Nån annan här som diggar detta band då? Isf., vilka anser ni är deras bästa låtar osv.? Själv anser jag att det är världens bästa band och Deep red: Profondo rosso temat är bland deras absolut bästa låtar. Nån som håller med?
Nån annan här som diggar detta band då? Isf., vilka anser ni är deras bästa låtar osv.? Själv anser jag att det är världens bästa band och Deep red: Profondo rosso temat är bland deras absolut bästa låtar. Nån som håller med?
Goblin och Claudio Simonetti är ett av mina största favoritband såväl favoritkompositörer, men inte konstigt att folk på FB inte känner till dessa herrar bakom Goblin. Diggar Suspiria-soundtracket skarpt tillsammans med Buio Omega, Profondo Rosso går inte heller av för hackor såväl Zombi-soundtracket. Tänkte köpa tre samlingsplattor med Goblin inom en snar framtid, en självklarhet att ha i hyllan.
Sen skulle jag rekommendera även Riz Ortolani, Nico Fidenco och Fabio Frizzi, inte lika proggressivt som Goblin men förjävla bra!
Har minimal kunskap om detta band men satan i gatan vilken fantastisk filmmusik de skapat. Flera av soundtracksen till diverse Argento-filmer är rakt igenom fantastiska tack vare Goblin. Håller Susperia-temat som det bästa.
Har minimal kunskap om detta band men satan i gatan vilken fantastisk filmmusik de skapat. Flera av soundtracksen till diverse Argento-filmer är rakt igenom fantastiska tack vare Goblin. Håller Susperia-temat som det bästa.
Rekommenderar även då Claudio Simonettis soloverk, han var ju som bekant frontmannen i Goblin under deras storhetstid och soundtracket till Joe D´Amatos mästerliga Buio Omega är riktigt jävla eggande och bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!