Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det är iofs ett bra bevis, men hur bindande är det egentligen? Man kan väl hävda att det är falska nummerskyltar eller något?

Jag sätter mitt hopp till däckavtrycken.

Han behöver bara erkänna att han var på platsen och hitta en bra anledning till det så är det inget konstigt med registreringsskyltarna. Och han kan hitta på någon ursäkt om eventuella fingeravtryck också. Ex att han hjälpte henne, då hon cyklat ner i diket, sedan körde han vidare och hon cyklade vidare. Finns inga vittnen och ingen kropp så håller det.
Citera
2008-04-08, 16:40
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Han behöver bara erkänna att han var på platsen och hitta en bra anledning till det så är det inget konstigt med registreringsskyltarna. Och han kan hitta på någon ursäkt om eventuella fingeravtryck också. Ex att han hjälpte henne, då hon cyklat ner i diket, sedan körde han vidare och hon cyklade vidare. Finns inga vittnen och ingen kropp så håller det.
Då blir det väl ett sånt där "polisiärt uppklarat" brott.

Edit:
Men om han i förhören från början hävdat att han inte har varit där. Är det då inte besvärande för honom om dom kan binda honom dit? Kan han bara säga att "jag sa inte det för att jag visste att jag skulle bli misstänkt", eller något liknande?
Senast redigerad av BoISaren 2008-04-08 kl. 16:42.
Citera
2008-04-08, 16:42
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Nu har Expressen vaknat:

http://www.expressen.se/nyheter/1.11...-mordutredning

42-åringen har inte tidigare utretts för mordet i Falun.
- Han har i alla fall inte varit så intressant att han tagits in till förhör, säger Leif Nykvist.

Bra iaf att de ska jämföra DNA från honom och gärningsmannen.
Tycker han borde vara intressant även kring våldtäkten av en 16-åring i Hofors där en asylsökande friades i brist på teknisk bevisning. Iofs kanske man anser att det var den asylsökande och inte drar i några andra trådar. Har för mig att offret pekade ut gm både vid video och bildkonfrontation.
Citera
2008-04-08, 16:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Inte än, men jämförelser med däcksspår från platsen och däck från den misstänktes bil bör väl ge en fingervisning.

Sen kan ju delar av registreringsnumret synas på dom foton som finns. Men det är väl inte bindande om man inte har hela?

Allt kan användas som bevis. Är registeringsskylten 123 ABC, och det enda man ser är "2" så är det dock förmodligen inte så mycket värt i sig. Däremot om man skulle se "23 ABC" så är det nog nästan lika värt som om man såg hela.
Citera
2008-04-08, 16:44
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:

Toppen att du är så hjälpsam och gör en insats för vår vidriga pedofil och eventuella mördare!

På tal om det... Nog för att vi vet att pedofiler är jordens avskum, men är alla pedofiler också mördare...?? Alla verkar ta för givet att han gör sina äckliga grejer och sen dödar. Är inte det ännu sjukare. Att både va sjuk i huvet peddo OCH mördare...??? Hoppas vi har max en på miljonen såna... herregud vicken jävla värld.
Citera
2008-04-08, 16:44
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Det är iofs ett bra bevis, men hur bindande är det egentligen? Man kan väl hävda att det är falska nummerskyltar eller något?

Jag sätter mitt hopp till däckavtrycken.

Det skulle bara räcka till att anhålla honom som skäligen misstänkt.
Citera
2008-04-08, 16:47
Medlem
Troians avatar
Citat:

Klart det går att hävda falska nummerskyltar (att nån annan skulle försöka sätta dit han, typ), men sen måste ju rätten bedömma rimligheten i att det är så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Toppen att du är så hjälpsam och gör en insats för vår vidriga pedofil och eventuella mördare!

Jag har själv varit målsägande i några brott, och jag vet därmed hur den åtalade lägger upp sina lögner. Vanliga Svenssons däremot gör inte så, men här har vi en möjlig återfallsförbrytare, så han har nog lärt sig, om inte annat på kåken.

Vanliga Svenssons går på saker som när polisen säger "seså, det här är ju inte så allvarligt, om du säger som det är så får du gå hem (lögn)" och öppnar munnen. Kriminella vet hur de skall ljuga.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Allt kan användas som bevis. Är registeringsskylten 123 ABC, och det enda man ser är "2" så är det dock förmodligen inte så mycket värt i sig. Däremot om man skulle se "23 ABC" så är det nog nästan lika värt som om man såg hela.
Allt beror ju på hur många andra bilar av samma modell och med samma färg som finns med den kombinationen. Teoretiskt så skulle det där kunna vara den enda SAAB 900 med den röda färgen och den årsmodellen(om det går att utröna) med en 2:a på ett visst ställe.
Citera
Medlem
SofiaLs avatar
Detta verkar vara stort, jag var nyss och fikade med en kompis, just för att hon kom hem mycket tidigare idag. Detta på grund av att hennes handledninggrupp med Leif GW Persson vart akut inställt p.g.a händelserna i Dalarna.
Citera
Medlem
jamenvaddårås avatar
Man har inte sagt ett ljud om pappan, har de fått tag på honom eller är han fortfarande på okänd ort?

Om de skulle hitta flickan död, så kan de väl inte släppa de nyheterna till pressen, eftersom pappan måste underrättas först.
Citera
2008-04-08, 16:49
Medlem
Citat:

Enligt åtminstone en tidningsartikel (Aftonbladet?) hävdar den anhållne mannens arbetsgivare att mannen brukar besöka en bekant i Stjärnsund på helgerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in