• 1
  • 2
2008-04-16, 16:13
Medlem
Hej

Jag nyttjar regelbundet diabetessprutor men tycker det blir lite dyrt i längden med engångs (kostar 25 DKK för 10 st BD 30G 0,5ml på Apoteket i Danmark). Funderade på att köpa en sådan folk med diabetes använder som går att återanvända (tror man byter bara nålen).

Går detta att köpa även om man inte har diabetes? Skall kolla nästa gång jag är i Danmark men vore bra att ha lite mer fakta innan dess. Kanske det rent av går att köpa på Apoteket i Sverige eller från något företag?

Tacksam för svar!
Citera
2008-04-16, 16:34
Medlem
Kolla i norge e billigare där om man köpper 100 st
va e det för sorts penna du vill ha för du kommer ju inte kunna ladda dom med va som helst
Citera
2008-04-17, 22:29
Medlem
Ok fast jag är Skauning så det är lite långt till Norge för mig. Går det att beställa över nätet och är det isf inte ett problem med tanke på att Norge inte är med i EU?

Vet inte riktigt, hade hoppats på att det skulle gå och köpa någon typ av penna med ampuller man kunde fylla själv.

Andra tips på hur man kan komma ner lite i pris mottages tacksamt...
Citera
2008-04-17, 22:33
Medlem
foshoos avatar
Diabetespennor är ju processade i förväg, så de är redan fyllda. Du köper alltså inte spruta och läkemedel separat, utan pennan är fylld med ett visst antal doser, man ställer in på en liten ratt vilken dos man ska ha och sticker. Nålen är för övrigt engångs, ja.

Har aldrig hört talas om sådana sprutor som kan "fyllas med vad som helst", men det finns kanske. De diabetespennor jag känner till är uttjänta när doserna är slut, och kan inte återanvändas även om man skulle vilja. Men det finns kanske.
Citera
2008-04-17, 22:34
Bannlyst
De kör specifika insulinpennor.
Citera
2008-04-18, 12:09
Medlem
Bamse666s avatar
Varför ska man ha en sådan fjuttig en för och behöva kämpa för å få igenom oljan genom det lilla röret?

nee tacka vet ja de rosa stuprörs liknande!
Citera
2008-04-18, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse666
Varför ska man ha en sådan fjuttig en för och behöva kämpa för å få igenom oljan genom det lilla röret?

nee tacka vet ja de rosa stuprörs liknande!

är nog inte olja han ska köra lillgurkan men kör med rosa nålar i låren är riktigt härligt
Citera
2008-04-18, 12:33
Medlem
Bamse666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlymmer
är nog inte olja han ska köra lillgurkan men kör med rosa nålar i låren är riktigt härligt

Lider man av diabetes så får man väl sprutor gratis eller till ett mkt rimligt pris?

Höhö kallar du mig för Lillgurkan? Aldrig blivit kallt för det innan
Citera
2008-04-18, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse666
Lider man av diabetes så får man väl sprutor gratis eller till ett mkt rimligt pris?

Höhö kallar du mig för Lillgurkan? Aldrig blivit kallt för det innan

någon gång ska vara den första haha. Dom med diabetes när inte sånna insulin verktyg ni söker utan dom ser ut som pennor ungefär. Helt andra saker moa
Citera
2008-04-18, 16:55
Medlem
Aha okej. Nä, då är det väl kört. Jag skall försöka hitta ett 100-pack i Danmark så kanske det är lite billigare. Undras om företag/affärer får sälja sprutor eller om det bara är Apoteket (i Danmark)?

Jag skall ha det till Melanotan-II som jag använder dagligen sedan ett år tillbaka ungefär.

Tack för upplysningarna
Citera
2008-04-18, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phrank
Aha okej. Nä, då är det väl kört. Jag skall försöka hitta ett 100-pack i Danmark så kanske det är lite billigare. Undras om företag/affärer får sälja sprutor eller om det bara är Apoteket (i Danmark)?

Jag skall ha det till Melanotan-II som jag använder dagligen sedan ett år tillbaka ungefär.

Tack för upplysningarna

Vilka doser kör du då?
Citera
2008-04-21, 01:21
Medlem
mixboxs avatar
Det finns sprutor man använder flera gånger, stoppar in ny insulinampull när det tar slut.
Jag själv äger flera stycken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in