Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-05, 18:02
  #1
Medlem
Onakas avatar
Satt och diskuterade inköp ev en eventuel ny konsol med min sambo, hennes kunskaper på området är väldigt begränsade så jag visade henne några av de konsolerna som finns på marknaden (PS3, Wii, Xbox360, Xbox osv..). Jag predikade på om grafik och kommande speltitlar till de olika konsolerna men inget av detta intresserade henne utan allt låg i hur konsolen såg ut.

Och detta fick mig att börja tänka lite i hennes banor vilket ledde till min lilla top lista i huvudet på vilken konsol som egentligen är snyggast.

Tycker personligen att 360´n och PS3 inte är så snygga alls och Wii´n har inte heller så mycket att komma med på snygghets skalan. Kom fram till efter ett tags tänkande och sökande att den snyggaste konsolen någonsin är: Sinclair zX Spectrum
(Vet att den lanserades som en dator men det gjorde även C64´n och jag tycker att båda dem och andra person datorer på den tiden kan räknas till konsoler.. )


Vad tycker ni? Vilken är det snyggaste konsolen?
Citera
2008-04-05, 18:05
  #2
Medlem
Skrups avatar
Jag gillar PS3 mest. Den svarta då.
Citera
2008-04-05, 18:09
  #3
Medlem
saftad_burks avatar
Nintendo 64:an är vackrare än vilken solnedgång som hellst!

Kanske inte, men jag tycker om designen på den, den är manlig och man ser på den att den hade vetat vad den velat ifall den hade kunnat tänka!

Edit: Den ska vara svart såklart, med matchande kontroller också.
Citera
2008-04-05, 18:11
  #4
Medlem
Big Bosss avatar
Atari 2600 var ju en riktig skönhet http://www.videogamecritic.net/images/systems/2600.jpg. Såg ut som en kupévärmare .

Amiga 500 är också rätt sexig, http://www.pugo.org/media/collection..._amiga_500.jpg. Ett beige tangentbord.

Skämtåsido så är väl alla tre konsoler denna generation rätt snygga. Men jag tycker PS3 är riktigt läcker med sin blanksvarta yta, form och storlek som utstrålar kraft :P. Förra generationen tycker jag nog Gamecube var snyggast, den stora PS2'an var ganska ful och Xbox1 var faktiskt riktigt ful designmässigt.
Citera
2008-04-05, 18:12
  #5
Medlem
ischs avatar
NES:en är överlägset snyggast. Spec spelkontrollerna. Ojoj
Citera
2008-04-05, 18:13
  #6
Medlem
Jag har ingen favoritkonsoll, men de som står lite gömda just nu är:
*Xbox Crystal
*Gamecube Platinum.

Lite mer synliga står:
*Ps2 Slimline Pink, tjejen var bara tvungen att ha en sådan
*Nintendo Wii.

Hade jag haft kvar 360:n hade den nog stått gankska synligt.
Citera
2008-04-05, 18:14
  #7
Medlem
pjalles avatar
Xbox 360 är lätt snyggast.
Citera
2008-04-05, 18:15
  #8
Medlem
chucknorris_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
NES:en är överlägset snyggast. Spec spelkontrollerna. Ojoj
Kontrollerna är ju priceless. Skulle ha använt det till allt, kläder, ipodväskor bara jag hade tillgången.
Citera
2008-04-05, 18:17
  #9
Medlem
Xbox 360 Elite, den svarta alltså. Den är ruskigt snygg!
Citera
2008-04-05, 18:18
  #10
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
NES:en är överlägset snyggast. Spec spelkontrollerna. Ojoj

NES tycker jag också är gräsligt ful. :P Formgivningen på 70-80 talet var ju inte mycket att ha. 90-talet var väl inte så mycket att hurra för heller. Amerikanska SNES är ju rätt gräslig också.
Citera
2008-04-05, 18:21
  #11
Medlem
Ni har alla fel.

Dreamcast är snyggast.
Citera
2008-04-05, 18:21
  #12
Medlem
occasuss avatar
Lite OT kanske, men varje gång jag ser PS3-loggan stör jag mig på att de har använt den fula Spider-Man-fonten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback