2008-04-28, 18:33
Bannlyst
Män vill ha kvinnor. Kvinnor vill ha barn. Kvinnor föder för lite barn och skjuter upp barnafödande för karriär och att leva livet så som män har gjort i alla tider. Lite mer polygami skulle lösa problemet på nolltid, inte bara själva barnskapandet, det skulle också ge kvinnor avlastning när det gäller omsorg om barnen.

jag vill gärna se länkar, statistik o.s.v..

PS koppla inte ämnet till islam tack
Citera
2008-04-28, 19:17
Medlem
kornfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adam777
Män vill ha kvinnor.

Vissa män vill ha kvinnor, andra män vill ha män.
Vissa (män) vill ha ett förhållande, andra vill ha ONS/KK.

Citat:
Kvinnor vill ha barn.

Vissa kvinnor vill ha barn, andra inte...

Citat:
Kvinnor föder för lite barn och skjuter upp barnafödande för karriär och att leva livet så som män har gjort i alla tider.

så som män har gjort i alla tider... leva som bönder alltså?...
för det är ju vad våra förfäder gjort om vi ska generalisera vad vi gjort i alla tider...
Varifrån har du fått idéen/"infon" om att kvinnor föder för lite barn? Den information jag fått är att världen är överbefolkad.

Citat:
Lite mer polygami skulle lösa problemet på nolltid, inte bara själva barnskapandet, det skulle också ge kvinnor avlastning när det gäller omsorg om barnen.

Vad sägs om att låta individen bestämma själv vad han/hon vill prioritera i sitt liv?

Citat:
jag vill gärna se länkar, statistik o.s.v..

be my guest, www.google.se is your friend.
Citera
2008-04-28, 19:29
Medlem
Witticisms avatar
Hahahahahaha..... suck... haha.

Eller så kan män och kvinnor hjälpas åt med att uppfostra sina barn och samhället kan anpassa sig bättre efter yrkesarbetande mammor och pappor för att underlätta för familjer att få BÅDE karriär och familj. Vi lider inte direkt av någon barn-brist om det nu är befolkningen du är rädd om och de problemen kan vi väl istället lösa med mer invandring och adoption, eftersom problemet inte handlar om att det finns för lite människor, utan på konstig distribution av människor.

Du glömde, i ditt briljanta resonemang, att kvinnor även vill ha män och jag känner ingen kvinna som skulle vilja dela sin man med en annan kvinna
Citera
2008-04-28, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornfield
Vissa män vill ha kvinnor, andra män vill ha män.
Vissa (män) vill ha ett förhållande, andra vill ha ONS/KK.

Vissa kvinnor vill ha barn, andra inte...

så som män har gjort i alla tider... leva som bönder alltså?...
för det är ju vad våra förfäder gjort om vi ska generalisera vad vi gjort i alla tider...
Varifrån har du fått idéen/"infon" om att kvinnor föder för lite barn? Den information jag fått är att världen är överbefolkad.

Vad sägs om att låta individen bestämma själv vad han/hon vill prioritera i sitt liv?

be my guest, www.google.se is your friend.

http://www.metro.se/se/article/2007/...0-45/index.xml
Samlivet blir effektivare med polygami
Citera
2008-04-28, 19:37
Medlem
Citat:
http://www.metro.se/se/article/2007/...0-45/index.xml
Samlivet blir effektivare med polygami

Rätta mig om jag har fel orkade inte läsa igenom hela länken. Men äre inte bara vad hon tycker och inte någon undersökning? Alltså är den länken lika mycket värd som alla andra som skriver på detta forum.

Men visst här får du ett argument: roligare med trekant, fyrkant...
Citera
2008-04-28, 21:28
Medlem
Honeytongues avatar
Det finns ju ingenting som hindrar dig från att fem flickvänner. Du kan skaffa barn ihop med fem olika kvinnor och ni kan ha ett eget litet kollektiv och leva lyckliga i alla era dagar.

Det som ni inte kan göra är att vara gifta allihopa med varandra. Vad nu det ska vara bra för, man kan ju ha egna små kärlekscermonier och förklara sig kärlek inför familj och vänner.
Det enda är den juridiska aspekten, att ni inte ärver varandra, men det är toklätt fixat om ni alla fixar varsitt testamente där det står vem som ska få ärva vad.

Jag förstår inte riktigt vad problemet är? Vill inte din flickvän att du skaffar en till hona eller?
Citera
2008-04-28, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av affex
Rätta mig om jag har fel orkade inte läsa igenom hela länken. Men äre inte bara vad hon tycker och inte någon undersökning? Alltså är den länken lika mycket värd som alla andra som skriver på detta forum.

Men visst här får du ett argument: roligare med trekant, fyrkant...

det är sant

PS
kan polygami fixa Europas demografiska problem då?
+ ge kvinnorna mera tid?
Citera
2008-04-28, 21:38
Medlem
Seriouskais avatar
Kvinnor borde bli förbjudna att få jobba!!!

Skämt åsido, vad vill TS få fram? Jag fattade inte riktigt, verkade vara dubbla meningar?
Citera
2008-04-28, 21:56
Bannlyst
PS till alla jävla moralister

det är en filosofisk-teoretisk diskussion!
Citera
2008-04-28, 22:00
Medlem
Citat:
PS till alla jävla moralister

det är en filosofisk-teoretisk diskussion!
Luktar skolarbete här... Gör dina uppgifter själv

Finns bara ett argument: man känner inte behov av att lägga sig i hur andra sköter sina relationer. Problemet är att för många vill bestämma (för) mycket över hur andra än de själva ska leva...
Senast redigerad av hjärnsläppet 2008-04-28 kl. 22:03.
Citera
2008-04-28, 22:06
Medlem
jumpcuts avatar
Men, införa polygami? Är det någonting som är förbjudet i dag? Eller menar du att det ska lagstadgas?

Ska det bo lika många män som kvinnor i de polygamiska förhållandena, eller ska det vara vissa män som får dela på en kvinna, och vissa kvinnor som får dela på en man?

För att citera en man jag mötte i Gambia som hade tre fruar; "I live with my first wife and our kids every monday and tuesday, my second wife and our kids every wednesday and thursday, my third wife and our kids every friday and saturday. Every sunday I'm on vacation". 19 ungar hade karlsloken...
Citera
2008-04-28, 22:43
Medlem
Citat:
[i] Kvinnor föder för lite barn

Jasså? Vad jag vet är jorden överbefolkad som fan redan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in