Hans hälsotillstånd kommer att vägas in. Då menar jag fysiskt och åldersmässigt. Bara att hoppas att gubben är kärnfrisk i detta sammanhang (medan jag hoppas han har haft potensproblem de senaste 6 åren sedan 5-åringen avlades, för dotterns och barnbarnens skull).
Det finns många fall där åtalseftergift och liknande har givits till grova brottslingar, inte minst i mellaneuropa. Tänker bl a på Erich Honecker som släpptes ur fängelse av hälsoskäl på 90-talet.
Hans hälsotillstånd kommer att vägas in. Då menar jag fysiskt och åldersmässigt. Bara att hoppas att gubben är kärnfrisk i detta sammanhang (medan jag hoppas han har haft potensproblem de senaste 6 åren sedan 5-åringen avlades, för dotterns och barnbarnens skull).
Det finns många fall där åtalseftergift och liknande har givits till grova brottslingar, inte minst i mellaneuropa. Tänker bl a på Erich Honecker som släpptes ur fängelse av hälsoskäl på 90-talet.
Släpper de honom så kan man väl tänka att det föreligger en stor risk/chans att någon tar lagen i egna händer så jag undrar om det verkligen sker helt oavsett omständigheter m m?
Eller Vafför inte ta hit honom till Svedala, samt ge honom lite av vår Humana Vård?
Sätt honom i en Cell, tillsammans med våra lokala "kändisar" Thomas Quick och Anders "SToren" Eklund !
Tillsammans kan de utbyta tankar om VAD som gick SNETT - just i deras eget lilla fall........
I Sverige skulle han få spela Playstation och äta god mat i tre år och sedan skulle Aftonbladet och Peter Ahltin komma fram till att han egentligen var oskyldig och så skulle han bli fri och få 10 miljoner.
Låt råttor äta honom levande. Skinnflå honom och lämna honom på en tropisk ö åt insekterna. Utsätt honom för psykisk tortyr under resterande del av hans fysiska liv. Jag kan inte för min värld tänka mig ett "rimligt" straff för den här vansinnige mannen. Tortyr, tortyr och mer tortyr, bortom alla humana gränser.
Lås inom honom i en mörk håla och släng bort nyckeln. Med inslag av tortyr etc.
Mer realistiskt så livstid på en hård anstalt med grova brottslingar som gärna hälsar på i duschen/avskilt.
Vad som än händer honom så lever hans gener vidare i 14 officiella barn (varav ett har dött). Hemska tanke. Här kan man verkligen ta sig en funderare över arv och miljö.
Ja det enda rimliga vore att utsätta honom för värre behandling än vad han utsatte sin dotter för (någon form av regelbunden psykisk och fysik tortyr), under cirka 100 år. Synd bara att han inte lever så länge. . .
Är nog första gången jag önskar att någon "sådan person" ska få leva extra länge
Det absolut värsta är att de värsta straffen han kommer att få är antingen dödsstraff eller livstids fängelse. Ingetdera är tillräckligt för att kunna göra upp till hans aktioner. Tortyr, säger jag. Offentlig tortyr.
Det absolut värsta är att de värsta straffen han kommer att få är antingen dödsstraff eller livstids fängelse. Ingetdera är tillräckligt för att kunna göra upp till hans aktioner. Tortyr, säger jag. Offentlig tortyr.
Den sista avrättningen genomfördes i Österrike 1950.
Eller Vafför inte ta hit honom till Svedala, samt ge honom lite av vår Humana Vård?
Sätt honom i en Cell, tillsammans med våra lokala "kändisar" Thomas Quick och Anders "SToren" Eklund !
Tillsammans kan de utbyta tankar om VAD som gick SNETT - just i deras eget lilla fall........
Men tanke på att han dömdes tidigare för försök till våldtäkt o villkorig dom i österrike, visst vi kanske har lite hårdare vård
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!