Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-06, 19:51
Bannlyst
Sladdspår från en bil har hittats ungefär med höjd av cykeln. Kan ju tyda på en olycka. Men då borde det synas på cykeln tycker man? Blod borde väl också funnits i så fall?
Citera
2008-04-06, 19:54
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Sladdspår från en bil har hittats ungefär med höjd av cykeln. Kan ju tyda på en olycka. Men då borde det synas på cykeln tycker man? Blod borde väl också funnits i så fall?

Du menar att någon körde på henne och sedan tog med henne? Borde dom inte slängt in cykeln i bilen också i så fall?
Citera
2008-04-06, 19:57
Bannlyst
Jag kanske skulle utveckla mina tankegångar. OM någon kört på flickan och gömt både henne och cykeln i närheten? Hon kanske lever men är svårt skadad? Det är möljigt att de hittar henne när de hittar mobilen.
Citera
2008-04-06, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

jag tänkte också på en olycka, men en stressad person som varit med om en olycka skulle inte ha bemödat sig med att gå ut med cykeln i skogen.

Sen måste man komma ihåg att polisen inte släpper ut ALLA spår och uppgifter dom har.

Dom vet garanterat mer om det här än vad som står i tidningarna.
Citera
2008-04-06, 20:02
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Du menar att någon körde på henne och sedan tog med henne? Borde dom inte slängt in cykeln i bilen också i så fall?

Beror väl på lite hur bortförandet gick till. Om GM tog henne med våld så borde han varit fullt upptagen med att tvinga in henne i bilen. Cykeln hinner han max putta nerför slänten. Om det vore två GM så borde ändå den ena ha stannat kvar vid ratten så dom kan åka iväg fort.

Även om GM fick med henne frivilligt så kan dom ha sagt "Din pappa hämtar cykeln sen vi gömmer den i skogen för den får inte plats i bilen".
Citera
2008-04-06, 20:03
Medlem
carrolajns avatar
Jag kom på en annan teori, om det kan vara barn/yngre ungdomar som gjort detta, därför allt är lite slarvigt, de kanske försökte slänga cykeln ur synhåll, och dragit med flickan långt in i skogen, de kanske skulle antasta henne på nåt sett/eller mobbning av något slag, kanske blev hon slagen med en sten gömd under diverse saker från skogen och så glömde de mobiltelen som ligger i fickan, bara en teori för att tänka brett
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Nej, detta kan jag också styrka. Styvpappan har ingenting alls med försvinnandet att göra, garanterat.

De enda personerna som kan _garantera_ att en person inte är inblandad är väl GM och personen själv ifråga? Vi andra kan ju bara spekulera, hoppas, anta, vara hyfsat säker på, o.s.v men inte kunna styrka detta om vi inte själva har bevittnat brottet eller kan lämna alibi för personen!
Citera
Medlem
Kursgård

Finns fakta om kursgården som var belägen nära hennes hem.
Är det övernattningskursgård och var det deltagare som var på kurs där?

Om det finns sladdspår från en bil, så är det ju intressant ang. vilka som kan tänkas att använda vägen.
Citera
2008-04-06, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimsonite
jag tänkte också på en olycka, men en stressad person som varit med om en olycka skulle inte ha bemödat sig med att gå ut med cykeln i skogen.

Sen måste man komma ihåg att polisen inte släpper ut ALLA spår och uppgifter dom har.

Dom vet garanterat mer om det här än vad som står i tidningarna.

Jag reagerade mest på sladdspår..men det kanske rör sig om spår från en rivstart? Man vet inte.
Citera
2008-04-06, 20:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Man får rysningar om det kan vara linköpingsmördaren som nu beslutat sig för mer avancerade mord. Onekligen skumt fall o chanserna att hon lever tror jag är noll.
Citera
2008-04-06, 20:06
Medlem
jag reagerar så när dom skriver i aftonbladet att dom söker mobilen -som fortfarande är påslagen.

varför i h****e skriva det så ev. kidnappare kan läsa det?

Samma sak gjorde dom i Fabian-fallet i GBG. Han smsade eller ringde och sa att han var kidnappad av män med brytning. Detta skrev aftonbladet dagen efter i tidningen.....hur tänker dom?!??!??

finns det inte stor risk för att kidnapparen straffar sitt offer om det i hemlighet har lyckats ringa eller om nu Engla kanske har med sig mobilen, och kidnapparen inte har funnit den på henne? hon kanske la den i skon? nämen ni fattar vad ja menar....tycker det är märkligt....att media förstör så, iallafall RISKERAR att förstöra...
Citera
2008-04-06, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Finns fakta om kursgården som var belägen nära hennes hem.
Är det övernattningskursgård och var det deltagare som var på kurs där?

Om det finns sladdspår från en bil, så är det ju intressant ang. vilka som kan tänkas att använda vägen.

Det här är vad jag hittade:

http://www.frid.nu/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in