Av det jag spelat på senare tid finns det helt enkelt en del utmaning. Jag som brukar avsky frustrationen i äldre spel kan dock uppskatta detta. Man dör ofta pga oväntade omständigheter, men tar lärdom av detta och vet hur man ska göra nästa gång. Är egentligen främst av den anledningen som jag använder savestates, för att jag ska kunna spela igenom de svårare delarna av banorna tills jag lärt mig dem utan att riskera game over. Sparar väldigt, VÄLDIGT sällan mitt i någonting.
Finns ett ställe jag knappt förstår hur det ska gå att klara av utan Item-2 i Mega Man 2, och det är när man ska hoppa på block som kommer fram ur tomma intet på Heatmans bana. Har försökt utan att spara där jag vet inte hur länge, men det är verkligen för mycket för att jag ska lära mig hela mönstret. >_<
Sedan tycker jag bossarna i Mega Man 3 varit otroligt jävla svåra ibland. Roligare än tvåans bossar, men tror jag varit tvungen att ladda om 20-30 gånger på t ex Snake Man och när jag väl besegrade honom fanns det fortfarande en attack jag inte har någon aning om hur man ska kunna undvika.
Men som sagt, de är så JÄVLA roliga att spela mot att detta inte spelar någon som helst roll.
Citat:
Ursprungligen postat av Dope-E
TS har du din xbox chippad? I så fall tycker jag inte att emulatorerna ger mega man någon rättvisa alls.
Se till att skaffa Mega Man Anniversary Collection som innehåller 1-6 NES + några extra. Flyter gudomligt bra men måste spelas i NTSC mode. Du kommer inte att ångra dig

nej, min Xbox är inte chippad, så därför ger emulatorerna på den mega man rättvisa.. o_O
Nej jag tycker faktiskt inte det har varit någon som helst skillnad att spela Mega Man 2 på Wii Virtual Console och att spela det på emulator. Förutom att det går i NTSC-hastighet på emulator.