• 1
  • 2
2008-04-10, 16:53
Medlem
Doncos avatar
Ännu en gång har min förälskelse Nabila Abdul Fattah fått skriva en kolumn på Metro och ännu en gång är allt svenskarnas fel... Det gäller den stackars Edin som blev skjuten i Bergsjön.

Passa på att kommentera medan ni fortfarande kan, jag har gjort det

OMG, var ju nära att glömma diskussionsunderlag och frågeställning...

Vad tycker ni om artikeln / kolumnen som hon har skrivit?

Personligen så tycker jag att den är skräp. Nabila vill framhålla sin egen överlägsenhet och visa hur bra hon är medan alla andra är dumma i huvudet och gör allt fel.

Länk: http://www.metro.se/se/article/2008/...7-45/index.xml
Senast redigerad av Donco 2008-04-10 kl. 16:57.
Citera
2008-04-10, 17:53
Medlem
Doncos avatar
Skönaste svaren hittills

Citat:
Men grina då. Du får ju komma till tals. Vad skulle du säga om du blev attackerad om du skulle bevaka en händelse? Gissar att du då skulle spela ut rasistkortet snabbare än Joe Labero hunnit kupera leken.

Citat:
”förortsfascister som hotar demokratin"

Det är ju precis det dem är din dumma kossa. Man blir bostavligen mörkrädd över att sån här dynga publiceras.

Oddsen för att Metro kommer att stänga av demokrati-funktionen inom den närmsta kvarten är: 0,0000000001
Citera
2008-04-10, 18:12
Bannlyst
Läste också den här ytterst mediokra artikeln. "Förorten porträtteras på fel sätt" etc. Så vad gör de? De attackerar och dödshotar journalisterna eftersom att de ger en "inkorrekt" bild av förorten. Snacka om hyckleri på hög nivå.

Sedan förstår jag inte vad hon snackar om när hon säger att Edin inte får någon uppmärksamhet när han startade en städfirma. Vadå, ska de få tvåsidorsrepotage så fort en invandrare skaffar sig ett jobb?
Citera
2008-04-10, 18:31
Medlem
dayms avatar
En utav kommentarerna sa precis vad jag tänkte säga;

Citat:
hur kan man skriva något så urbota dumt ? det är ju media som räddat skinnet på muhamed och abbdulla genom att kalla dom svenskar och ge dom namn som "per,håkan,lisa.anna" istället för att skriva den nakna sanningen så alla kan se hur sverige kommer bli det nya libanon.
Citera
2008-04-10, 18:48
Medlem
Monchichis avatar
Det var nog det mest intellektuellt befriade kolumnen jag har läst, någonsin.

Media gör allt än att portrera förorterna på ''fel sätt''.
Citera
2008-04-10, 19:07
Medlem
Samma tugg varje gång en invandrare skriver en kolumn. Dom kan visst inte skriva om något annat än hur hemska svenskarna är.
Egentligen borde man spara alla dessa invandrarkolumner, trycka upp dom i sjukt många exemplar och dela ut till folk ute i stugorna som alltid röstar invandrarvänligt.
Citera
2008-04-10, 19:40
Medlem
Jockegrillars avatar
Haha, Nabila Abdul InteFattah. Skön kommentar.
Citera
2008-04-10, 19:51
Medlem
Labila ja..hon har skrivit några "sköna" kolumner. Tex den här:

http://www.metro.se/se/article/2007/...4-23/index.xml
Citera
2008-04-10, 20:33
Medlem
Samma pucko satt ju i Debatt sist med ett gäng liknande knäppskallar som i princip försvarade att journalisterna blivit attackerade.

LITE skadeglädje kan jag inte låta bli att känna dock då media själva blir offer för den underbara mångkultur de så ofta skriver sig varma om. Nu blir det mer och mer så att de själva blir offer för det vi andra "vanliga" människor sett och upplevt i några år nu, och OJ va överraskade de blir när det visar sig att Nabila & Co kanske inte alls var så genuina och trevliga som de trodde. Bor man själv i en villaidyll med en högutbildad indier som jobbar på Ericsson till granne och en supertrevlig jugge på pizzerian känns det inte riktigt som att man har mandat att uttala sig om det mångkulturella samhället.

Men det ser ju ut att finnas hopp - titta på Janne Josefsson och vilken helomvändning han gjort. Han var ju PK-tokarnas överstepräst där ett bra tag innan han faktiskt förstod ett och annat.

En annan ljuspunkt är Nima Daryamadj som vanligtvis skriver väldigt kloka saker i sin blogg. Skrev inte han krönikor i nån blaska också för ett tag sen?

Apropå ingenting - om en halvtimme är det Efterlyst...
Citera
2008-04-10, 20:51
Medlem
Oj en människa blir mer intressant när han blir skjuten, har ni hört att Olof Palme är skjuten? nej det är ju bara blattar som blir intressanta när dom blir skjutna

Media ville beskriva en gänguppgörelse som en gänguppgörelse, när dom för en gångs skulle försöker göra något rätt kommer denna idiotblattebrud och spelar smart
Senast redigerad av kroppskultur 2008-04-10 kl. 20:55.
Citera
2008-04-10, 21:17
Bannlyst
En av kommentarerna till artikeln lyder enligt följande:

"Fyfan vilka hjärndöda kommentarer det finns här. Är det flashbacks-elit som har hittat hit?"

För övrigt så stör jag på mig på den där svenskhatande rasistiska blattehoran, och än mer på att Metro måste kvotera in såna idioter som hon.
Citera
2008-04-10, 21:22
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky Luke
En av kommentarerna till artikeln lyder enligt följande:

"Fyfan vilka hjärndöda kommentarer det finns här. Är det flashbacks-elit som har hittat hit?"

Jepp en del kommentarer där är väldigt lika en del här, undra vad det kan bero på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in