Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-16, 21:37
  #13
Medlem
TheInsanes avatar
Varje söndag:

Damma
Damsuga
Torka golven
Städa toa/dush etc.

Dagligen:

Diskbänk
Spis

Annars är det givetvis efter behov.
Citera
2008-04-17, 12:16
  #14
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Ni som är sambos då, hur delar ni upp det?
Citera
2008-04-17, 12:21
  #15
Moderator
Falukropps avatar
Torkar av köket varje kväll efter middagen.

Dammsuger när man börjar känna lite topografi under fötterna. Brukar bli en gång i veckan ungefär, lite oftare om man ätit mycket knäckebröd eller råkat få in nåt annat skräp i lgh.

Ordentlig rengöring av badrummet vid behov.

Dammtorkning i resten av lägenheten vid behov.
Citera
2008-04-17, 13:57
  #16
Medlem
Sartres avatar
Jag försöker att städa minst 30 minuter varje dag. Detta för att det inte ska bli efter-tenta-nivåer vid något givet tillfälle.
Citera
2008-04-18, 10:35
  #17
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Mina städrutiner lämnar tyvärr mycket kvar att önska. Jag städar när andan faller på, vilket för tillfället är väldigt sällan.

Får nästan lite dåligt samvete av hur ofta andra plockar undan

Städning är hursomhelst ett elände, och det blir ju lika förbaskat smutsigt direkt igen. Ett rikigt evighetsarbete.
Broder! -Du är inte ensam. Jag är likadan. Det är säkert över två veckor sedan jag dammsög sist. Och badrummet skall vi nog inte tala om.
Det enda jag gör hyfsat ofta är att plocka iordning så att det ser snyggt ut. Det har lurat mången öga då knappast någon går omkring och inspekterar när de kommer på besök.
Citera
2008-04-18, 10:45
  #18
Medlem
Sälklubbarns avatar
Plockar undan lite varje kväll. Håller rent i köket.
Dammar, dammsuger, städar köket och badrummet varje helg.
Tvättar fönster och sånt nån gång per år.

Försökte nån gång dela upp städningen på alla dagar i veckan, men det funkade inte.
Citera
2008-04-18, 10:53
  #19
Medlem
miklons avatar
Vi (min hustru och jag) ser till att röja undan det värsta varje kväll, vi plockar av diskbänken, torkar där, tömmer vasken, ställer in i diskmaskinen, torkar rent spisen. Försöker röja undan sånt som ligger framme på bord och golv (mycket leksaker blir det).

Badrum/toalett städas åtminstone veckovis, torkar rent handfat, toastol, golv osv.

Dammsugning några ggr per vecka, torkar golven kanske en gång per månad.
Citera
2008-04-18, 11:12
  #20
Medlem
apgujeongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Broder! -Du är inte ensam. Jag är likadan. Det är säkert över två veckor sedan jag dammsög sist. Och badrummet skall vi nog inte tala om.
Det enda jag gör hyfsat ofta är att plocka iordning så att det ser snyggt ut. Det har lurat mången öga då knappast någon går omkring och inspekterar när de kommer på besök.

Så sant! Plocka bort lite prylar som ligger framme och/eller lägga saker i prydliga högar ger ett bättre intryck. Att dra över golvet en snabbis med dammsugaren så det synliga dammet försvinner förbättrar också intrycket rejält.

Städa på riktigt gör man nån gång i månaden!!!
Citera
2008-04-18, 11:20
  #21
Medlem
Snövits avatar
Jag tycker inte att det blir så jäkla skitigt. Jag bor i en rätt stor lägenhet två personer som inte är där sådär jättemycket. Jag torkar alla utrymmen i köket rätt ofta och dammsuger av där med en lite dammsugare och badrurmet tar jag också rätt ofta när det behövs så att säga. Jag jagar nog runt lilldammsugaren i andra rum också då och då emellanåt.

Men att städa hela lägenheten gör jag max varannan vecka. Men då gör jag det riktigt noga med våt trasa och även skurar golven.

Jag tycker inte alltid att det är så noga jag struntar om det är lite damm i hörnen.
Citera
2008-04-18, 11:39
  #22
Medlem
olllies avatar
kanske lite pinsamt det här, men jag njuter av att städa. det är en renande process för både kropp och själ haha
Citera
2008-04-18, 11:48
  #23
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
kanske lite pinsamt det här, men jag njuter av att städa. det är en renande process för både kropp och själ haha
Välkommen hem till mig, jag bjuder på middag!
Citera
2008-04-18, 15:01
  #24
Medlem
AnnaMs avatar
Här hemma dammsugs det varje dag. Jag torkar även golvet nästan varje dag.
Damningen är det tyvärr lite sämre med. Toaletten tar jag 2-3 ggr per vecka.
Observera nu att jag skrev att JAG gör det. Det betyder med andra ord att det är jag som oftast utför dessa sysslor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback