2008-04-07, 19:31
Medlem
Jag köpte i fredags LUP8E 100SHB http://www.avanza.se/aza/aktieroptio...redirect=false för 0.27. Enligt SHB:s warranträknare skulle den ge bäst avkastning om Lupe gick upp till 85-87 kr. ( runt 20 % ).

Det står ju att den står i 0,27 nu igen, men hur kan den stå på samma nivå när den underliggande har ökat med 3%! jag fattar inte...

Hur mycket kan jag sälja den för egentligen ?
Citera
2008-04-07, 19:36
Medlem
vafan gick den här 136 % plus liksom????

http://shb.ecovision.se/warrants/roo...x&locale=sv-SE
Citera
2008-04-08, 00:28
Medlem
Det är inte bara kursen som avgör vad warranten är värd, det finns ett tidsvärde också. Warranters värde minskar ju kortare tiden tills inlösning är.

Sedan så tycker markets makers om att trixa så att det blir svårt att tjäna pengar på warranter, t.ex. så kan de vi kurskursning avbryta sin handel ett par timmar eller vägra att höja priset trots att aktien stiger.

Det kan hända t.ex. med skräpwarranter som säljs för 3 och köps för 2 öre där aktien drar iväg och MM vägrar att höja.
Citera
2008-04-08, 09:12
Medlem
ja men som idag har lupe gått upp från 83,00 när jag köpte den till 85,75. nog fan ska det ge utslagning, jag gör ju mindre pengar på warranten än jag gör på om jag skulle köpt den underliggande aktien!!!!

HELT JÄVLA SJUKT, JAG HAR LUST ATT KNÄPPA EN MM, LOTTO är vad det är
Citera
2008-04-08, 09:16
Medlem
nu justerade MM priset på warranten, men det var inte så mycket som jag har räknat med...

aldrig mer warrants, alltså det är ju ingen omsättning heller
Citera
2008-04-08, 10:06
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caap
nu justerade MM priset på warranten, men det var inte så mycket som jag har räknat med...

aldrig mer warrants, alltså det är ju ingen omsättning heller
När jag väljer warrant så är omsättningen bland det första jag tittar på. Om omsättningen är hög så kan inte market makerns styra och ställa helt själv.
Citera
2008-04-09, 12:41
Medlem
KingOfMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caap
HELT JÄVLA SJUKT, JAG HAR LUST ATT KNÄPPA EN MM, LOTTO är vad det är

Är det inte bättre att läsa på om vad man pysslar med, än att efter att det har gått åt helvete börja gnälla på massa folk som gör som de alltid har gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in