Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-07, 16:30
  #1
Medlem
FoXxs avatar
Finns ett alternativ till Cannabis som faktist funkar och heter Spice!
Är det någon annan än mig på detta forum som har testat det?

För er som inte vet vad Spice är, så är det en örtmix som ger en skön bänghet som håller i sig ett bra tag längre än "the real deal". Dock är man klarare i huvudet jämfört mot när man rökt Cannabis.

Juste, man pissar negativt också (iaf jag ) ..

FoXx vill inte ha fler PM om var man kan få tag i detta!
/Psychopatic


Finns även ett preparat med namnet Spice Gold, och FAQ:en om detta finns här: http://www.flashback.org/showthread.php?t=513021
/GaiN
Citera
2006-10-07, 16:39
  #2
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Finns ett alternativ till Cannabis som faktist funkar och heter Spice!
Är det någon annan än mig på detta forum som har testat det?

För er som inte vet vad Spice är, så är det en örtmix som ger en skön bänghet som håller i sig ett bra tag längre än "the real deal". Dock är man klarare i huvudet jämfört mot när man rökt Cannabis.

Juste, man pissar negativt också (iaf jag ) ..
Vad kostar det? Vart får man tag på det? Är det lagligt?
Citera
2006-10-07, 16:39
  #3
Medlem
Vart kan man köpa detta då? För jag antar att det är lagligt om det skall vara ett alternativ.
Citera
2006-10-07, 16:40
  #4
Medlem
techmans avatar
Jag har alltid förhållt mig djupt skeptisk till alternativen, det jag vill åt är ju ändå THC:t o inget annat..
Detta spice kanske är najs att röka men eftersom jag vill åt THC som sagt, så hoppar jag nog.. Om jag blir bjuden på nån fest kanske jag smakar..

Men tack för tipset..
Citera
2006-10-07, 16:45
  #5
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Jag har alltid förhållt mig djupt skeptisk till alternativen, det jag vill åt är ju ändå THC:t o inget annat..
Detta spice kanske är najs att röka men eftersom jag vill åt THC som sagt, så hoppar jag nog.. Om jag blir bjuden på nån fest kanske jag smakar..

Men tack för tipset..

Jag kan förstå hur du menar, är man beroende av det, dvs får abstinens etc. är det ju THC't man vill åt men om man inte är det så är Spice ett fullgott alternativ.

Bara att söka på google, dock kan jag tala om att tillverkaren satt en restriktion på till vilka länder det får säljas och Sverige är ett av dem, men finns ett par guldkorn här och var som säljer det.

EDIT: Vad det kostar är ca. 180kr för 3,5gr vilket räcker ett bra tag.
http://forum.everyonedoesit.co.uk/sh...ad.php?t=67214
Citera
2006-10-07, 16:47
  #6
Avstängd
realnicks avatar
Skulle vara kul om du berättade lite mer om just detta, typ var man kan få tag på det och sånt (om det nu är lagligt) och vad det är för örter typ
Citera
2006-10-07, 16:51
  #7
Medlem
Toasts avatar
Om det verkligen funkar så borde det ju absolut finnas listat på erowid.

Kan du vara vänlig att leta upp det.
www.erowid.org
Citera
2006-10-07, 16:52
  #8
Medlem
FoXxs avatar
Bara o läsa den bifogade länken, finns hur mycket som helst där
Citera
2006-10-07, 17:10
  #9
Avstängd
Sam Lowrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Finns ett alternativ till Cannabis som faktist funkar och heter Spice!
Är det någon annan än mig på detta forum som har testat det?

För er som inte vet vad Spice är, så är det en örtmix som ger en skön bänghet som håller i sig ett bra tag längre än "the real deal". Dock är man klarare i huvudet jämfört mot när man rökt Cannabis.

Juste, man pissar negativt också (iaf jag ) ..
Har du någonsin rökt hasch så du kan jämföra?
Citera
2006-10-07, 17:14
  #10
Medlem
lat_jävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Har du någonsin rökt hasch så du kan jämföra?

hahaha

Tvivlar på att det fungerar ens nära lika bra som Cannabis och ingredienserna låter som det bara är saker utan någon som helst effekt fast jag orkar inte kolla upp det på Erowid..

/lat_jävel
Citera
2006-10-07, 17:20
  #11
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Har du någonsin rökt hasch så du kan jämföra?

Jag har lite mer än ett års Cannabisrökande bakom mig.. Inte dagligen men av och till.

Tvivla så mycket ni vill, jag kunde inte bry mig mindre.. Ville bara vara schysst och ge er alla ett bra tips, men men det är tacken man får, sarkasm och otacksamhet.
Citera
2006-10-07, 17:24
  #12
Awaiting Email Confirmation
De få gåner jag rökt Spice, har det iaf varit sjukt najs. Lite mindre eufori och skönare välbefinnande än hasch/gräs. Och sen blir man inte dum i huvudet dagen efter. Men å andra sidan röker jag cb nån enstaka gång i månaden. Tycker Spice gör sig bättre om man bara vill chilla en vanlig kväll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback