• 1
  • 2
2008-04-23, 22:53
Medlem
mongomongols avatar
mår illa efter intag av kreatin,någon annan som har samma problem?
Citera
2008-04-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomongol
mår illa efter intag av kreatin,någon annan som har samma problem?

Vet inte om du har överkonsumerat men vid överkonsumtion av kreatin kan du få riktigt ont i magen och den sväller upp, riktigt obehagligt!
Citera
2008-04-24, 13:30
Medlem
Brukar hända att jag mår illa under uppladningen när man tar som mest men efter det så brukar det gå över
Citera
2008-04-24, 13:59
Medlem
mongomongols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte_s
Brukar hända att jag mår illa under uppladningen när man tar som mest men efter det så brukar det gå över

okej skönt,är på första veckan nu ,dricker det fyra g¨ånger om dagen ,får väl hoppas på det bästa då efter veckans slut
Citera
2008-04-24, 17:04
Medlem
bigswiftys avatar
Det är ganska vanligt med magbesvär och illamående under en kreatinkur. Om jag minns rätt skall detta främst vara orsakad av kreatin monohydrats stora partikelyta. Detta leder i sin tur till en lite sämre upptagning av ämnet och därigenom sämre resultat.

Om problemet kvarstår så kan du testa att byta kreatin (vilket använder du nu?), eller bara köra på och kolla om det försvinner av sig själv, vilket det troligtvis kommer att göra.
Citera
2008-04-24, 21:34
Medlem
mongomongols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigswifty
Det är ganska vanligt med magbesvär och illamående under en kreatinkur. Om jag minns rätt skall detta främst vara orsakad av kreatin monohydrats stora partikelyta. Detta leder i sin tur till en lite sämre upptagning av ämnet och därigenom sämre resultat.

Om problemet kvarstår så kan du testa att byta kreatin (vilket använder du nu?), eller bara köra på och kolla om det försvinner av sig själv, vilket det troligtvis kommer att göra.

kör med star nutrision kreatin (gymgrossistens märke ,vet ej hur det stavas) mjoo får göra det om inget händer eller sluta helt o hållet
Citera
2008-04-25, 17:17
Medlem
Jag ändrade väldigt mycket av min kost över en kort period (från 3 mål om dagen på kanske 1800kcal till 6 mål kanske 3000kcal) och började med kreatin samtidigt så jag kopplade inte riktigt ihop det, en dom första kanske 2-3 dagarna mådde jag illa, lite som att vara sjösjuk när jag vaknade, vem vet det kanske var kreatinet?
Drack som en häst och tog det lungt med träningen 1 dag pga illamående, men sen gick det över och försvann...
Citera
2008-04-27, 15:49
Medlem
Jävligt vanligt med illamående om du dricker koffeinhaltiga drycker och tar kreatin
mitt tips är ta kreatin men under perioden skippa kaffe cola och dylikt..
Citera
2008-04-27, 16:33
Medlem
Jag mår också illa av kreatin. Kan bero på att jag dricker 6 liter vatten under ett träningspass när jag tagit kreatin..

Är det normalt att man dricker så mycket?
Citera
2008-04-27, 16:37
Medlem
mirkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpritFTW
Jag mår också illa av kreatin. Kan bero på att jag dricker 6 liter vatten under ett träningspass när jag tagit kreatin..

Är det normalt att man dricker så mycket?

Nej, det kan tom vara farligt.
Citera
2008-04-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirku
Nej, det kan tom vara farligt.

varför då?
Citera
2008-04-27, 16:58
Medlem
Citat: