Citat:
Ursprungligen postat av aristocrata
God eftermiddag FB
Nu tycker jag att vi här på P&P släpper fram våra mörkaste sidor på ett lättsamt sätt! Hur många och vilka av er skulle på fullaste allvar kunna tänka sig att mörda, döda eller dräpa en annan person, om ni hade garantier om att inte tänka på de rättsliga konsekvenserna av brottet? Berätta också gärna vilken eventuell personlighetstyp ni tillhör. Ok nu finns det säkert många som sitter råa framför datorskärmen och börja lägga upp riktiga fantasibekräftelse för att vinna allas gunst, men försök att hålla det hela på en relativt verklig nivå som ni faktiskt skulle vara beredda på att genomföra.
§ Enligt första testet i personlighetstypen är jag ISTJ. Jag vet inte riktigt ännu vad det innebär eller om resultatet är säkert.
§ Jag skulle kunna tänka mig att döda en annan person med hjälp av ett sniper-gevär på långt håll eller annat handeldsvapen inom rimligt avstånd. Mordet skulle med all säkerhet vara politiskt relaterat. Dock inte inrikes men med undantag från vissa extrema högergrupperingar. Annars skulle jag kunna tänka mig att släcka en mycket jobbig pundare som har fått för sig att skada mig och därmed inte har några planer på att lägga av med terrorn.
Först och främst så är jag en ESTJ, om du är intresserad av att veta det.
För att besvara frågeställningen: med rätt anledning hade jag kunnat döda någon. Då jag är en Fascist, så hade jag kunnat tänka mig att döda ett kommunistsvin -eller någon vänsterradikal i allmänhet som jag stör mig på. Men då jag aldrig har mördat någon så kan jag inte ge ett säkert svar.
Utöver det så skulle jag kunna döda någon som hotade mig, min familj eller någon som är nära mig, utan att ha ett tungt samvete över det.
/Teutonic Warrior