Study of Assassination, CIA 1953

Om man ska komma undan med det så tänker man ju att man överfaller någon när han inte är redo med tex en tung sten som man slår honom i bakhuvudet med tills han dör. Plocka upp stenen på eller i närheten av brottsplatsen när du har handskar på dig. Sen kan man slänga stenen var som helst eller tom lämna den vid liket.

Jag hade dränkt in kroppen i fotogen och tänt på för att förstöra dna-bevis, hårstrån och sånt, och sen slängt flaskan så att den inte påträffas vid husrannsakan.

Döda ingen du känner för då kommer du automatiskt med i utredningen.
Citera
2015-03-27, 18:17
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Mörda en helt okänd person, gärna en kriminell blatte.
Det finns ingen med makt som saknar han och polisen vet att vad dom än gör så kommer dom få skit från media så mappen med det mordet kommer glömmas under nån hög med andra olösta brott, och är det nått polisen är bra på så är det att inte lösa brott, så den mappen försvinner snabbt.
Citera
2015-03-27, 18:32
Medlem
Shuffleslaps avatar
Bästa du kan göra är gift i paraply tricket gamla sovjet agenter mördade med detta sättet hela tiden. Vilket gift som helst funkar, råttgift you name it. Bara det är dödligt gå i närkontakt med ditt tilltänkta offer och stick dom med ett paraply!

Agents of the Bulgarian secret police (Darzhavna Sigurnost; Bulgarian: Държавна сигурност, abbreviated ДС), assisted by the KGB, had previously made two failed attempts to kill Markov before a third attempt succeeded. On September 7, 1978 (the 67th birthday of Todor Zhivkov), Markov walked across Waterloo Bridge spanning the River Thames, and waited at a bus stop to take a bus to his job at the BBC. He felt a slight sharp pain, as a bug bite or sting, on the back of his right thigh. He looked behind him and saw a man picking up an umbrella off the ground. The man hurriedly crossed to the other side of the street and got in a taxi which then drove away. The event is recalled as the "Umbrella Murder" with the assassin claimed to be Francesco Gullino, codenamed "Piccadilly".[3]

When he arrived at work at the BBC World Service offices, Markov noticed a small red pimple had formed at the site of the sting he had felt earlier and the pain had not lessened or stopped. He told at least one of his colleagues at the BBC about this incident. That evening he developed a fever and was admitted to St James hospital Balham SW12, where he died four days later, on September 11, 1978, at the age of 49. The cause of death was poisoning from a ricin-filled pelle

Citera
2015-03-27, 18:45
Bannlyst
Jag hade mördat mitt offer med en istapp. Går nog inte att bli av med ett smidigare mordvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in