• 1
  • 2
2008-04-07, 12:53
Medlem
flowss avatar
Ja kära flashbackare. För ca 4 månader sedan träffade jag en tjej. Vi bestämde oss efter en långsam start (jag ville gå sakta) att bli tillsammans. Sen började väl det jobbiga.

Hon skulle till vårdcentralen och tog med sitt ex dit eftersom hon inte klarade av att gå dit ensam och hennes mamma var otillgänglig och hennes syster ville inte. Jag tog detta hårt då jag ansåg att hon inte kan fortsätta söka stöd hos honom om hon är tillsammans med mig. Hon bad om ursäkt för det.

Vi sov ifrån varandra och samma ex gick hem till henne och knackade på en kväll. Hon släppte in honom och de pratade och hon skickade hem honom. Jag förklarade att hon måste säga ifrån till honom och att detta inte är något jag kan acceptera. (Hon hade inte behövt släppa in honom exempelvis).

Jag åkte på kryssning och var otrogen med ett ex till mig och lyckades kyssa en annan tjej. Jag åkte hem till min flickvän och berättade detta. Hon blev så klart förtvivlad men ville förlåta mig (detta var för en månad sen). Samma kväll som jag berättade sov vi ifrån varandra och hon ringde sitt ex som kom hem till henne. Det var planerat att han skulle sova över, i ett annat rum. Efter att hon pratat med mig i telefon bad hon honom gå hem.

Jag vet inte om hon lyckats förlåta mig för otroheten och jag vet inte om hon någonsin kommer att kunna göra det. Jag har bett henne att ta ett beslut hon kan tro på, ett beslut som gör det så bra som möjlgit för henne själv. Hon kommer fram till samma svar varje gång: hon vill vara med mig.

För någon vecka sedan ringer hennes ex och gråter i telefonen när jag är med. Hon lovar att ringa upp honom så fort hon kommer hem (vi var i stan). Jag blir så klart lite smått less på det och önskar att hon gör ett val - antingen mig eller exet. När vi kommer hem gör hon valet att hon inte vill fortsätta med mig utan - indirekt - väljer exet före mig. Jag gick därifrån och hon ångrade sig.

Jag sade att hon måste göra ett ordentligt val. Hon gick ut och funderade och gick sedan hem till exet och lade fram att de inte kan ha sådan kontakt som de haft (ungefär så). När jag lånade hennes dator såg jag att hon blockerat honom på MSN. Varför vet jag inte och jag fick inget riktigt svar heller förutom: "Jag vet inte, det kändes rätt då".

För någon vecka sedan hjälpte jag henne med hennes nyinköpta externa hårddisk och skulle se så att filerna fanns kvar och upptäckte då en katalog som hette hennes namn och hennes ex. I den låg en hel del bilder på hennes ex avklädd. Hon sade att hon glömt bort denna katalog. Och jag tror väl henne.

Så nu är vi där vi är. Det är fruktansvärt jobbigt både för henne och mig. Jag oroar mig nästan konstant för att hon ska höra av sig till sitt ex eller tvärtom och hon oroar sig för att jag ska vara otrogen.

Flera gånger har jag tänkt att göra slut eftersom det känns som det enda rätta för hennes och min skull - eller i alla fall ta en paus. Hon vill absolut inte detta. Även fast hon bryter ihop och skuldbelägger mig i princip varje dag för det som hänt. Det gör mig defensiv och det är frestande att ta upp allt med hennes ex. Men det vill jag inte, för det kommer inte hjälpa alls - om nu något öht kan hjälpa.

Så vad säger ni? Jag vet att många kommer säga att vi ska göra slut, och det är helt klart ett alternativ. Men, OM vi ska försöka - har ni några råd och tips?
Citera
2008-04-07, 13:25
Medlem
Donners avatar
Du låter ju som en jävla hycklare. Hon får inte ha kontakt med sitt ex men du får åka på kryssning med ditt? Dessutom är du otrogen en extra gång med en random brud.

För övrigt låter ni som världens sämsta par och borde göra slut snarast.
Citera
2008-04-07, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Donner
Du låter ju som en jävla hycklare. Hon får inte ha kontakt med sitt ex men du får åka på kryssning med ditt? Dessutom är du otrogen en extra gång med en random brud.

+1 på den. TS är en typisk svartsjuk kille som dömer sin partner efter sig själv. Solklart fall där iaf jag direkt tar parti för tjejen, hon förtjänar bättre.
Citera
2008-04-07, 13:28
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner

Jag förstår att det kan uppfattas som så. Tanken var inte att jag skulle åka på kryssning med henne, hon befann sig på kryssningen utom min kontroll. Själva kryssningen var bokad och betald sen länge. Hur som helst så begick jag ett misstag, det är inget jag förnekar.

Frågan är dock densamme; vad kan man göra?

Citat:
Ursprungligen postat av semtexmess
+1 på den. TS är en typisk svartsjuk kille som dömer sin partner efter sig själv. Solklart fall där iaf jag direkt tar parti för tjejen, hon förtjänar bättre.

Ja men precis, så du tycker jag ska göra slut "åt" henne?
Citera
2008-04-07, 13:35
Medlem
Qlubs avatar
Förihelvete TS, hon är inte din ägodel. Forsätter du så här kommer hon lämna dig istället. Grow up.
Citera
2008-04-07, 13:38
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlub
Förihelvete TS, hon är inte din ägodel. Forsätter du så här kommer hon lämna dig istället. Grow up.

Jag känner mig lite missförstådd. Hon själv säger att hon insett att hon inte är över sitt ex helt så hennes beslut att "välja bort" mig var bra på många sätt tycker jag.

Det som för mig krånglar till det hela - är att hon vill ha kvar mig. Jag kan faktiskt inte riktigt förstå varför då jag mest tycker att vi är destruktiva.
Citera
2008-04-07, 13:47
Medlem
eroms avatar
Det blir nog bäst om ni inte är med varandra. Både för dig och för henne. Då slipper du va orolig att hon har kontakt med sitt ex (vilket såklart ska vara okej om det är på en vänskaplig nivå) och hon slipper oroa sig över att du ska dra över någon annan...
Citera
2008-04-07, 13:47
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Det som för mig krånglar till det hela - är att hon vill ha kvar mig. Jag kan faktiskt inte riktigt förstå varför då jag mest tycker att vi är destruktiva.

För att förändring är jobbigt tills det har genomförts..?
Citera
2008-04-07, 13:49
Bannlyst
Citat:
Jag känner mig lite missförstådd. Hon själv säger att hon insett att hon inte är över sitt ex helt så hennes beslut att "välja bort" mig var bra på många sätt tycker jag.

Men inse fakta du strular runt med andra brudar osv...

Ni är inte rätt för varandra släpp henne och gå vidare..
Citera
2008-04-07, 13:51
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Så nu är vi där vi är. Det är fruktansvärt jobbigt både för henne och mig. Jag oroar mig nästan konstant för att hon ska höra av sig till sitt ex eller tvärtom och hon oroar sig för att jag ska vara otrogen.

Klassiskt fall av "genom sig själv känner man andra". Risken att hon ska vara otrogen känns obefintlig med tanke på att hon verkar har varit helt öppen med sin kontakt med honom. Däremot är det ju rätt tydligt vad du är för sort.

Citat:
Även fast hon bryter ihop och skuldbelägger mig i princip varje dag för det som hänt. Det gör mig defensiv och det är frestande att ta upp allt med hennes ex. Men det vill jag inte, för det kommer inte hjälpa alls - om nu något öht kan hjälpa.

Du får det låta som att ni har gjort fel båda två. Det har ni inte. Du har det, men inte hon. Hon hade kontakt med sitt ex, vilket vissa har, och var helt öppen med det. Du bestämmer att hon inte får det och det blir som du vill. Du får diktera villkoren helt och hållet. Vad har du att anmärka på det?

Du kan ju börja med att inse att hon inte har gjort något fel och ta det därifrån.
Citera
2008-04-07, 13:58
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erom
Det blir nog bäst om ni inte är med varandra. Både för dig och för henne. Då slipper du va orolig att hon har kontakt med sitt ex (vilket såklart ska vara okej om det är på en vänskaplig nivå) och hon slipper oroa sig över att du ska dra över någon annan...

Ja, det är ju så klart ett alternativ. Men det känns lite för enkelt - som att man ger upp. Både hon och jag vill ju göra en förändring - frågan är ju om vi lyckas motivera oss till det...

Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
För att förändring är jobbigt tills det har genomförts..?

Ja men precis. Utveckling smärtar som det heter. Svårigheten ligger i att tänka framåt, att förlåta och att kunna lägga det bakom sig och låta det ligga där. Tips är alltså varmt välkommet.

För övrigt tycker jag om din människosyn (vad jag sett i andra inlägg).

Citat:
Ursprungligen postat av nuppe_76
Men inse fakta du strular runt med andra brudar osv...

Ni är inte rätt för varandra släpp henne och gå vidare..

Jag är inte förvånad över rationella svar då den lilla substans jag skrivit ner inte tillåter så mycket annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Klassiskt fall av "genom sig själv känner man andra". Risken att hon ska vara otrogen känns obefintlig med tanke på att hon verkar har varit helt öppen med sin kontakt med honom. Däremot är det ju rätt tydligt vad du är för sort.

Du får det låta som att ni har gjort fel båda två. Det har ni inte. Du har det, men inte hon. Hon hade kontakt med sitt ex, vilket vissa har, och var helt öppen med det. Du bestämmer att hon inte får det och det blir som du vill. Du får diktera villkoren helt och hållet. Vad har du att anmärka på det?

Du kan ju börja med att inse att hon inte har gjort något fel och ta det därifrån.

Hon själv tycker att hon har gjort fel - så där kan jag inte kommentera så mycket.

Jag själv tycker att jag har gjort fel och tagit itu med det som krävs av mig för att få en förändring. Jag tror på mig själv och vet att jag kommer lyckas - oavsett om det blir med eller utan henne.

För övrigt känner jag att denna tråd troligtvis inte kommer ge mig så mycket eftersom det är omöjligt att beskriva den komplicerade relation som nu råder. Däremot kan jag ta era svar som svar på just det jag beskrivit - även om det inte är särskilt likt verkligheten.
Citera
2008-04-07, 14:06
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ja men precis. Utveckling smärtar som det heter. Svårigheten ligger i att tänka framåt, att förlåta och att kunna lägga det bakom sig och låta det ligga där. Tips är alltså varmt välkommet.

För övrigt tycker jag om din människosyn (vad jag sett i andra inlägg).

Människan är ganska fantastisk på det viset att man lätt tror att man inte kommer att kunna ta sig igenom något för att upptäcka - när man redan gjort det - att man visst kunde det. Det är ett slags överraskningsmoment. =)

Det gläder mig. Tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in