Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-09, 19:08
Medlem
Maxieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Men pedofiler går säkra (syftar på andra inlägg av dig)?

Ja, vad har dom gjort mig? Vad är syftet att döda folk som är för mig harmlösa?
Citera
2008-04-09, 19:42
Medlem
I självförsvar

Jag har funderat många gånger på vad jag skulle göra om jag hamnade i en farlig situation. Typ om jag blev attackerad, eller nåt annat. Och jag är övertygad om att man skulle kämpa för sitt liv, med alla medel, och ja då kanske man skulle döda personen ifråga. Jag skulle nog hugga någon i halsen, låter sjukt, men har fått för mig att det är lättast.

Men aldrig att jag skulle kunna mörda så där iskallt. Tycker det är sjukt, tror inte att en person som gör nåt sådant har alla hemma. Det är hemskt, helt och hållet orimligt.
Citera
2008-04-09, 19:51
Medlem
Jag skulle undvika det till varje pris, tex skulle jag hellre skjuta folk i benet eller liknade för att stoppa dem än att döda dem.

Men vore det mig eller den andres liv så tog jag den andres om jag kunde.

Jag är inte så mesig att jag skulle vägra försvarra mig i en sådan situation, är det så allvar att jag eller de mina hotas med att dö, då handlar jag.

Att bara gå ut och döda nån på skoj är inte av intresse.

Det finns situationer när man svåreligen kan kontrollera sig som det heter, och då är det inte fråga om att skona nån.

Men som sagt är det inget omedelbart hot så försöker jag skada personen först och främst, det är ju ingen vits att döda utan anledning.

Så det skulle mao röra sig om dråp i mitt fall, överlagt mord är så hårt då ska personen verkligen ha gjort något så hemskt att jag skiter i mitt eget framtida liv och dödar personen kallblodigt.

Det är nog en enorm skillnad på att skjuta någon på håll än att ligga där med kniven mot strupen på personen.

I krig är det ju fråga om du eller han, då är valet inet svårt heller, då är man som spelsoldater bara.
Citera
2008-04-09, 19:54
Medlem
FNyxas avatar
Jag skulle lätt kunna sen en person jag hatade i ögonen samtidigt som jag skjuter huvudet av honom.Beror naturligtvis på vad han gjort mig men jag tar hellre straffet än att han går runt och tror att han kommit undan.Däremot att ta livet av vem som helst skulle vara onödigt.
Citera
2008-04-09, 20:15
Medlem
McRills avatar
Jag tror att ifall jag skulle befinna mig i fel situation vid fel tillfälle skulle det förmodligen kunna slå slint och någon skulle avlida av misstag.
Att uppsåtligt ta livet av någon vet jag inte riktigt om jag skulle klara. Beror naturligtvis helt på situationen men som det ser ut i dagsläget har jag ingen anledning att ta kål på någon.
Citera
2008-04-09, 20:31
Medlem
hårdkårs avatar
Intressant har grubblat på dylika saker tidigare. Hade nog kunnat göra en hel del av ren ilska. Är vanligtvis lugn som en filbunke men det kan rinna över. Som när jag bankade skiten ur min mobbare i sjätte klass. Det är ända gången i mitt liv det har skett. Så jag antar att detsamma kan inträffa och gå överstyr om någon är stygg mot någon jag gillar. Jag antar att det blir lugnet innan stormen och sedan jävlar. Då bryr jag mig inte om lagar, regler och fängelsestraff. Dock hade jag nog i det yttersta försökt att göra så det blir omöjligt att knyta mig till platsen. Använda skor av annan storlek, få det att se ut som rånmord osv. Dock tror och hoppas jag att jag slipper döda någon under min livstid.

Tillägg: INTP/INTJ
Citera
2008-04-09, 21:01
Medlem
trovallas avatar
Hot om våld eller våld mot mig eller min familj som är eljest skulle jag defenitivt kunna dräpa för.
Citera
2008-04-09, 21:12
Medlem
Ja
Citera
2008-04-09, 21:18
Bannlyst
Ja om: Någon gjort ett grovt brott mot min familj alternativt grovt brott mot den närmsta kretsen. Det jag undrar är hur man skulle resonera efter dråpet dvs om man skulle bli förföljd utav det eller bara rycka på axlarna och säga "skönt att bli av med det avskummet".
Citera
2008-04-09, 21:24
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Ingen har erbjudit mig en summa pengar för att ha ihjäl någon. Finns ännu ingen anledning för mig att gå ur och döda första bästa tönt. Så jag låter det vara. Frågan är 'Skulle du kunna döda någon?', och ja, det skulle jag.. Sedan jag räknar upp vilka och av vilken orsak. Men det betyder inte att jag måste göra det. Eller vill du det kanske?
Ja för fan, klockan 4 imorgon gubben med den blå hatten!

Det jag menade var att du kan ju rånmörda folk som du inte tycker om. du skrev ju att du skulle kunna mörda dem för pengar, då kan du ju lika gärna mörda dem och ta pengarna efter. Kanske för låga summor?

I vilket fall uppmuntrar jag dig inte
Citera
2008-04-09, 22:09
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aristocrata
God eftermiddag FB

Nu tycker jag att vi här på P&P släpper fram våra mörkaste sidor på ett lättsamt sätt! Hur många och vilka av er skulle på fullaste allvar kunna tänka sig att mörda, döda eller dräpa en annan person, om ni hade garantier om att inte tänka på de rättsliga konsekvenserna av brottet? Berätta också gärna vilken eventuell personlighetstyp ni tillhör. Ok nu finns det säkert många som sitter råa framför datorskärmen och börja lägga upp riktiga fantasibekräftelse för att vinna allas gunst, men försök att hålla det hela på en relativt verklig nivå som ni faktiskt skulle vara beredda på att genomföra.

§ Enligt första testet i personlighetstypen är jag ISTJ. Jag vet inte riktigt ännu vad det innebär eller om resultatet är säkert.
§ Jag skulle kunna tänka mig att döda en annan person med hjälp av ett sniper-gevär på långt håll eller annat handeldsvapen inom rimligt avstånd. Mordet skulle med all säkerhet vara politiskt relaterat. Dock inte inrikes men med undantag från vissa extrema högergrupperingar. Annars skulle jag kunna tänka mig att släcka en mycket jobbig pundare som har fått för sig att skada mig och därmed inte har några planer på att lägga av med terrorn.

Först och främst så är jag en ESTJ, om du är intresserad av att veta det.

För att besvara frågeställningen: med rätt anledning hade jag kunnat döda någon. Då jag är en Fascist, så hade jag kunnat tänka mig att döda ett kommunistsvin -eller någon vänsterradikal i allmänhet som jag stör mig på. Men då jag aldrig har mördat någon så kan jag inte ge ett säkert svar.

Utöver det så skulle jag kunna döda någon som hotade mig, min familj eller någon som är nära mig, utan att ha ett tungt samvete över det.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-04-09, 22:28
Medlem
Intressant att alla hittils är Thinking Judging, TJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in