Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-04-09, 17:22
Medlem
God eftermiddag FB

Nu tycker jag att vi här på P&P släpper fram våra mörkaste sidor på ett lättsamt sätt! Hur många och vilka av er skulle på fullaste allvar kunna tänka sig att mörda, döda eller dräpa en annan person, om ni hade garantier om att inte tänka på de rättsliga konsekvenserna av brottet? Berätta också gärna vilken eventuell personlighetstyp ni tillhör. Ok nu finns det säkert många som sitter råa framför datorskärmen och börja lägga upp riktiga fantasibekräftelse för att vinna allas gunst, men försök att hålla det hela på en relativt verklig nivå som ni faktiskt skulle vara beredda på att genomföra.

§ Enligt första testet i personlighetstypen är jag ISTJ. Jag vet inte riktigt ännu vad det innebär eller om resultatet är säkert.
§ Jag skulle kunna tänka mig att döda en annan person med hjälp av ett sniper-gevär på långt håll eller annat handeldsvapen inom rimligt avstånd. Mordet skulle med all säkerhet vara politiskt relaterat. Dock inte inrikes men med undantag från vissa extrema högergrupperingar. Annars skulle jag kunna tänka mig att släcka en mycket jobbig pundare som har fått för sig att skada mig och därmed inte har några planer på att lägga av med terrorn.
Citera
2008-04-09, 17:47
Medlem
Snabeltands avatar
Jag tror jag absolut skulle kunna döda någon i självförsvar, om han attackerar mig/någon i min närhet. Men det skulle isåfall vara med något vapen, att slå ihjäl någon tror jag inte jag skulle klara av. Jag tror inte heller att jag kan döda nån random person, även om jag vet att jag inte kommer stå till svars för det.
Att sitta på ett hustak eller någon annan hög höjd och skjuta ner en person på måfå med sniper skulle jag aldrig klara av.
Citera
2008-04-09, 18:27
Medlem
Inte regelrätt mord, däremot är det möjligt att jag skulle kunna dräpa någon av misstag vid agerande innom ramen för nödvärnslagen. Men jag skulle aldrig kunna gå ut för att avsiktligt ta någons liv.

Edit: Damn you stavfel!
Citera
2008-04-09, 18:32
Medlem
Grumbledocks avatar
Visst, skulle situationen kräva att jag dödade någon så vore det ingen omöjlighte för mig. Skulle dock aldrig kunna gå runt och döda folk bara för att, utan det skulle i så fall vara av ett väldigt bra skäl. Nu kommer jag inte på något sådant skäl, men då ska jag ju inte heller ta döda (mig veterligt).
Citera
2008-04-09, 18:40
Medlem
Numes avatar
Just sitta uppe på ett berg, hustak, eller liknande och skjuta alla som kommer förbi, även skjuta folk på närmare håll när jag värmt upp. Kanske även mer ''krävande'' mord. Gå runt och plundra butiker och folk, vad man vill, istället för att behöva jobba eller bidragssuga, leva under hot av sociala normer där i de gigantiska skokartonger av betong, sten och trä. Skulle kännas befriande...

Såklart om man inte behövde tänka på det rättsliga, det skulle också krävas en hel del misär för att jag skulle se det som ''det bästa'' jag kan göra och faktiskt välja den ''världen''.

INTJ.
Citera
2008-04-09, 18:45
Medlem
__carls avatar
Jag skulle inte vilja döda någon. Om något så är ju döden en befrielse, den enda du skadar är den mördades familj, vänner osv. Jag ser inte alls logiken i att döda någon man ogillar.
Citera
2008-04-09, 18:48
Medlem
Maxieboys avatar
Skulle ni kunna döda någon?

Ja, för pengar. Skulle också kunna döda folk som enligt mig har fel åsikt t.ex multikulti-ivrare, kommunister och dylikt avskum. Eftersom dom är landsförrädare som ser till att Sverige går åt helvete. Sådant går inte ostraffat.

Som Tony Montana säger i Scarface: I kill a communist for fun, but for a green card, I gonna carve him up real nice. Byt ut 'a green card' mot 'money' så har ni min filosofi.

Om jag vore psykiskt instabil skulle jag döda för vissa av mina lustar och fantasier. Men för tillfället är jag frisk.
Citera
2008-04-09, 18:53
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Ja, för pengar. Skulle också kunna döda folk som enligt mig har fel åsikt t.ex multikulti-ivrare, kommunister och dylikt avskum. Eftersom dom är landsförrädare som ser till att Sverige går åt helvete. Sådant går inte ostraffat.

Som Tony Montana säger i Scarface: I kill a communist for fun, but for a green card, I gonna carve him up real nice. Byt ut 'a green card' mot 'money' så har ni min filosofi.

Om jag vore psykiskt instabil skulle jag döda för vissa av mina lustar och fantasier. Men för tillfället är jag frisk.
Varför dödar du inte någon då?

Ja skulle kunna döda någon i självförsvar, eller ifall det är en person som jag verkligen inte tycker om.
Citera
2008-04-09, 19:01
Medlem
Maxieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Varför dödar du inte någon då?

Ja skulle kunna döda någon i självförsvar, eller ifall det är en person som jag verkligen inte tycker om.

Ingen har erbjudit mig en summa pengar för att ha ihjäl någon. Finns ännu ingen anledning för mig att gå ur och döda första bästa tönt. Så jag låter det vara. Frågan är 'Skulle du kunna döda någon?', och ja, det skulle jag.. Sedan jag räknar upp vilka och av vilken orsak. Men det betyder inte att jag måste göra det. Eller vill du det kanske?
Citera
2008-04-09, 19:02
Medlem
Jag skulle kunna döda någon. Om någon våldtog en av mina syrror eller utsatte dem eller någon annan i familjen för brott så absolut. Men ribban sätter jag efter straffpåföljden!
Skulle ha ännu lättare att döda en icke-vit människa då jag inte på något sätt kan identifiera mig med dem.
Citera
2008-04-09, 19:04
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy

Men pedofiler går säkra (syftar på andra inlägg av dig)?
Citera
2008-04-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Men pedofiler går säkra (syftar på andra inlägg av dig)?

OT lämnas härvid för helvete innan allt spårar ur mellan dig och galningen.

Hmm, för övrigt intressanta och mycket seriösa inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in