2011-09-19, 15:21
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Läst att folk har fått problem med metabolismen efter en T3 kur och fått omvänd effekt, hur ska man undvika detta? Går det att undivka detta eller är det helt induviduellt att det händer?
Citera
2011-09-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Läst att folk har fått problem med metabolismen efter en T3 kur och fått omvänd effekt, hur ska man undvika detta? Går det att undivka detta eller är det helt induviduellt att det händer?

Jag bumpar den!
Citera
2011-10-18, 17:07
Medlem
Okej jag läser överallt om att man blir nedstängd av T3, check. Jag läser också om lite generella nedstängdningstider, check. Vad jag inte har en aning om är hur denna nedstängdhet påverkar dig? Kan någon reda ut detta? Ämnesomsättningen blir drabbad så vad gör folk på diet som lägger ner T3? Hur många kcal kan det handla om för kroppen omsätter ju fortfarande energi och det lär väl funka kanon att fortsätta dieta även om man klivit av T3?
Citera
2011-10-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoingPro
Okej jag läser överallt om att man blir nedstängd av T3, check. Jag läser också om lite generella nedstängdningstider, check. Vad jag inte har en aning om är hur denna nedstängdhet påverkar dig? Kan någon reda ut detta? Ämnesomsättningen blir drabbad så vad gör folk på diet som lägger ner T3? Hur många kcal kan det handla om för kroppen omsätter ju fortfarande energi och det lär väl funka kanon att fortsätta dieta även om man klivit av T3?

Bump och simplifierar frågan: Hur bör man fortsätta dieta efter en T3-kur? Hur mycket påverkar nedstängningen deffen?
Citera
2011-10-18, 20:01
Medlem
fitnessman-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoingPro
Bump och simplifierar frågan: Hur bör man fortsätta dieta efter en T3-kur? Hur mycket påverkar nedstängningen deffen?

Har en del erfarenhet av detta, både egen och samtalet med en doktor inom området.

Mina egna prover stabiliserade sig väldigt fort, vi pratar under en vecka om ens det. Tog även prover flera månader senare bara för att kolla, och det var fortfarande lika stabilt så inga flukternade nivåer varken kändes av eller syntes på proverna.

Läkaren sa att LHCF funkat bra på patienter, finns tydligen studier på detta men har inte orkat kolla. Många som måste äta höga doser kunde halvera med den kosten.
Eventuellt kan kokosolja hjälpa till att normalisera nivåerna.

Lite saxad info om "dålig" mat.
Produkter innehållandes isoflavonoider som exempelvis soja påverkar sköldkörteln negativt. Överkonsumtion av icke-tillagade livsmedel som innehåller så kallade goitrogener, vilka hindrar jodupptaget kan påverka sköldkörteln negativt: brysselkål, broccoli, majrova, kålrabbi, rädisor, blomkål, kassava, hirs, vitkål och grönkål (notera att dessa livsmedel, möjligtvis med undantag för hirs och kassava är nyttiga men vid sköldkörtelproblem kan de förvärra tillståndet om de konsumeras i stora mängder och då i icke-tillagat tillstånd). Rökning påverkar sköldkörteln negativt
Citera
2011-10-18, 20:10
Medlem
Underbart fitnessman tack.. Fortfarande många frågetecken i ämnet. HUR undertryckt blir sköldkörteln eller snarare HUR mycket påverkar en "total" nedstängning. Det blir oerhört svårt att planera den fortsatte dieten veckorna POST T3 när man inte har några variablar att utgå ifrån utan får grunda allting på empiri taget ur luften "Javars, du blir ganska nedstängd och får sämre ämnesomsättning". Diet för mig handlar om kalkylering. Att tajma kost, styrketräning och kardio för att bibehålla muskler men tappa fett och då behöver man kunna göra beräkningar som i sin tur kräver underlag..

Jag vet att jag är väldigt faktuell just nu men kan jag ligga på 2500kcal och fortsätta tappa fett så vill jag ju såklart göra det.. Vill inte köra 1500kcal med 12 timmars kardio om dagen om det inte är nödvändigt.
Citera
2011-10-18, 22:09
Medlem
bumpidump
Citera
2012-01-11, 09:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jag ligger på 100 mcg Levaxin varann dag och 125 mcg varann dag, lite lätt sugen på att slänga in T3 Liothyronin men kan inte riktigt komma fram till vilken dos som kan vara lämplig, tänkte börja med 12,5 mcg och trappa sakta upp till 25 mcg osv, hur låter det tro?
Citera
2012-03-14, 19:36
Medlem
Så det är mer värt att bara köra t3 än en kombo på t3 och t4?
Är så dietskadad så klarar fan inte av att läsa ens..
Citera
2012-03-28, 18:23
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jag fick en årsförbrukning på T3 utskrivet häromdagen
Är nu lite nyfiken på hur ni andra som testat T3 kört. Vilka doser låg ni på då?

Själv ligger jag på 30 i kombination med testo men tänkte gå upp till 50 när jag väl kickar igång min diet på allvar, vilken dag som helst. Jag får dock känslan av att erfarenheten om T3 är väldigt begränsad här på FB.

Ps: Kör även 75 mcg T4

/ Leif
Citera
2012-03-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag fick en årsförbrukning på T3 utskrivet häromdagen
Är nu lite nyfiken på hur ni andra som testat T3 kört. Vilka doser låg ni på då?

Själv ligger jag på 30 i kombination med testo men tänkte gå upp till 50 när jag väl kickar igång min diet på allvar, vilken dag som helst. Jag får dock känslan av att erfarenheten om T3 är väldigt begränsad här på FB.

Ps: Kör även 75 mcg T4

/ Leif

Fattade inte.?. Ligger du på 30mcg T3?

Jag har hyffsad kunskap om sköldkörtelhormoner. Men Ingen expert!

Vad har du för T3 som ligger på 30mcg?
Varför fick du det utskrivet?

Själv tycker jag ration 1:2 är bra mellan T3 och T4
Det är som det står på många ställen så att det är väldigt viktigt att trappa upp sakta.
Man behöver inte ligga speciellt högt heller.
ställ alla frågor du har så ska jag svara så gott jag kan.
Citera
2012-03-29, 09:37
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell
Fattade inte.?. Ligger du på 30mcg T3?

Jag har hyffsad kunskap om sköldkörtelhormoner. Men Ingen expert!

Vad har du för T3 som ligger på 30mcg?
Varför fick du det utskrivet?

Själv tycker jag ration 1:2 är bra mellan T3 och T4
Det är som det står på många ställen så att det är väldigt viktigt att trappa upp sakta.
Man behöver inte ligga speciellt högt heller.
ställ alla frågor du har så ska jag svara så gott jag kan.

Hej,

Tack för svar, jag återkommer senare med ett utförligt svar

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in