2005-08-31, 11:29
Bannlyst
Har någon av er kört en framgångsrik kur med clen?
Jag köpte en jäkla massa clen för ett tag sedan och började litegrann, sen kände jag att jag inte riktigt vågade fortsätta eftersom det fortfarande är osäkert vilka effekter man får i det långa loppet av clen. Resultatet blev att jag har massvis med clen liggandes hemma. Får väl donera dem till bättre behövande eller nåt=)

Har någon fullföljt en kur? Resultat?
Citera
2005-08-31, 11:53
Medlem
Körde två veckor i somras och det funkade bra, drack mycket vatten, inga problem alls. Var av två veckor och skulle köra 2v till, men tyckte inte det behövdes.

polaren kände sig dock för speedad och stirrig,, väldigt darriga händer osv

mvh
Citera
2005-08-31, 12:39
Medlem
Frigge24s avatar
för mig funkar clen mycke bättre än effe.. dock e händerna som på en parkingsons sjuk
Citera
2005-08-31, 13:12
Bannlyst
när ni säger attd etfunkar bra, menar ni att det hjälper deffen då?
Citera
2005-08-31, 15:58
Medlem
Frigge24s avatar
jepp.. märkte skillnad i viktminskningen.. inte så där super mycke men lite ialf.. mer än av effe ialf för mig..
Citera
2005-08-31, 18:38
Medlem
jag gillar clen men det är ett helvete utan kalium och taurin
Citera
2005-08-31, 19:39
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terpentin
jag gillar clen men det är ett helvete utan kalium och taurin

Jag vet varför man måste ersätta kalium när man tar betaagonister, men varför måste man ta taurin?
Citera
2005-08-31, 22:18
Medlem
powerforcers avatar
En av orsakerna till att just clenbuterol är bra vid träning är ju den långa halveringstiden, men jag hittade en annan beta2agonist som är en prodrug vars metabolit har en jämförbar halveringstid - bambuterol/terbutalin som dessutom finns i Sverige! Se nedan saxat från FASS:

Halveringstiden för oralt givet bambuterol är i genomsnitt 13 timmar. Halveringstiden för den aktiva metaboliten terbutalin är i genomsnitt 22 timmar.

Nån som har testat bambuterol eller terbutalin i träningssyfte?
Citera
2005-09-03, 10:39
Bannlyst
bump=)
Citera
2005-09-03, 12:18
Medlem
Har aldrig haft kalium eller taurin under mina cirklar med clen.
Aldrig druckit mer än 3-4liter vatten om dagen heller för den delen och saknar alltid dessa skakningar.mm som alla pratar om.

Trappar så här: 40-80-120-160

Resultaten har varit olika beroende på situationen, men OK får det överlag.
Bättre med t3 enligt mej, men då måste aas finnas med i bilden, annars AJAJ.
Citera
2005-09-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Jag vet varför man måste ersätta kalium när man tar betaagonister, men varför måste man ta taurin?

clen urlakar taurin precis som kalium och taurin behövs för att hjärtat ska fungera som det ska. dessutom påverkar det musklernas kontraktionsförmåga... med dock inte om det endast gäller skelettmuskulatur. rent logiskt borde det även gälla hjärtat
Citera
2005-09-03, 20:29
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terpentin
clen urlakar taurin precis som kalium och taurin behövs för att hjärtat ska fungera som det ska. dessutom påverkar det musklernas kontraktionsförmåga... med dock inte om det endast gäller skelettmuskulatur. rent logiskt borde det även gälla hjärtat

Bra svar, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in