• 1
  • 2
2008-04-22, 08:01
Medlem
capslock1s avatar
Är det någon som vet något intressant ställe att UE:a på i tyresö?

Ber om ursäkt om den här tråden ska ligga någon annanstans.
Citera
2008-04-22, 14:07
Medlem
Farbror Sallads avatar
Edit: Äh, vi låter den vara öppen en stund i alla fall. Ett inlägg dock raderat eftersom det inte tillför något. /Mod

Den här trådstarten känns jävligt tveksam. Har TS inte någon mer specifik frågeställning så är det lås-varning.
Senast redigerad av Farbror Sallad 2008-04-22 kl. 14:13.
Citera
2008-04-22, 20:50
Medlem
shotguns avatar
Inom, relativt närliggande områden som tex Farsta, Skarpnäck, Gubbängen, Hökarängen - Ja
Tyresö - Dålig koll på denna kommun faktiskt, mer än att det ligger ett vattenkraftverk som heter något i stil med "Uddviken" eller "Uddby" ute vid Brevik. Sedan fanns ju länge gamla Skrubba skyddshem som lades ner i början av 90-talet. Vet inte alls status på dessa byggnader längre. Kanske rivna, men står dessa gamla sekelskifteshus kvar är de säkert riktigt trevligt övergivna och därmed UEabla.
Läs på om din kommuns historia, gräv i lite arkiv och googla. Det är så man brukar hitta UE-leads.
Citera
2008-04-22, 22:30
Medlem
sniffdogs avatar
gå in på fort&bunker. Sök och du skall finna.
Senast redigerad av sniffdog 2008-04-22 kl. 22:35. Anledning: felaktig adressw
Citera
2008-04-23, 09:17
Medlem
capslock1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotgun
Inom, relativt närliggande områden som tex Farsta, Skarpnäck, Gubbängen, Hökarängen - Ja
Tyresö - Dålig koll på denna kommun faktiskt, mer än att det ligger ett vattenkraftverk som heter något i stil med "Uddviken" eller "Uddby" ute vid Brevik. Sedan fanns ju länge gamla Skrubba skyddshem som lades ner i början av 90-talet. Vet inte alls status på dessa byggnader längre. Kanske rivna, men står dessa gamla sekelskifteshus kvar är de säkert riktigt trevligt övergivna och därmed UEabla.
Läs på om din kommuns historia, gräv i lite arkiv och googla. Det är så man brukar hitta UE-leads.

Tack för informationen, inte hört om något vattenkraftverk men det ska kollas upp
Citera
2008-04-24, 16:18
Medlem
Flöds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capslock1
Är det någon som vet något intressant ställe att UE:a på i tyresö?

Ber om ursäkt om den här tråden ska ligga någon annanstans.

Gå promenadspåren kring Nyfors, kanske Alby och ute vid Gudö, kila upp i skogen en bit så ser du kanske något.
Det finns en hel del bunkrar längsmed vattendragen i Tyresö.
Citera
2015-06-23, 03:19
Medlem
razernoobs avatar
Väldigt sent svar på tråden men finns ett stort antal bunkrar längs hela Långsjön från Nyfors till Gudö. Stora som små. Den största jag hittat har varit 3 våningar totalt. Annars så vet jag att ett helt system av skyddsrum och tunnlar ska finnas under Kumla Skola. Dock är jag osäker på hur man tar sig ner.

PMa gärna om du hittat någon UE i Tyresö under dessa år!
Citera
2015-07-22, 18:36
Medlem
LampknappeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razernoob
Väldigt sent svar på tråden men finns ett stort antal bunkrar längs hela Långsjön från Nyfors till Gudö. Stora som små. Den största jag hittat har varit 3 våningar totalt. Annars så vet jag att ett helt system av skyddsrum och tunnlar ska finnas under Kumla Skola. Dock är jag osäker på hur man tar sig ner.

PMa gärna om du hittat någon UE i Tyresö under dessa år!

Var nere där när jag själv gick i Kumla skola och det är lite av en myt. Annars finns det ett rör nere vid golfbanan (mot friskis & svettis) med metallstänger för. Den nedersta är uppbruten och man kan således kravla sig in när det inte är högt vatten. Skulle uppskatta att tunnelns höjd är 170 cm. Om man sedan går vidare till Älta kyrkogård finns det en stor lucka med en stege där man kan höra vattnet forsa på rätt bra ibland.
Citera
2015-09-07, 22:44
Medlem
shockdoctors avatar
finns fler guldklimpar i tyresö! inget stort, men ett flertal mindre hangouts
Citera
2015-12-31, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shockdoctor
finns fler guldklimpar i tyresö! inget stort, men ett flertal mindre hangouts

Vad finns met än värnen, gamla husgrunder, mossbeklädda trappor och röka/kröka spots i skogen egentligen? Forellen var småskoj innan rivningen, men ingen verkar tagit sig in på curres eller?
Citera
2016-01-09, 23:06
Medlem
shockdoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Vad finns met än värnen, gamla husgrunder, mossbeklädda trappor och röka/kröka spots i skogen egentligen? Forellen var småskoj innan rivningen, men ingen verkar tagit sig in på curres eller?
forrellen va inte småskojj källaren var grym! alla delar man ej kom in i när man gick i plugget där stod öppna men jodå det finns några mindre ställen också, ut o leta
Citera
2016-01-15, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shockdoctor
forrellen va inte småskojj källaren var grym! alla delar man ej kom in i när man gick i plugget där stod öppna men jodå det finns några mindre ställen också, ut o leta

Vad tror du om bäverbäcken inför nybygget? Är ju några industrilokaler som ska rivas. Har de flyttat ut än?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in