Det finns dom som, här på FB, hävdar att Hinseberg har en mansavdelning! En har t.o.m. suttit där själv!
Hinseberg har faktiskt haft en mansavdelning en gång i tiden... Jag vet inte så mycket om det, men jag vet att det satt män där i början av 90-talet i alla fall...
Hinseberg har faktiskt haft en mansavdelning en gång i tiden... Jag vet inte så mycket om det, men jag vet att det satt män där i början av 90-talet i alla fall...
Citat:
Hinseberg var ursprungligen en herrgård och har anor från 1400-talet. På 1940-talet användes herrgården som vårdhem för pojkar med psykiska problem. 1956 köptes Hinseberg av staten och Kriminalvården och är från 1960 Sveriges största kvinnoanstalt.
Ja, har suttit på hall, kumla, hinseberg mm.. bla pga hasch
Smugglade 80 g fr danmark, och kände farliga killar etc.
Åkte dit och dömdes för hasch. Dessutom olovlig körning och mer.
Vill inte snacka för mycket om vårt gäng, kan vara farligt..
men vi byggde upp respekt i fängelset, knivade en polack mm..
Bra att ha backup på kåken. Men ingen muckade med oss.
Det var kvinnor där även då, men jag har för mig att det var yngre män med "lättare brott" som satt i någon av lokalerna utanför själva fängelsebyggnaden.
Det var kvinnor där även då, men jag har för mig att det var yngre män med "lättare brott" som satt i någon av lokalerna utanför själva fängelsebyggnaden.
Du har säkert rätt.
Läs min edit i inlägget före angående Hinsebergs mansavdelning.
Det behövs inte eftersom jag är 100% säker på att jag har rätt. Om någon tvivlar på mina uppgifter kan de ringa till kriminalvården och fråga hur det ligger till.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!