Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-11, 12:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Nja, flickan har nog varit död ett tag nu, dessvärre.
Det politiker och polis verkligen borde göra är att se till att såna här as inte kan begå brott efter brott efter brott tills en liten flicka blir mördad....Spärra in dessa svin tidigt i deras karriär så slipper vi mycket problem och lidande.
Så sant, dom har ju haft han inne flera ggr. Var väl bara en tidsfrågan innan han skulle begå ett sådant här brott.
Citera
2008-04-11, 12:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Håller med.

Inte bara Silbersky som ju hjälpt till att fria pedofiler redan i början av sin karriär fick sig en känga utan även Leif GW som påstod direkt att man tagit "Fel Gubbe"
Utan att föregripa skuldfrågan kan man ju åtminstone konstatera att polisen har tagit "Ful Gubbe".

Men jag får erkänna att jag var mycket osäker i början. Det var väldigt mycket "usual suspect" och "han-som-dom-tar-först" över det hela, tyckte jag.

Men det är klart, "usual suspects" skulle ju inte vara usual om det aldrig var de som hade gjort nåt...
Citera
2008-04-11, 12:41
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Absolut inte, men man tycker nog att lite fler inom militären, politiker, osv kunde hjälpa till? Känns som bara folket i sjärnsund o polisen sökte/söker.

Kanske lite naivt tänk, men just nu saknar man allmän värnplikt o att ngn kunde beodra en jätteinsats.
Ja sant, men grejen är ju att det sker saker som detta lite då och då och hur drar man gränser? Skulle vi har skickat nån specialstyrka efter Arboga-tyskan också liksom?
Citera
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undran
Hon kan ju ha svängt upp där för att hon blivit skrämd av GM och sen tott att det var säkert att sväng ut och cykla vidare hem.
Han kanske kallade på henne, sa att han var vilse och undrade om hon kunde hjälpa honom.
Citera
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vespen
Underligt att inget nämns om trakterna där han togs.I halland i sin l-bil.
Är han mer ruttnare i skallen än så ?
Han togs i Skåne, på Hallandsåsen.

Kan hon ff vara i livet? Kan han ha låst in henne nånstans? Finns det någon som tror det?

Det är en lång sträcka att söka på ner till Skåne
Citera
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad är Dalaregementsgruppen som polisen kallade in? Passivt regemente? Namn på hemvärnarna i Dalaområdet?

Det var väl som du själv skrev en hemvärnsgrupp? Hur som helst är det ju långt ifrån värnpliktiga i alla fall. Och en hemvärnsgrupp är vanligtvis inte stationerade på ett regemente, eller ett regemente hålls inte aktivt bara för att en hemvärnsgrupp huserar där...

OnT: Den nya sökstyrkan som sats in skulle genomsöka terrängen i minst 1 vecka sades det va?
Citera
2008-04-11, 12:43
Medlem
Devanoss avatar
Traggiskt,
Men tror tyvärr att hon inte lever mer.
GM har förmodligen dumpat kroppen i någon brun eller någott liknande eventuelt vid någott dike längs en väg.
Förmodligen har GM passerat E med sin bil stannat och frågat om någott och bet henne sätta sig i bilen kanske för att få en eventuel väg beskrivning,
slagit ned henne , sedan kört iväg för att lite senare åka tillbaka för att
dumpa hennes saker i området,
deta för att förvilla och försvåra en senare utredning.
sedan vet man inte vad en sjuk person/GM kan ha gjort.

-Men vad som låter lite konstigt,

om nu någon tagit fotto på hans bil just när E just hade passerat,

borde inte GM ha upmärksammat att han eventuelt blev fottad av amatör

fottografen?

Och i såfall måste väl GM vara en av de dummaste jag hört talas om.

Att sedan begå någott i stil med vad som verkar ha hänt,

låter inte så lågiskt.
Citera
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Det var väl som du själv skrev en hemvärnsgrupp? Hur som helst är det ju långt ifrån värnpliktiga i alla fall. Och en hemvärnsgrupp är vanligtvis inte stationerade på ett regemente, eller ett regemente hålls inte aktivt bara för att en hemvärnsgrupp huserar där...

OnT: Den nya sökstyrkan som sats in skulle genomsöka terrängen i minst 1 vecka sades det va?

Nej jag frågade, har ingen koll på sådant men vet att Dalapolisen sagt att de direkt inkallade Dalaregementsgruppen. Ingen lokal här som vet exakt vad det är?
Citera
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
Ifall man läser hela vittnes målet så är det inte så ologiskt.
Paret passerar E därefter passerar de AE som står och väntar och efter det så passerar de fotografen. Vet inte om det är samma par eller en annan bil efter som ser att AE svänger ut efter E när de tittar i backspegeln.

AE höll troligen fortfarande på att accelerera upp till 70 från stillastående när bilden togs på honom.

Då bilden togs vid den första avtagsvägen medans cykeln hittades vid andra avtagsvägen får en dock att börja undra lite.
Japp, har du läst i Aftonbladet ja.

Jag ser inget fel i stycke ett eller två och vad som, rent teoretiskt, kan ha hänt när/om han fick tag i henne kan man ju inte veta eller tolka?
Citera
2008-04-11, 12:47
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Det är väl inget nytt alls. Var väl känt här på FB bara minuter efter han greps, se bakåt i kedjan. Sidan 100-150 eller nåt.
Jag editerade, dvs jag vet,men tack ändå.
Intressant o höra ngn från trakten om ni vet vart dom koncentrerar sökandet, i vattendrag eller på land?
Citera
2008-04-11, 12:47
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Han togs i Skåne, på Hallandsåsen.

Kan hon ff vara i livet? Kan han ha låst in henne nånstans? Finns det någon som tror det?

Det är en lång sträcka att söka på ner till Skåne
Han togs väl i Halmstad, Halland. Och forslades därifrån till HBG. Men långt är det ju i vilket fall som helst
Citera
2008-04-11, 12:48
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jag editerade, dvs jag vet,men tack ändå.
Intressant o höra ngn från trakten om ni vet vart dom koncentrerar sökandet, i vattendrag eller på land?
Jag vet inte vart de letar men funderar på att pysa iväg och kolla senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in