Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2008-04-23, 01:38
Medlem
Tripprapporter Mephedrone

Testa meph två gånger nu, eller skulle, kanske säga en och en halv eftersom jag är håller på att avsluta andra gången nu.

Bakrund: 36, man, 85kg, otränad. Testat LSD, svamp, cb, e, a, 5-meodipt, dmx, nox, ghb. Slutat med olagliga droger nuförtiden - det är inte värt risken, den lagliga alltså.

Första gången - varit drogfri i 18 månader bortsett från en svamp (15g färsk, alldeles lagom för att trippa i 3-4 timmar) någon månad tidigare i Rotterdam. Utsövd och ätit ordentligt under dagen, har jobbat, fredagskväll - ledig på lördag.

Tar ca 90-100mg nasalt. redan efter 3-4minuter känner jag av det rejält, typisk serotogen come-up mycket lik mdma. Tokigt snabbt det gick.
Lägger mig i badet, peakar efter ca 20 min, som mdma fast inte så intensivt och, fyller på med ca 60 mg, peakar efter några minuter igen, lite intensivare och tappar fokus lättare.

Går upp och lägger mig i soffan, softar och låter peaken lägga sig lite, tar 6-70 mg till och peakar inte, känner mig däremot tjackad. Börjar däremot tugga och röra käken något infernaliskt. Brukar göra det på mdma men inte så här kraftigt. Tuggar löjligt mycket, och hårt. Kommer ha sår och träningsverk i morgon, skitockså.

Är småtjackad i någon timme, tröttnar på det och tar SSRI för att lägga mig. När jag lägger undan grejorna som är kvar lite senare hittar jag ett kvarglömt e (var helt övertygad om att allt sådant var slut). Tydligen är dopamineffekten av meph inte helt försumbar för mitt omdöme är tydligen i botten för jag glömmer bort att jag tagit SSRI någon halvtimme tidigare och tjongar i mig den säkert två år gamla tabletten (ca 65mg) men bli bara dum-ead och inte skön-ead. Onödigt och dumt.

Gör idiotsaker som degenererat e-mongo i några timmar och går sedermera och lägger mig och somnar av mig själv en 4 timmar efter e-tabletten, ca vid 1-tiden på kvällen (tar SSRI innan jag somnar). Sover lätt, vaknar ofta och kvicknar till vid 08:30 något, riktigt seg och efter att ha snutit mig rullar det på lite grann igen – det var visst en del kvar i snoken. Är totalt orkeslös dagen efter men mår fint.
Upplevelsen är sådär och funderar på att inte göra om det. Har ordentliga sår i munnen när jag vaknar och har bitit loss en pyttebit av en tand, skitockså. Har aldrig hänt förr.

Andra gången (idag, ca 4 veckor senare).
Utvilad, har jobbat och ätit ordentligt idag.
20:00 ca 220mg, snortar ca hälften, sväljer resten,
20.03 börjar gå ut- sjukt fort!
20.06 Kommer upp fort, lägger mig i badet (favorit i repris), peakar efter en 20-30 minuter, ungefär samtidigt som det jag svalde borde börja komma ut i kroppen, ca 30 minuter är pretty much standard före allt som jag sväljer att börja gå ut. Småtrippar i badet en halvtimme till.
21:10 Är ur badet, drar 60-70 mg till, peakar igen, denna gång riktigt tungt, fyller på med 35-40 mg 2 ggr efter ca 20 och 40 minuter eller något sådant och håller peaken i ca en timme. Väldigt flackande blick, vilt stirrande, rör massor på huvudet, andas tungt, tappar fokus och är förhållandevis e-ad (motsv) och lite tjackad.
22:30 Telefonen ringer när jag är på väg ner, fan flyger i mig och jag fyller på med 40-50mg men inte mycket händer, mer tjackad (ögonbrynen är uppe i pannan men har inte så stora problem att genomföra ett helt normalt samtal i 20 min.
22:45 Tar 60-70mg till för att se om något händer, kan inte påstå att det gör något annat än att förvärra tuggandet.
23:40 Är behagligt avslappnad, lite tjackad men tuggar fortfarande intensivt. Måste ha en plastbit (plattuggad petflaskekork) i munnen för att inte gnissla tänder, jag kan kontrollera det kortare stunder, det slutar nog snart, känns så.
00:00 Går upp och kissar, det slår på lite för att jag är uppe, klart mer dopamineffekter nu är serotonineffekter. Tar SSRI och förbereder för att gå ner för landning. Tuggar mindre nu men måste koncentrera mig på det annars biter jag ihop hårt. Sitter med munnen öppen, stirrar vilt och rör käken från höger till vänster med munnen fullt öppen – ser överhuvudtaget inte klok ut, tur att ingen ser mig.
01:30 Helt klar i knoppen, lite käkrörelser kvar som jag dock kan bemästra. Pupillerna hyggligt stora fortfarande. Pigg, kommer inte somna på ett tag.

Betydligt mer positiv upplevelse med denna lite större dos. Jag behöver normalt lite större doser men ville vara försiktig första gången. Totalt gick det runt 400mg under kvällen, varav 100-150 var onödigt alternativt togs försent. Kommer kanske att beställa mer, tuggandet drar ner betyget och jämfört med e är det ganska blekt – på vissa plan är det precis som e, men på det fysiska saknas helt den där fascinationen man kan få av de mest underliga saker, allt från att klappa sig själv till att slicka på en sten. Vidare uppskattar jag den medvetandesänkning som e ger, den saknas rätt mycket här och man analyserar bort en del golden moments. Skall prova en gång till med dom ca 250-300mg jag har kvar, stor förstados nasalt, täta påfyllningar under 2 timmars tid, borde ge en bra tripp och lite bieffekter.

Mvh
Gothboy
Citera
2008-04-23, 07:27
Bannlyst
Ganska dålig rapport faktist, ointressant och hände för lite.

Fattar för övrigt inte folk som tar mep ensam med tanke på att det är en sån social drog. De flesta vill prata och kramas.

Är snäll idag och ger dig 2/5 men det är gränsfall.
Citera
2008-04-23, 08:04
Bannlyst
Rapporten var väl sådär.. Man får inte direkt någon bild av upplevelsen när man läser, mer som du skulle ha fört nån tråkig loggbok under "trippen". Kändes ju inte som det hände så mycket roliga saker att beskriva för allmänheten så att säga. Nåt som var betydligt roligare var Lakritsfarfars avatar haha! Den gjorde det värt att glänta in på denna tråd och läsa den tråkiga tripprapporten!
Senast redigerad av deathstar242 2008-04-23 kl. 08:07.
Citera
2008-04-23, 10:18
Medlem
YourMistresss avatar
Meph ska man INTE ta själv, eller klart att man kan, med det är ju inge kul

Själv har jag stora Meph planer för valborg
Citera
2008-04-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YourMistress

Då är vi två

Annars sådär rapport, mer en loggbok som sagt.
Citera
2008-04-23, 21:15
Medlem
sluta säg att man inte ska ta det när man är själv. visst är det kul när man är flera stycken, men det är en helt annan grej att göra det när man är själv.. man behöver inte ta hänsyn till någon annan, bara ha sig själv och sina egna intressen i fokus.. första gången jag tog syra var själv =) det var en jävla upplevelse hehe
Citera
2008-04-26, 11:17
Medlem
YourMistresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av animalplanet
sluta säg att man inte ska ta det när man är själv. visst är det kul när man är flera stycken, men det är en helt annan grej att göra det när man är själv.. man behöver inte ta hänsyn till någon annan, bara ha sig själv och sina egna intressen i fokus.. första gången jag tog syra var själv =) det var en jävla upplevelse hehe

Du har säkert helt rätt i det, men tror att det är skillnad ifrån person till person. JAG personligen vet att jag inte skulle vilja ta meph själv, skulle nog bli lite förtvivlad över att inte ha någon att kramas med
Men alla är vi olika
Citera
2008-04-27, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av animalplanet

jag håller med. Om man tar det med andra, måste de också vara rejält på gång, antingen på alkohol eller annat. Annars "connectar" man inte så bra med dem.

Jag har testat båda. Senast tog jag själv, det var jävligt avslappnat. Behövde inte oroa mig för nån annan, kunde gå runt o fixa med det jag var sugen på, kolla på Simpsons och må bra
Men det är klart, att ta det ihop med nån som är på precis samma våglängd slår ju allt.

Nån annan som tycker det är Galet gott att röka på meph??
Citera
2008-04-29, 01:19
Medlem
Själva rapporten var inte kanon, jobba lite mer med att beskriva nogrannare hur du kände etc. Känns som om det mest var "kroppsliga effekter" du beskriver.
Tuggade som en galning där, stora pipiller då etc. Det säger inte mycket.
I övrigt var det bra.

Eh, nu är jag dum i huvudet, jag har glömt bort hur man quotar..

@sealion80 iallafall;

Jag håller med dig på varenda punkt. Dig skulle man dunka på med.
Förövrigt så är rökning totalschysst på Meph, men bara utomhus. Ut och gå (powerwalka) ett par varv runt gården med en cigg i käften och lite galen musik i lurarna.
Citera
2008-09-16, 20:22
Medlem
miGss avatar
Lite väl flummig rapport, fick inte särskilt mycket information 2/5
Citera
2008-09-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YourMistress

Jodå :P fast inte om man har det massor, går inte att sluta =)
Citera
2008-09-19, 00:41
Medlem
Siljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakris farfar
Ganska dålig rapport faktist, ointressant och hände för lite.

Fattar för övrigt inte folk som tar mep ensam med tanke på att det är en sån social drog. De flesta vill prata och kramas.

Är snäll idag och ger dig 2/5 men det är gränsfall.
Du skrev precis vad jag tänkte!

Dock ger jag rapporten 1/5.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här