Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-04-02, 11:57
Medlem
Har nu efter senaste fiaskot i Miami (titelfrsvarare) brjar undra om Djokovic har det som krvs fr att bli en stabil vrldsetta, han verkar sakna frmgan att lga en turneringsvinst bakom sig och fokusera p nsta. Frra ret hnde samma sak i Cincinati, ut direkt mot en mycket smre spelare (Moya) efter att ha vunnit Kanada veckan innan.

Frgan r alts, kommer vi att f se en Djoker som vinner flera turneringar i rad? Och d menar jag frsts Masters och GS.
Citera
2008-04-02, 12:03
Medlem
r ju mjligt att han inte la all sin energi p den hr turneringen, ibland lgger de sig ju med flit.
Citera
2008-04-02, 13:32
Medlem
Vobblers avatar
Var han inte skadad en period efter segern i AO? I s fall kan det frklara saken. Men han verkar vara lite "Safin-skadad". Han har talangen men han verkar vara lite klen psykiskt fr att bli en riktig toppspelare.
Citera
2008-04-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Var han inte skadad en period efter segern i AO? I s fall kan det frklara saken. Men han verkar vara lite "Safin-skadad". Han har talangen men han verkar vara lite klen psykiskt fr att bli en riktig toppspelare.

Skmtar du eller, killen r ung och redan vrldstrea, han har vunnit en rad tvlingar och kommer att hota federer p allvar. Djokovic r bra p alla underlag ocks
Citera
2008-04-02, 14:50
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arjansmamma
Skmtar du eller, killen r ung och redan vrldstrea, han har vunnit en rad tvlingar och kommer att hota federer p allvar. Djokovic r bra p alla underlag ocks

Jag skojar aldrig om tennis.

Visst, han r rankad trea och har vunnit en GS, men det svra r att hlla sig kvar dr uppe. Jag tvivlar att han har det rtta psyket ala' Sampras och Fedex.

Safin har varit vrldsetta och vunnit tv GS, men allt som oftast har han varit svajig som f. Och jag gissar att Djoker gr samma de till mtes.
Citera
2008-04-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
r ju mjligt att han inte la all sin energi p den hr turneringen, ibland lgger de sig ju med flit.

D Miami r den mest prestigefyllda turneringen man kan vinna utanfr de Fyra GS och Mastersfinalen tror jag fga p att han la sig. Djoker sg allmnt ofokuserad ut under matchen (jag sg ett set).

Jag upplever det som att han blir njd efter en turneringsvinst och tappar fokus, jag har svrt att se Djokovic dominera vrldstennisen likt Federer, Sampras, Lendl och Connors.
Citera
2008-04-03, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Jag upplever det som att han blir njd efter en turneringsvinst och tappar fokus, jag har svrt att se Djokovic dominera vrldstennisen likt Federer, Sampras, Lendl och Connors.

Du har helt ratt men han ar bara 20 och det ar mycket mojligt att han blir stadigare de narmaste aren.

Vi far se om hans kropp haller, jag gissar att han kommer fa en del skadeproblem med sin spelstil.
Citera
2008-04-03, 08:50
Medlem
svrt att jmfra med gamla safin som dom flesta sger r den strsta talangen ngonsin, nu glider han mest runt p touren p dom turneringar han mste stlla upp i och spelar bara fr att, killen r inte speciellt intresserad lngre och hans fotarbete r ett skmt. att killen snart trillar ur topp 100 sger det mesta, det tror jag inte djockan kommer gra dom nrmaste 10ren iaf.

frlusten mot kenneth andersson var pinsam, men s r det ibland
Citera
2008-04-03, 16:12
Medlem
dr-zekes avatar
Jag har svrt att se att Djokern blir lika stabil som Nadal druppe i toppen. Nadal har vl nd legat tva p rankningen lngst av alla sedan det ppna systemet infrdes 1968? Dock lr vl Djokern bli etta fre Nadal, tminstonde fr ett par mnader eller s.

Lste en intervju dr Djokern kommenterade sina striga bollstudsar innan serve. Det hade gtt s illa att han var mer eller mindre tvungen att studsa bollen 30 ggr innan han daskade till den. Tyder p nn slags kompulsiv strning. Men nu hade han ftt knningar i ryggen efter alla studsarna att han insg att han borde skra ned till tminstonde 10-20 studsar. Mrkligt det dr.
Citera
2008-04-03, 19:53
Medlem
Vobblers avatar
Det dr ondliga studsandet innan serven ja, tack gode gud att han ska dra ner p det.

Det mste reta gallfeber p motstndaren. Och publiken givetvis.
Citera
2008-04-04, 09:37
Medlem
dr-zekes avatar
Satan... Roddick vann mot Federer inatt... Nja, den segersviten kunde inte vara fr evigt. Semin mellan Roddick och Nadal lr bli rtt rolig dock.

Intressant att Nadal har spelat lika bra eller bttre n Federer i samtliga turneringar det hr ret och det r pojkens smsta underlag. Nu nr grusssongen r p antgande lr vl han dominera stort terigen (tredje ret i rad). Om inte annat s har han ju en hel del pong att frsvara. Killen har inte lngt kvar till att betraktas som den bste ngonsin p grus! Stort!

Vad har hnt med Federer? Motivationssvacka? Sjukdomar? Minns att han dckades av magsjuka veckan innan AO och dessutom dragits med krtelfeber sedan december. Eller har ungtupparna kommit ikapp honom helt enkelt? Vem vet?
Citera
2008-04-04, 10:28
Medlem
Roddick spelar mot Davydenko och Nadal spelar mot Berdych. Om de mts s blir det i s fall i finalen. Jag tror dock p Davydenko mot Berdych, bda har spelat vldigt bra under veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in