• 1
  • 2
2008-04-26, 16:15
Medlem
Hej! Är det bara jag som får hostattack av t.propinate, förra gången kände jag av det i lungorna, lite tungandad, den här gången fick jag en hostattack som hette duga! Man kan säga att man kände att man levde :-), aspererade, bara luft, inget blod, kan det bero på alkoholen i preppet ? , körde ca 170 mg 1,7 ml.
Citera
2008-04-26, 16:22
Medlem
BarneyGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfGlory
Hej! Är det bara jag som får hostattack av t.propinate, förra gången kände jag av det i lungorna, lite tungandad, den här gången fick jag en hostattack som hette duga! Man kan säga att man kände att man levde :-), aspererade, bara luft, inget blod, kan det bero på alkoholen i preppet ? , körde ca 170 mg 1,7 ml.

Nej,beror på att du inte aspirerat tillräckligt.
Citera
2008-04-26, 16:26
Medlem
Inte aspirerat tillräckligt? Kan du förklara detta?
Citera
2008-04-26, 16:32
Medlem
BarneyGs avatar
Citat:
Inte aspirerat tillräckligt? Kan du förklara detta?

Du fick ut det i blodet,därav hostan.Tror du aspirerade lite för mjukt,annars skulle du sett att det kom blod upp i pumpen.
Mvh
BarneyG
Citera
2008-04-26, 16:39
Medlem
Verkar skumt att jag skulle träffa ett kärl just nu, har inte gjort det en ända gång tid. trots ett antal försök :-), kände även av det som sagt förra gången, då i samband med att bytt prepp från susta till propinate. Kan det inte ha varit en anafylaktisk chock då tro?
Citera
2008-04-26, 16:43
Medlem
BarneyGs avatar
Citat:
Verkar skumt att jag skulle träffa ett kärl just nu, har inte gjort det en ända gång tid. trots ett antal försök :-), kände även av det som sagt förra gången, då i samband med att bytt prepp från susta till propinate. Kan det inte ha varit en anafylaktisk chock då tro?

Svårt för mig att sitta och gissa och spekulera då jag inte sett dig injecera.
Kan kanske varit en anafylaktisk chock...men troligast(vanligast bland anv) är att du inte aspirerat ordentligt.
Citera
2008-04-26, 18:00
Medlem
Skulle tro att barney har 100% rätt.

Kan sluta illa om man inte lär sig att aspirera.

//Nikke
Citera
2008-04-26, 19:07
Medlem
RealClassics avatar
Hur långt är lagom att "dra ut den" när man aspirerar då?ni förstår...
Citera
2008-04-26, 20:46
Medlem
wiiiilis avatar
nån ml ska räcka.
Citera
2008-04-26, 22:12
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiiiili
nån ml ska räcka.
Japp håller med på de.
Kan ju även bero på att du inte håller nålen på samma ställe under själva injecten så du trycker in den längre och då kanske träffar blodkärl
Citera
2008-04-27, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devil_666
Japp håller med på de.
Kan ju även bero på att du inte håller nålen på samma ställe under själva injecten så du trycker in den längre och då kanske träffar blodkärl

Precis !! Min tanke också faktiskt
Citera
2008-04-27, 16:32
Medlem
Citat:
FistOfGlory Kan det inte ha varit en anafylaktisk chock då tro?

Då hade du garanterat märkt det!

Håller med tidigare skrivare, med största säkerhet har du efter aspirering inte lyckats hålla nålen stilla på samma ställe vid inject o därför kommit åt något kärl det är inte helt ovanligt. Detta hände mig på sjukhuset i veckan, skulle få antibiotika intramuskulärt och systern aspirerade två gånger innan hon satte igång ändå fick jag smak av det i munnen, lätt svimmningskänsla o hosta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in