Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-06, 19:21
Medlem
Tuesdays avatar
Mamman i Dalarnas tidningar

Citat:
En skötsam liten flicka, fixerad vid klockslag. Någon som aldrig skulle rymma eller stämma träff med någon okänd.Så beskriver Carina Höglund sin försvunna dotter.- Det finns ingen logik i det här, sade hon, när hon i kväll talade till pressen.

http://www.dt.se/nyheter/hedemora/article298845.ece

Familjens datorer har beslagtagits som ren rutin, säger hon.
Senast redigerad av Tuesday 2008-04-06 kl. 19:23.
Citera
2008-04-06, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mister Shankly
Nej.

vadå nej?
Citera
2008-04-06, 19:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Och varför stänger han/hon inte av mobilen?

Kanske för att personen i fråga helt enkelt inte hade någon anledning att stänga av telefonen. Slängt den ut genom fönstret, helt enkelt.
Citera
2008-04-06, 19:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Kan ju vara någon gm ifrån bygden också...Det märkliga är väl cykeln..borde det inte vara två gm om man haft möjlighet att gömma undan cykeln? Jag menar, ponera att flickan lockas in i en bil...då borde hon protesterat om hon sett cykeln gömmas undan? Kan ju vaarit inlåst i bilen iofs... Det enda rimliga jag kan se annars är att hon blivit nedslagen/drogad och lagd i bilen så gm kunnat gömma cykeln i lugn och ro eller att det varit 2 gm, en som hållit fast barnet och en som gömt cykeln...

Kidnappar man någon är det väl inte orimligt att personen läggs i bagageutrymmet, vilket sällan går att öppna inifrån, vad jag vet.
Citera
2008-04-06, 19:28
Medlem
Troians avatar
Varifrån kommer uppgiften att cykeln ska ha varit delvis gömd?
Citera
2008-04-06, 19:33
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Rapport 19.30
Citera
2008-04-06, 19:34
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Aktuellt.
Rapport.

Blir förvirrad av alla motstridiga uppgifter. Har inte Dalapolisen egen/egna värmekameror? Uppgift i media om dimma som förhindrade helikopter åka med värmekamera från Stockholm i natt men att den lyfte och sökte först idag, dock sporadiskt pga dimma i Dalarna.
Citera
2008-04-06, 19:36
Medlem
Troians avatar
Okej. Har polisen sagt att cykeln var delvis gömd? Annars tycker jag att begreppet "delvis gömd" öppnar för tolkning. Att cykeln slängs i högt gräs, eller ett buskage, kan ses som delvis gömd, men behöver inte innebära att den som slängde cykeln där ville gömma den.

Edit: "inslängd och gömd bakom en gran", skriver DT.se. Låter onekligen som att någon aktivt försökt gömma cykeln.
Citera
2008-04-06, 19:38
Medlem
Citat:
Kidnappar man någon är det väl inte orimligt att personen läggs i bagageutrymmet, vilket sällan går att öppna inifrån, vad jag vet.

Hur var det? Hade tjejjen försökt ringa mamman som inte kunde svara. Möjligen gjorde hon isf det från baggageutrymmet. Men om mammam ringt upp 10 minuter senare borde väl hon ha möjlighet att svara (om inte resan var väldigt kort och och gärningsmannen märkte telefonen när de stannade).

För övrigt tyckter jag det är märkligt att man går ut i media om att telefonen fortfarande är på. Hade man helt plötsligt sett att mobilen bytte sändare vore det ju väldigt stor hjälp i arbetet, något som inte lär hända nu. Om inte tanken var att gå ut med det av anledningen att man _ville_ att den skulle stängas av. Då skulle ju polisen veta att någon har haft möjlighet att stänga av den, vilket utesluter (förutom om batteriet tar slut) att hon gått vilse eller liknande.
Citera
2008-04-06, 19:39
Medlem
Celerons avatar
Citat:

Det är sant. Om hon är bortrövad så är det nog mest sannolikt att hon lagts där. Om hon nu inte gjorts medvetslös på något sätt. Annars är det ju "risk" (för att se ur gm:s synpunkt) att hon väcker omgivningens misstänksamhet på något sätt.
Citera
2008-04-06, 19:43
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Borde ju gå att göra massor för att hitta mobiltelefonen. Kan inte så mycket om mobilmaster men antar att det finns ett flertal sändare/mottagare i masten som vardera tar 45-180 grader... Borde ju då gå att täcka för /stänga några av dem för att se åt vilket håll mobilen är exempelvis.

Störsändare vore ett annat alternativ.
Citera
2008-04-06, 19:43
Medlem
Mobilens position går alltså inte att bestämma eftersom bara en mast tar upp signalen?
Borde det inte gå att tråckla ihop någon(eller fler) typ av mast som täcker aktuellt område så att man kan hitta mobilen..
Batteriet tar väl snart slut o finns det nåt sätt att fixa detta så är det inte läge att vara långsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in