2008-04-17, 23:34
Medlem
Ska frska hlla det enkel frsttt och simpelt.

Hur mnga syskon har jag? Jag vet inte. Vart i vrlden befinner dom sig i? Vet inte...Min farsa har knullat jorden runt och skaffat sig barn svitt jag vet. Nu r det nd shr...
jag har en 2 r yngre lillebror som bor ngonstans i Stockholm som jag bara trffat vldigt sllan i mina yngre dagar, 6 rs lder och s. Trffade han dock 5 r sen eller nt, d var jag 14 och idag r jag snart 19.
Vi har varandra p msn men snackar aldrig nt. Vi r halvbrder men vi har alltid levt vra egna liv med vran egna omgivning. Egna liv helt enkelt.
Nu r det nd s att jag vill att vi kan i alla fall frska f ngon slags broderlig relation. Vi har allts ALDRIG bott i samma hus eller nt och 0,1% kontakt med vran farsa....Hur gr man tillvga?
Nu har jag ocks 2 storesyrror och en av dom trffade jag nr jag va 10 r? Sen dess ingenting...vet att dom i alla fall d bodde i Finland....Jag vill ska upp dom och trffas men gr det ens att skaffa nn syskon relation med dom mera? Jag vet bara att dom r 23 r gamla nu eller nt...

Tips eller vad som helst uppskattas...

Jag har vxt upp med en lillebror och en storesyster hemma hos vras morsa och dom r d mina "riktiga" syskon, ven dom r d halvsyskon.

Edit: 2 lillbrosor har jag vxt upp med menar jag
Citera
2008-04-17, 23:55
Medlem
Tjohildas avatar
Har din pappa svenskt personnummer kan du ringa Skatteverket. Hans barn borde vara registrerade p honom, inte helt skert med tanke p att de finns utomlands, men prova.
Citera
2008-04-21, 11:49
Medlem
Fluxors avatar
Man kan vl inte genom att ange ett personnummer f slktutredningen? Det r vl exempelvis efter ddsfall man fr ta del av den och kan d se alla registrerade barn och med vilka personer som personen varit gift med.
Citera
2008-04-21, 12:00
Medlem
-jOE!s avatar
Jag skulle knna mig lite vilsen om jag inte knde till min bakgrund och/eller alla mina syskon och slktingar.

Tycker du skall brja bygga en slkttrd p tex. www.geni.com, bjud in alla syskon med deras e-postadress.
Citera
2008-04-21, 13:39
Medlem
Monikas avatar
Vill du f bttre relation med din lillebror eller kartlgga dins syskon eller bde och?
Brja snacka med din bror p msn. Fresl att ni ska ses.
Frga din pappa hur mnga syskon du har och hur du fr kontakt med dem. Kontakta dem och sg att du skulle vilja trffa dem.
Troligtvis skulle de tycka om att trffa dig.
Citera
2008-04-21, 13:40
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluxor
Man kan vl inte genom att ange ett personnummer f slktutredningen? Det r vl exempelvis efter ddsfall man fr ta del av den och kan d se alla registrerade barn och med vilka personer som personen varit gift med.
Jo, om man ringer Skatteverket s uppger de alla barn som finns registrerade p den personen. Det r en offentlig uppgift. Sen kan det naturligtvis behvas en vidare utredning vid ev ddssfall om familjefrhllandena r krngliga.
Citera
2008-04-21, 14:11
Medlem
Monikas avatar
Men d krvs det att man har personnumret.
Fast det kanske man kan f genom att kolla med skatteverket vem som str som ens farsa?

Det verkar ju dock som TS har viss kontakt med pappan, s han kan ju brja med att frga honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in