2008-04-02, 16:15
Medlem
KingOfMoons avatar
Bilder finns på: http://www.metrobloggen.se/denlilleinvesteraren

Efter de senaste månadernas helt sjuka svängningar på börsen så verkar det nu har stabiliserat sig, jag tror inte vi har nått någon slags botten alls, men vi kan nog ligga någon stans här fram till sommaren. Detta gör att ”stockpicking” blir mer lönsamt än att bara blanka och köpa indexoptioner om vartannat. Vi kör med RSI, Stochastic samt ADX och kollar efter aktier som är nedtryckta, och inte riktigt har hängt med den senaste tidens uppgång.

Då hittar vi Teliasonera.

Bild 1

Vi ligger här långt efter vad OMX har utvecklats den senaste tiden, se bild nummer två.

Bild 2

”Gap”:et som vi ser i kursen på bild nummer 1 beror på att Telia delade ut 4 kr/aktie för några dagar sedan.
RSI och Stochastic har precis börjat vänt, och de senaste två dagarna så har vi gått upp. ADX börjar vända neråt lite gran igen. Men jag tror att det finns mycket att hämta i alla fall i denna aktie, förutsatt att börsen inte hamnar i nedåttrend igen.
Citera
2008-04-03, 20:56
Medlem
Affelindos avatar
Du kan nog ha rätt angående "stock picking". Jag kommer nog att fortsätta med index-handel mestadels p.g.a. tidsbrist (har ett jobb att sköta också och en flickvän som inte vill att man tillbringar hela kvällarna framför sina grafer).

Angående hur utvecklingen kommer att se ut närmaste månaderna så är jag nog benägen att hålla med om en ganska horisontell trend. Speciellt nu med senaste dagarnas uppgång (utom idag) så ser i alla fall den negativa trenden ut att ha avmattats något.

Tyvärr så kan jag inte följa resonemanget riktigt då dina bilder är svåra att läsa i mina webläsare (Firefox och Internet Explorer). De är för små så jag ser inte vad som är vad på graferna. Testade även att spara bild och sedadn zooma men det blir ändå inte läsbart. Kan det fixas till?
Senast redigerad av Affelindo 2008-04-03 kl. 21:01.
Citera
2008-04-03, 22:01
Medlem
KingOfMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Du kan nog ha rätt angående "stock picking". Jag kommer nog att fortsätta med index-handel mestadels p.g.a. tidsbrist (har ett jobb att sköta också och en flickvän som inte vill att man tillbringar hela kvällarna framför sina grafer).

Angående hur utvecklingen kommer att se ut närmaste månaderna så är jag nog benägen att hålla med om en ganska horisontell trend. Speciellt nu med senaste dagarnas uppgång (utom idag) så ser i alla fall den negativa trenden ut att ha avmattats något.

Tyvärr så kan jag inte följa resonemanget riktigt då dina bilder är svåra att läsa i mina webläsare (Firefox och Internet Explorer). De är för små så jag ser inte vad som är vad på graferna. Testade även att spara bild och sedadn zooma men det blir ändå inte läsbart. Kan det fixas till?

Såg det, hemskt ledsen!
Är lite ny på metrobloggen så kan den inte så bra

Här:
Telia RS:http://img180.imageshack.us/img180/3986/rsteliahx1.png

Telia candlestick: http://img134.imageshack.us/img134/1251/teliacl1.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in