• 1
  • 2
2008-04-03, 15:08
Bannlyst
Är nog det band jag tycker släppt jämnast plattor genom åren? man vet liksom vad man ska få när det börjar dra ihop sig till realese och alla spår växer på en så de får 5/5 av mig.

Vilka är era favorit plattor och spår?
Själv så har jag snöat in på Damage Done albumet för tillfället för jag lyssnade sönder deras "nya"/nyaste platta Fiction!
Citera
2008-04-03, 15:10
Medlem
rdjs avatar
Dark Tranquillity är mitt absoluta favoritband, sett dom massvis med gånger live. Stanne är helt underbar på scen.

För tillfället så är det nog Projector som rullar mest, den är ju lite hatad av många känns det som. Men den blandar alla DT:s stilar så skönt, riktigt härlig att lyssna på. Men det är svårt att utnämna en favorit, det varierar. Jag gillar allt DT gjort.
Citera
2008-04-03, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rdj
Dark Tranquillity är mitt absoluta favoritband, sett dom massvis med gånger live. Stanne är helt underbar på scen.

För tillfället så är det nog Projector som rullar mest, den är ju lite hatad av många känns det som. Men den blandar alla DT:s stilar så skönt, riktigt härlig att lyssna på. Men det är svårt att utnämna en favorit, det varierar. Jag gillar allt DT gjort.

Tycker samma här, krävs bara 1-2 genomlyssningar (med bra stereo) så är man helt såld!
Citera
2008-04-03, 15:19
Bannlyst
Allt dom skapar blir guld, till skillnad från In Flames så har DT aldrig svikit mig! Faktum är att dom blir bara bättre med åren, istället för tvärtom
Citera
2008-04-03, 15:24
Medlem
nollans avatar
Är egentligen inget större fan av melodeath men lyssnade en hel del på The Gallery för ett par år sedan. Har dock insett att jag inte tycker den är speciellt bra tyvärr. Den känns lite pajig i ljudet och Stannes vocals är inte helt klockrena heller. Han väser mest, inte speciellt bra väs heller, och detta dessutom utan något större tryck.

Ett fåtal spår är dock riktigt bra, titelspåret t.ex. fram till refrängen är sinnessjukt skön. Även några andra, typ The Dividing Line och vad de nu heter får också väl godkänt.

Har förstått det som att de hårdnat lite på senare plattor?
Citera
2008-04-03, 15:26
Bannlyst
Denna uppsättning slår wacken iår tycker jag:

http://www.metaltown.se/

Så ska några Fb`are dit tro?

Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Har förstått det som att de hårdnat lite på senare plattor?

Character är rätt köttig rakt igenom tycker jag iaf, Fiction är inte lika snabb..
Citera
2008-04-03, 16:19
Medlem
felstavadds avatar
Haven och Fiction är dom plattor som snurrar mest hos mig, som album är de bäst, sen har dom ju en uppsjö av otroligt bra låtar spridda på de andra plattorna. Tycker DT är fantastiskt bra och har inte fått den uppmärksamhet de förtjänar.
-Samtidigt är dom lite intressantare just pga att de inte slagit igenom på massiv bred front men de får inte tappa sugen bara.

Men visst är det så att de är stora utomlands, Tyskland, Japan, staterna, eller?
Citera
2008-04-03, 16:31
Medlem
Aquabots avatar
Gillade DT som fan förut, men har blivit lite besviken på deras senaste skivor. Damage Done är favoriten, finns inte ett dåligt spår där. The Gallery har dock de högsta höjdpunkterna (The Dividing Line får mig att rysa av välbehag, fy fan vilken låt!) men tyvärr så slängde de in någon jävla tjej på några spår, så den är inte lika jämn som DD. På Character fanns det ett fåtal guldklimpar, Fiction har jag lyssnat ignom två gånger tror jag, tyvärr fann jag ingen anledning att lyssna något mer på den... Annars är ju The Mind's I riktigt schysst, även Haven har ett flertal grymma låtar.
Citera
2008-04-03, 16:57
Medlem
Aldhisslans avatar
Haven och Damage Done är mina favoritplattor, lyssnat på Dark Tranquillity i flera år nu. Till skillnad från In Flames blir de inte sämre i och med varje skiva de släpper. Fiction och Character har båda snurrat många varv i min cd-spelare.
Live är de även helt fantastiska.
Citera
2008-04-03, 16:58
Medlem
roensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Är nog det band jag tycker släppt jämnast plattor genom åren? man vet liksom vad man ska få när det börjar dra ihop sig till realese och alla spår växer på en så de får 5/5 av mig.

Vilka är era favorit plattor och spår?
Själv så har jag snöat in på Damage Done albumet för tillfället för jag lyssnade sönder deras "nya"/nyaste platta Fiction!

Nej, tacka vet jag Septic Broiler...
Citera
2008-04-03, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roensk
Nej, tacka vet jag Septic Broiler...

För de skapade såååå mycket under den tiden?

Ska dra ner demon nu bara för D.... (om den går att finna)?
Citera
2008-04-03, 17:25
Medlem
Jrgens avatar
Ganska bra band för att spela göteborgsdöds. De har flera hyfsade album. Favoriten är nog Haven.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in